Wie heeft zelf een paardendekens-wasmachine?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kendra

Wie heeft zelf een paardendekens-wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 14:22

Af en toe vraag ik me wel eens af of het niet uit kan om zelf een tweedehandse wasmachine te kopen om m'n paardendekens zelf te wassen. Zweetdekens en dunne dekken gooi ik wel in de 'gewone' machine, maar van dikke grote dekens gaat m'n machine echt aan gort. Met de hand vind ik af en toe wel ok, maar niet altijd............
Daarom denk ik er over om een tweedehandse machine te kopen voor industrieel gebruik (bv. van een verzorgingshuis of wasserette).
Heeft iemand hier zo'n machine, enig idee hoe je er aan moet komen, hoe duur, enz.?

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 14:34

Geen flauw idee. Mijn paard heeft vroeger wel onder dekens gestaan, en wat ik toen deed was in het voorjaar de deken op de grond (betonnen ondervloer) nat spuiten met de tuinslang en vervolgens flink afschrobben. Na het schrobben nogmaals de tuinslange erover en dan laten uitlekken en drogen. Het duurt even, en is vrij arbeidsintensief, maar met 1 of 2 dekens is het nog wel te doen Lachen

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 14:57

Ik heb een industriewasmachine. Is niet anders dan een normale machine alleen heeft een sterkere motor waardoor hij de trommel wat gemakkelijker rondkrijgt zodat de lagers niet na twee dekens aan gort liggen. Ik gebruik een Miele electronic WS5406C. Als je er zoeen wilt hebben kun je misschien eens op marktplaats bv kijken?

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 15:12

Ik moest laatst een nieuwe washulp en wou eigenlijk een 7 kg, maar na het zien van het aantal liters wat die washulp achter over drukte, ben ik maar gauw van het idee afgestapt.
Maar een 2e wasmachine voor dat soort dingen erbij, lijkt me nog steeds ideaal.
Op marktplaats staat er nog wel eens een persoon die er in handelt, heeft er verschillende staan.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 19:14

Op mn oude manege hadden ze speciale wasmachine om dekens te wassen.. Heel makkelijk ding! (ik begreep zelfs hoe het werkte..) Maar zou niet weten hoe duur hij was.. Denk eerlijk gezegd dat ze er niet veel in geinvesteerd in hebben

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 23:02

curly2day schreef:
Ik moest laatst een nieuwe washulp en wou eigenlijk een 7 kg, maar na het zien van het aantal liters wat die washulp achter over drukte, ben ik maar gauw van het idee afgestapt.
Maar een 2e wasmachine voor dat soort dingen erbij, lijkt me nog steeds ideaal.
Op marktplaats staat er nog wel eens een persoon die er in handelt, heeft er verschillende staan.

Had al even op marktplaats gekeken, kan eigenlijk niks vinden - weet jij die persoon zo te vinden?

@ Riette: twee dekens breng ik wel even weg, maar ik heb er wat meer, dus overweeg ik een andere oplossing.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 00:54

Kendra schreef:
Had al even op marktplaats gekeken, kan eigenlijk niks vinden - weet jij die persoon zo te vinden?

@ Riette: twee dekens breng ik wel even weg, maar ik heb er wat meer, dus overweeg ik een andere oplossing.

nee ,meestal kijk ik eens in de zoveel tijd eens een keer.
Je moet er tegen aan lopen.
Maar die persoon kan ik zo ook niet vinden.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 07:32

Ik heb een aparte gewone wasmachine voor de paardenzooi, hij wordt nou wel wat ouder en eigenlijk zou ik na deze ook wel graag een grotere willen.
300 grams dekens komen er niet schoon uit omdat je ze er echt in moet proppen.

Volgens mij zijn er vast wel opkopers die oude spullen bij verzorgingstehuizen e.d. weghalen, maar ik zou ook niet weten hoe je met zulke mensen in contact kan komen...

BJuwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 11:06

Wij hebben op stal de oude wasmachie van mijn oma gekregen. Hierin wassen we al onze paardespullen. Maar de dikke dekens doen we met de warme hoge drukspuit.