ik wil voor mijn welsh van 1,16 een zweet deken gaan maken, deze pony heeft verder geen dekens dus kan ik niets overtrekken. dus wie hier op bokt is even zo aardig om even de dekenmaat als volgt op te schrijven:
stokmaat bovenmaat ondermaat
als iemand er ook een halsstuk bij heeft wil die dan daan de boven en ondermaar van opschrijven??
ik hoop dat een aantal bokkers dit willen doen, dan kan ik snel aan de slag voor een deken.
alvast bedankt!!
groetjes janneke
LadyMadonna
Geplaatst: 18-12-04 20:18
Dit kan je toch zelf meten? Bovenmaat vanaf de schoft tot iets over de staart Ondermaat van het midden van de borst tot het midden van de billen zeg maar. Dacht dat ik het zo goed heb, en anders moet je T@nj@ even pben, die maakt dekens
Freggel
Geplaatst: 18-12-04 23:35
Aangezien T@nj@ in de lappenmand ligt (info staat hier)
Even een copy/paste gedaan uit een PB-tje die heb gekregen van T@nj@ voor het opnemen van de maten voor een deken. Voor mij heeft ze een hals-deken gemaakt. Maar voor een gewone deken heb je hieraan volgens mij genoeg. Als je de volledig lijst wilt voor een halsdeken PB dan even.
T@nj@ schreef:
1. De onderlengte, gemeten van het midden van de borst via de zijkant tot het midden van de staart.
2. De ruglengte, gemeten van net over de schoft(begin hals) tot net over de staartwortel.
3. De hoogte, gemeten van de schoft naar beneden tot de lengte die jij wil hebben voor de deken.