ik ben niet zo'n voorstander van dagelijks poetsen, wandelen etc etc met een jaarling, zeker niet omdat ze 24/7 buiten staan, waardoor wisteria die ik nu een maandje heb, dan ook nog niet veel is gewend.
Nu merk ik alleen dat dat ook zn nadelen heeft....ze heeft gisternacht haar been opengehaald, gelukkig niet diep en wrsch met haar achterbeen zelf gedaan, maar de binnenkant van haar rechter achterbeen ongeveer bij de sprong heeft 2 flinke schaafwonden, in de vorm van 2 brede strepen in V-vorm
omdat de wei vrij modderig is, en ik het dus graag schoon wilde maken, ging ik een poging tot afspuiten doen
maarja ze is nu in totaal 3x ff snel gepoetst en heb 1x voorvoetjes opgetild dus ja ze kent nog niet veel, dus ik moest iemand zoeken die haar vast hield, de enige die er was, was mn moeder die vrij onhandig&voorzichtig is met paarden en bang is aangelegd
dus nouja, 2 halstertouwen eraan, 1 voor mij en 1 voor mn moeder, tuinslang gepakt, kraan aangezet en gedaan alsof het de normaalste zaak van de wereld was dat dr been werd afgespoten
helaas dacht wisteria daar anders over, eerst ging ze bijna zitten, toen kwam ze omhoog, toen liet mn moeder los en kon ik t verder zelf doen(vandaar dat ik er al 2 touwen aan had gedaan
) maar zodra het water haar been raakt probeert ze weg te springen, als ze merkt dat dat niet lukt gaat ze keihard tegen de grond staan stampen, zo hard dat ik toen t water ff op de wondjes was geweest, er meteen mee ben gestopt, heb nog nooit een paard zo hard tegen de grond zien stampen 
ze was echt zo beledigd dat ze zelfs geen worteltje meer wilde

maargoed, ik wil het toch graag schoonhouden en er ook wat wondzalf op doen, maarja nu mag ik haar benen dus niet eens meer aanraken, ook wil ze de wasplaats niet meer op, ze is ECHT beledigd

dus ik wacht eigenlijk op de gouden tip, en een sterk persoon die me ff komt helpen met vasthouden
maar dan nog.... waarom wil je zonodig afspuiten en pieren met zalf ? Ze staat buiten en zoals je aangeeft stellen de wondjes niet zo veel voor. Dan is het gewoon het beste om er af te blijven, zeker nu ze nog niets kent.
maar ik kreeg weer alleen t onderste wondje schoon