Vandaag was ik op Brenda (in de stromende regen ja
) aan het buiten rijden en Anne (Annetje) was op de fiets mee en we zouden zo gaan omruilen. Maar Anne was even iets doen (haar digi tasje goed doen ofzo) en ik was dus al iets doorgereden. Ik stond op een stuk gras en was beetje aan het rondstappen heel rustig. Toen hoorde ik opeens geroep van een vrouw en zag dat er 2 kleine hondjes (echt klein) keihard op Brenda afrenden. Maar ze bleven niet op afstand ze gingen echt doelbewust proberen te happen en springen om Brenda haar achter benen. Brenda was echt bovenverwachtigng zo rustig! Ze had even een neiging tot wegrennen maar het bleef bij zenuwachtig voeten optillen om die hondjes te ontwijken.
Maar wat is nu op zo'n moment het beste wat je kunt doen? Ik ben heel rustig gebleven en heb Brenda rustig gesteld, ik heb tegen die Mevrouw gezegd die inmiddels was komen aanlopen nog roepend (maar de hondjes luisterden niet) dat ik niet kon garanderen dat Brenda niet zou trappen naar die beestjes die nogsteeds doelgericht op haar achterbenen sprongen. Toen de mevrouw de hondjes een beetje naar zich had geroepen ben ik rustig weggestapt maar alter hoorde ik haar weer roepen en nu ben ik blijven stappen en heb de hondjes niet meer gezien.
Maar wat is nu het verstandigste om te doen? Al wegstappen met die hondjes nog hupsend om Brenda heen, maar dan neem je ze volgens mij alleen maar mee of gewoon rustig blijven staan maar ik kan niet garanderen dat Brenda niet perongelijk haar been verkeerd neerzet. En die hondjes waren zo klein als Brenda haar hoef ongeveer.
Ik vind het maar vervelend, Brenda was echt zo verschrikkelijk braaf gebleven, ik weet zeker dat veel paarden niet zo rustig gebleven zouden zijn met 2 hondjes om de achterbenen. Ik zou het ook vreselijk vinden als Brenda perongelijk (want ze deed niets doelgericht maar probeerde ze te ontwijken) op zo'n hondje zou staan. een grote hond zou dan nog wel wegrennen maar zo'n kleintje zou echt dood zijn.
(en eigenlijk vind ik ook dat die mevrouw dr hondjes aan de lijn moest houden op een veldje waar je helemaal geen honden mag uitlaten
)
verder altijd vragen als de eigenaar in de buurt is de hond aangeleind te houde....verder heb k geen idde 
Maar wat je echt niet moet doen is wegrijden,want dan gaan die honden erachteraanrennen en vinden ze het al helemaal prachtig. 

Als hij dat deed zou dat een stuk makkelijker en geruststellender zijn voor mij.
.