halsterhoofdstel, goed merk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shetfan

halsterhoofdstel, goed merk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 18:56

Ik ben op zoek naar zo'n halsterhoofdstel en heb er nou een voor een lage prijs gevonden. Maar omdat het te ver is om hem op te halen wil ik hem (als ik hem koop) laten verzenden. Mijn vraag is dan of jullie dit hoofdstel kennen of er zelf één hebben, en wat je ervan vindt qua kwaliteit.

http://www.horsestuff.nl/Taal/Nederland ... /index.htm dan naar "hoofdstellen"
het is de onderste, blauwe

vilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 19:03

voorwat wil je het juist gebruiken?

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 19:04

dat is inderdaad niet duur voor zo'n hoofdstel!
ik ken hem niet en heb hem ook nog nooit gezien, maar zo te zien is het echt halsterstof, dus ik denk niet dat het gaat schuren. eventueel zou je dit op kunnen lossen door een bontje om het kopstuk te doen.. dat halsterspul is natuurlijk super sterk.
ik denk dat het geen verkeerde koop is, vooral niet voor dat geld..

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 20:08

Oja, ik wil hem gaan gebruiken om gewoon te rijden. (met een tinker). En dan misschien te kijken of bitloos rijden goed gaat. Maar even een stom vraagje Tong uitsteken moeten je teugels dan aan die voerkante "ringen" of aan het onderste ringetje waarboven het ringetje zit waar je je bit vastmaakt Verward.?

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 20:42

dit hoofdstel is niet gemaakt om bitloos te rijden.. dan moet je echt een bitloos hoofdstel rijden, maar voor de lol en te proberen kun je het gewoon als twee touwen vastknopen/maken aan je halster.
maar als je echt bitloos wilt rijden is dit hoofdstel niet geschikt. een halsterhoofdstel is er voor bijvoorbeeld endurance, als je tijdens het rijden stopt om hem vast te zetten of te laten eten ofzo, dat je het bit eraf kunt halen.