Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
willeke16 schreef:zo ver ik begrepen heb.Moet je in sommige gebieden en ruiterpaspoort hebben.Je bent ook verzekerd.En dat is wat ik begrepen hebt niet zo duur als een gewone verzekering.
Als ik het fout heb hoor ik het graag
van een ander niet nader te noemen forum schreef:Ik heb laatst gelezen dat het ruiterbewijs op een deel van de Veluwe waar het verplicht was een ruiterbewijs te hebben dat nu door een rechterlijke uitspraak niet meer zo is. Zal eens kijken of ik het nog terug kan vinden.
Fredt schreef:Ze zijn er toch over na aan het denken om het ruiterbewijs in heel Nederland te verplichten?
Dan is het zeker nuttig om te hebben!
En in sommige bossen heb je zeker je ruiterbewijs nodig. Bij ons de buurt zijn ze daar heel streng in!
Pegasus schreef:Alleen op priveterrein kan een eigenaar volgens mij een ruiterbewijs eisen. Op openbare wegen / paden zou het eisen van een ruiterbewijs een belemmering van de verkeersdeelneming van de ruiter zijn en dus in strijd zijn met de wet. De plaatselijke verordening die de gemeente Arnhem dus heeft ingesteld is m.i. heel goed aanvechtbaar.
Lusitana schreef:Op zich is dat heel belangrijk. Maar tegenwoordig koopt iedereen maar een paard en "scheurt wat in de rondte" om het plat te zeggen, men gaat over voetpaden, fietspaden, door parken en wordt kwaad als iemand wat zegt. Van ruiter etiquette is amper wat terug te vinden.