Help me paard word niet dik!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Smurfie

Help me paard word niet dik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 17:46

Me paardje word maar niet dikker Boos! ziet nog steeds ribben zitten Boos! terwijl die sochtends een kwart bix krijg + equitop forte en kuilgras, smiddags hooi en savonds halve kilo bix en 2 scheppen equitop forte en hooi :s Ontwormt heb ik hem al. Hij word helemaal niet dik Boos! hoe kan ik hem in godsnaam dikker krijgen. Hij werkt ook niet echt veel Haha!

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 17:56

Ik heb ook zo'n paard. Maar nu ik haar maismeel bijvoer gaat het wel. Dik zal ze nooit worden, maar je ziet iig. haar ribben niet Tong uitsteken
Gebruik anders de zoekfunctie eens, dan zie je vanzelf heel veel topics hierover..

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 17:58

Dan kan die dat heel snel verteren, kan mijn paard ook. Dat is altijd best wondelrijk als je paard zo snel verteert, en als je teveel voert kan je paard echt te ziek worden. (DA)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 18:12

Je kan hem mais geven. Hele mais. Mijn paard kreeg een tijdje slobber met veel mais omdat hij dat lekker vond, maar hij was toen tonnetje rond geworden. Geen gezicht. Dat helpt dus wel

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 18:16

Ruilen? Tong uitsteken Die van mij wordt niet dun, wat ik dan ook doe. Rij gemiddels 6 dagen per week.

Maar even serieus, ik weet niet echt een goede tip. Weet wel dat paarden van brood dikker worden. Misschien kan je wat oud brood bijvoeren

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 18:21

en als je hem 2 kilo per dag biks ga geven mischien helpt het wel
van alles iets meer geven maar gewoon 2 kilo brok
mijn hangst veulen van bijna 2 jaar krijgt ook gewoon 2 kilo brok en staat zeker elke dag 2 uur buiten
en kan dan zijn ei kwijt en kan dan ook niet supper ik wordn

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 18:36

inderdaad mails mail werkte bij mijn paard ook heel goed

vilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 18:53

heeft hij een deken op? anders moet hij zich met zijn energie dat hij uit zijn eten haalt warmhouden. als je hem een deken oplegt houd het deken hem warm en moet hij daar geen energie meer aan verspillen, zodat hij dikker word.
en voor derest veel hooi geven en bietenpulp, met krachtvoer kan je je paard niet dik krijgen!

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 19:03

De dierenarts zei dat ie nu genoeg krijgt en niet meer moet hebben dus biks meer voeren ga ik absoluut niet doen

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 19:06

Ik heb misschien vermoeden Haha! misschien gaat ie wisselen ofzo

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 19:12

Kan. Verder zorgen dat hij vier keer op een dag hooi krijgt (kuilgras is geen paardenvoer), zodat hij altijd wat te peuzelen heeft, maismeel of maisvlokken bijvoeren, bloedtestje laten doen, onder dek zetten, enfin, alles is al gezegd. en heeft je paard genoeg rust of staat hij te stressen op stal?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 19:16

Heb even in je profiel gekeken. Gaat het om Shakir? die was als jong paardje al te mager en alles wat ze als veulen en jaarling te kort komen, krijg je er eigenlijk nooit meer bij. Verder zit er een behoorlijke portie Arabier in, die horen gewoon rank. Dik is trouwens ongezonder! Natuurlijk wil je geen uitstekende ribben en bonkig kruis, maar het valt wel mee op de foto´s in je profiel. Heb je die van Estrelita gezien in mijn profiel? Da´s pas mager! En die werd toch nog mooi, hoewel niet veel dik,ker gewoon langzaam aan. Dat gebeurt niet in een paar weekjes. Als je een meetlint om haar lijf doet, af en toe, kun je zien of het paard werkelijk magerder wordt of dikker.
Verder is je paardje volop in de groei en heeft hij echt wel flink brok nodig! Groeien kost energie. Je kunt het zo zien, alles wat er in hoogte bijkomt, gaat niet naar de zijkanten en kan er zelfs af gaan als er niet genoeg voedsel innenkomt!! Bovendien is hij zijn skelet aan het verstevigen en heeft dus wel bouwstoffen nodig! Anders krijg je later problemen!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 21:36

gewoon meer hooi voeren. geef er maar drie plakken per dag bij, en na twee weken moet je al verschil gaan zien.

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 21:14

ik zou geen meer bix geven, ze krijgt dan teveel eiwitten binnen, idd met mais, werkt meestal goed. Ik ken iemand met een arabier(ofkruising weet ik niet prcies) die was ook te mager, krijgt nu mais(meel/vlokken) en is absoluut niet mager meer...

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 21:40

Het moet niet op vetmesten gaan lijken hoor :S Shakir heb net koliek gehad dus ben der voorzichtig mee hij krijg al 3 plakken op een dag :s en 3/4 bix en 3 scheppen equitop forte. heb hem kwart hoger en 1 schep equitop hoger gezet.
Maar hij is ook nog in de groei enzo... Hij is nu wel weer gezond. Hij staat ook op deken. Het is niet dat hij broodmager is maar hij mag gewoon wat aankomen. Als die heb gewerkt krijgt hij zoiezo nog een kwart schep bix extra en nog wat hooi Lachen

En dit kuilgras is niet van die natte stinkende rotte troep hoor :d is gewoon goed kuilgras :d dat droog is en waar niet al te veel eiwit in zit.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 21:51

Is je paard toevallig zo gebouwd. Bij sommige rassen kom je dit tegen. Wat voor ras is het dus???

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 22:01

MissSisa schreef:
Is je paard toevallig zo gebouwd. Bij sommige rassen kom je dit tegen. Wat voor ras is het dus???

Het is een N.R.P.S ong 75% arabier

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 22:41

mais helpt echt wel !!! die van mij verdikt er goed van als ze na een wedstrijd vermagerd is van zenuwen.

Elisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 10:26

Ik had ook zo'n paardje die heb ik toen maismeel gegeven en daar werd ze wel wat dikker van

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 10:48

Smurfie schreef:
Het is een N.R.P.S ong 75% arabier

Oke, ik heb effe foto's in je profiel gekeken en snap je probleem. Je ziet de ribben. Maar dat hoort wel bij jouw pony. Als je je pony dikker gaat maken is het niet meer........Tjahh hoe zeg je dat. Het is dan niet meer de pony zoals hij hoort te zijn.

Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 10:48

Et is ook een paardje dat altijd aan dunne kant is, van teveel krachtvoer wordt ie te heet.... Ben nu sinds 2 weken maisvlokken aan het bijvoeren, het ziet eruit als cornflakes (maar dan anders Haha! ), hij vindt het lekker en hij begint al voller te worden.....
Het is echt aan te raden hoor!