Help zwaanen moet ik doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hafdj

Help zwaanen moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 23:36

Hoi, hoi.

Ik sta sinds 3 weken op een nieuwe stal en daar zijn mega mega veel zwaanen.

Bij me vorige stal hadden we veel eenden maar daar had dj geen last van.

Maar nu met die zwaanen hij wordt elke keer helemaal gek zelf als ze er een keer niet zijn gaat ie er nog van door en hij let niet meer op mij maar op die zwaanen, of de plekken waar ze altijd zitten.

Buiten rijden gaat dus ook niet want ze zitten echt overal.

Hoe kan ik hem daar aan laten wennen of iets want ik heb al met hem aan de hand gelopen en dan langs die zwaanen en tijdens het ongeren maar dan valt hij heel erg naar binnen op de plekken waar ze zitten, en hij gaat dan mega hard galoperen en bokken.
Dit doet hij dan ook tijdns het rijden, echt goed rijden kan ik dan niet.

Wie heeft tips?

En nog een vraag overdag staan in de bak waar we moeten rijden de paarden van de eigenaar van de stal, die lopen te graven enzo en er zitten soms echt super veel kuilen, en dj kan dan niet normaal lopen hij struikeld heel de tijd wat kan ik daar aan doen, dicht gooien hebben we al gedaan maar dan zakt het zand daar heel erg.

Dus ook tips gevraagd.

Alvast bedankt

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 11:55

Met die zwanen heb ik ook problemen. De paarden vinden ze eng en willen dan niet meer vooruit en ik vind zwanen zelf ook heel erg eng; weet eigenlijk niet percies waarom mischien om de verhalen die ik heb gehoord. Ik stuur de hond er altijd achteraan dan gaan ze wel weg
(sorry, mischien wat zielig maar ik vind ze vreselijk eng) maar ik weet eigenlijk niet wat je er verder aan kan doen, als ik jou was zou ik er zelf maar niet acherna gaan rennen( had vast zelf wel in de gaten, en anders bij deze).

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:49

Paarden zijn niet achterlijk en weten dat zwanen gevaarlijk kunnen zijn en letten daarom op hun. Ze moeten heel alert zijn aangezien die zwanen heel snel jou en je paard aan kunnen vallen.
Probeer hem iig. onder je te houden, maar wordt niet boos als hij ze in de gaten houdt, dit is eigenlijk hartstikke logisch.