Manen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tatjanaa

Manen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 22:52

Haj

ik heb de vraag hoe je nou het beste manen kunt trekken. Verward
en wat vinden julii van lange manen bij een fjord??
me verzorg fjor heeft dat dus,, en ik wou gewoon julii mennig daarover weten Tong uitsteken hebben julii nog site waar op staat hoe je manen moet trekken??
SrrY als dit al heel vaak gevraagt word maar ik ben nieuw hier dus weet ik dat nog niet zo goed Scheve mond

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 22:57

Manen trekken doe ik altijd zo: Je toupeert de manen omhoog die je niet getrokken wilt, je rolt het stukje te trekken manen om het kammetje en trekt zo snel mogelijk. Niet een hele grote pluk nemen natuurlijk Knipoog. Ik vind lange manen bij een fjord altijd veel leuker dan geknipte manen. Ze hebben vaak al zo'n dik nekje en met zo'n boog wordt dat verergert. Ik vind het er ook gewoon veel schattiger, grappiger, wilder, liever uitzien! Lachen

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 22:58

fjorden met lange manen vind ik echt niet mooi liever een borsteltje (manen rechtop)

hoe je manen trekt is wel niet simpel om uit te leggen (voor mij toch Tong uitsteken )
en zeker bij fjorden heb ik er geen ervaring meer

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 23:00

Ik vind dat een fjord best lange manen mag hebebn als hij niet naar keuringen gaat, waarom niet, leuk zo´n bosje gemengd.

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 08:39

Ik vind het altijd jammer wanneer een bepaald ras bepaalde kenmerken heeft (zoals de fjord en geknipte manen) dat er uit bepaalde overtuigingen of ideeën van die kenmerken wordt afgeweken.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 10:13

ik persoonlijk vind een fjord met geknipte manen er veel verzorgder uitzien. Ze zien er een beetje rommelig uit met lange manen. Maar dat is persoonlijk hoor!!

Om manen te trekken heb je duidelijke boekjes. Misschien kun je daar wat mee. Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 15:08

Hoe kunnen geknipte manen een raskenmerk zijn? Als je ze los gooit en over een jaar teugziet, hebben ze allemaal lange manen, maar zijn het nog steeds Fjorden hoor. Het is wel een stamboek voorschrift, daarom zei ik ook dat als ze niet naar keuringen gaat....
en andersom, als je de manen afknipt van een Tinker of een Haflinger, is het nog steeds een Tinker of een Haflinger.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 15:22

K ken eigenljk alleen maar fjordenmet geknipte manen, tsja en als je dr 1 ziet met lange manen dan is het vaak onverzorgd. Maar als je t gewoon bijhoud, en je hebt je fjord voor plezier en niet voor keuringen oid Waarom niet?

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 15:26

Ik vind lange manen bij een fjord ook niet zo mooi. Al staat het bij sommige wel heel gaaf..! (Guusje Kwijl Schijnheilig )
Zazou dr manen houden we ook gewoon kort.. Is ook veel makkelijker denk ik.. Als je het een beetje bijhoud hoef je er verder niet zo naar om te kijken Knipoog

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 19:14

Ik vind bij de meeste fjorden met lange manen geen gezicht. Maar als jij het mooi vind. Waarom dan knippen?

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 19:21

tenemieken schreef:
fjorden met lange manen vind ik echt niet mooi liever een borsteltje (manen rechtop)

hoe je manen trekt is wel niet simpel om uit te leggen (voor mij toch Tong uitsteken )
en zeker bij fjorden heb ik er geen ervaring meer

zit er verschil in het trekken van de manen van een fjord en van een ander ras dan? Verward

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 20:25

De manen van een fjord knip je.

Tatjanaa

Re: Manen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 19:16

De manen van de fjord ben ik ook niet van plan kort te maken, vind et zo veel leuker *LOL*
Ik rijd toch geen wedstrijden en loop geen keuringen met haar.
Ze krijgt zo'n stoute uitstraling met die lange maantjes Whoosh!

Manen trekken wou ik weten voor een ander verzorgpaardje...