Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Anouar15 schreef:Ik vind 2,5 jaar echte jong hoor. Geestelijk zijn ze er dan ook nog niet aan toe. Ik vind 3 echt het vroegste om er iets mee te doen. Liefst iets ouder, maar je moet het natuurlijk zelf weten. je kan natuurlijk wel beginnen met longeren en zadelmak maken. Maar met rijden moet je, naar mijn mening, echt nog even geduld hebben.

het moet leuk blijven voor ze,toch?
ellenlouise schreef:Is dat niet wat pessimistisch? Ik bedoel, of met 2,5 inrijden of nooit?
Je vriendin zal toch over een jaar wel uitgezwangerd zijn?
Persoonlijk zou het niet in me opkomen om op een dier van 2,5 te gaan zitten. Ook al zijn er nog zoveel redenen om het 'goed' te praten.
ellenlouise schreef:En ze wil niet even jouw paard inrijden tussendoor? Flauw hoor
Ik snap de druk die je voelt maar toch zou ik wachten. Komt tijd, komt raad zeggen ze dan.
Waarom is je pony eigenlijk al zo vroeg met pensioen?

Lusitana schreef:2,5 jaar is gewoon te jong, daar ga je later problemen door krijgen en dus spijt. Er is geen enkele leeftijd te oud en je vriendin blijft niet d´r hele leven zwanger (als ze het al wordt) . Zelfs als je zwanger bent kun je gewoon rijden, hoor. Ik maak zelf altijd met drie zadelmak en laat ze dan een jaar lopen en ga ze pas echt inrijden als ze vier zijn. Maar ik heb ook twee ponies ingereden die 17 waren. Geen enkel probleem. Wat is dat toch met dat gebrek aan geduld? Je kan je paard nog zeker twintig jaar rijden als hij is ingereden met vijf jaar... Denk aan je paard! Laat het skelet stevig worden.

Citaat:sjeetje, 3 is volgens velen echt een magisch getal... je moet het gewoon per paard bekijken