Is dit zielig??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

audrey007

Is dit zielig??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 12:10

Even voor de duidelijkheid dit verhaal is volkomen fictief!! Maar stel je hebt een huis met een garage daaraan vast. in die garage bouw je een raam en een paardenbox en je stalt daar een paard. bij de buurman in de bak mag je elke dag rijden dus het paard komt er elke dag uit. ik las laatst een artikel hier over en wist niet goed wat ik er van moest vinden,
1 is hte niet verboden?
2 Is het zielig voor het paard?

ik vind het niet zielig voor het paard. jullie?

Miko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 12:16

Volgens mij mag het officieel niet (van de gemeente), je mag je huis/garage niet zomaar als paardenstal gebruiken.

Is het zielig? Hangt er vanaf. Als het paard lekker ruim kan staan, vaak genoeg zijn stal uitkomt (en dan niet alleen om te rijden maar ook gewoon lekker los kan staan, liefst met vriendje), zou het best kunnen volgens mij.

Ik las laatst een artikel dat een man in Rusland de pony voor zijn dochter in een flat hield.... Zie je het al voor je, pony in de lift Haha!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 12:22

ik vind t niet de meest aangename situatie, maar toen ik nog in de bebouwde kom woonde hadden mijn buren ook 2 pony's in de garage.
en die pony's zagen er wel heel goed uit en werden erg goed verzorgd..
ze gingen elke dag met ze weg en als dat echt niet kon mochten ze een uurtje in de achtertuin lopen.. beetje gras kaaien enzo

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 12:24

Zielig is het niet...

Maar een paard is en blijft een kuddedier... Dus om nou een paard in zn
uppie in de garage onder je huis neer te zetten...?
Ik zou het niet doen...

Zo en zo... de geur? Nodig je iemand uit in je huis, denkt diegene dat hij of
zij in een paardenstal terrecht is gekomen...

Hmm, niks voor mij.

audrey007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 12:26

een pony in de lift jezus!!! sommige mensen zijn echt gek!!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 12:27

yvvv schreef:
Zielig is het niet...

Maar een paard is en blijft een kuddedier... Dus om nou een paard in zn
uppie in de garage onder je huis neer te zetten...?
Ik zou het niet doen...

Zo en zo... de geur? Nodig je iemand uit in je huis, denkt diegene dat hij of
zij in een paardenstal terrecht is gekomen...

Hmm, niks voor mij.

bij mijn buren viel de geur reuze mee!
ze mesten de stallen namelijk elke ochtend en avond zodat buren geen overlast hadden..

en hun hadden gelukkig 2 pony's

maar verder heb je denk ik wel gelijk..,

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 12:30

Er is hier ook een topic over geweest, over iemand die heel dood serieus afvroeg of ze een shetlander op een dakterras kon houden, en of ze dan de lift kon gebruiken om met hem in het park te gaan wandelen Haha!

Sorry voor het offtopic Schijnheilig zal even kijken of ik dat topic nog kan vinden

over dit topic: het ligt er volgens mij inderdaad aan, en is een paard niet nog steeds een soort huisdier hier in Nederland?

{edit} topic gevonden

[VMR] Shetlander op het balkon, mogelijk? Clown

Miko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 12:35

Cayenne schreef:
over dit topic: het ligt er volgens mij inderdaad aan, en is een paard niet nog steeds een soort huisdier hier in Nederland?

Ok ik zal even heel ambtelijk doen... Volgens mij hebben huizen in een bestemmingsplan de bestemming 'wonen'. Voor het houden van 'vee' zoals paarden en koeien moet een gebied de bestemming agrarisch hebben.

Haha!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 12:41

van AM naar VMR Knipoog

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 12:48

Miko schreef:
Ok ik zal even heel ambtelijk doen... Volgens mij hebben huizen in een bestemmingsplan de bestemming 'wonen'. Voor het houden van 'vee' zoals paarden en koeien moet een gebied de bestemming agrarisch hebben.

Haha!

*LOL* dank voor de uitleg

ik ken namelijk iemand die zijn paard zeg maar in de 'achtertuin ' had staan, en de gemeente was er niet echt blij mee ( was nog een huurhuis ook) Bloos! maar hij bleef het er maar op gooien dat volgens de wetten het paard nog steeds onder de huisdieren valt Verward Paard heeft er zelfs nog jaren gestaan.

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 12:53

ik ken iemand (persoon X)
Dhr. X woonde aan de rand van de woonwijk en had een weiland (wat volgens mij had dat land ook de bestemming Agrarisch) daar had hij een aantal pony's lopen! hij had ook een merrie die drachtig was en had in zijn garage een kraambox gemaakt. omdat hij al wat op leeftijd is en dan 's nachts niet meer naar het weiland wou.
dit was dan wel tijdelijk maar vond het wel een goede oplossing. vooral omdat het er allemaal heel netjes uit zag en de merrie overdag gewoon naar buiten werd gebracht.

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 12:59

Het mag alleen als je vergunning hebt lijkt mij, en ik vind eigenlijk dat een paard overdag in een weitje/bak moet kunnen staan, dag en nacht op stal vind ik helemaal niets.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 12:59

Miko schreef:
Volgens mij mag het officieel niet (van de gemeente), je mag je huis/garage niet zomaar als paardenstal gebruiken.

Misschien verschilt het per gemeente, maar mits er geen klachten komen uit de buurt, mag je tot 5 paarden bij huis hebben (althans, bij ons).

Een meisje van onze club heeft haar paard nl ook in de garage (wat ik daarvan vind is even niet relevant), maar dat mag gewoon.

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 13:02

Haha

Pb eens missjapke!
zei weet er alles over..
en is zeker niet zielig>Groote luxe Haha!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 13:06

hahha,, ik heb net dat verhaal van die shet opt balkon gelezen wat een stom wijf dat zo ook echt seriues dacht dat der shet erg gelukkig zou zijn bij haar op t balkon

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 13:10

mriekie schreef:
ik ken iemand (persoon X)
Dhr. X woonde aan de rand van de woonwijk en had een weiland (wat volgens mij had dat land ook de bestemming Agrarisch) daar had hij een aantal pony's lopen! hij had ook een merrie die drachtig was en had in zijn garage een kraambox gemaakt. omdat hij al wat op leeftijd is en dan 's nachts niet meer naar het weiland wou.
dit was dan wel tijdelijk maar vond het wel een goede oplossing. vooral omdat het er allemaal heel netjes uit zag en de merrie overdag gewoon naar buiten werd gebracht.

ik dacht net ergens aan heel belangrijk:

wij wonen op een boerderij hebben 3 paardjes, 2 weitjes maar een van mijn paarden was drachtig en wij hadden 3 gewone stallen van 3 bij 4 op de deel.
ik vond dat te klein voor kraamstal en toen hadden wij bedacht de garage om te bouwen tot kraamstal... 6m bij 6m ong

groot zat dus...
maar waar wij niet aan gedacht hadden was de ventilatie naar een paar weken werd mijn paard snip snip verkouden omdat er gewoonweg geen ventilatie in een garage is!!!!!!!
en wij hadden wel een luik waar t paard door naar buiten kon kijken aleen hadden wij die 's nachts dicht

dus voordat iemand zoeits doet,, denk aan de VENTILATIE...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 15:39

Tja, je hebt garages en garages...

Wij hebben een aantal jaren paarden in de 'garage' gehad. Dit was echter een hele lange garage die aan 1 zijde open was. Daarin hadden we twee nette boxen van 3x3 laten plaatsen en zelf nog een stand in elkaar geknutseld (die was alleen voor gebruik in noodgevallen omdat we altijd meer paarden/pony's hadden dan stallen). De stallen waren zeer goed geventileerd. Aan de voorkant waren ze namelijk helemaal open en in de nok zat ook een ventilatiepunt. Verder was er veel beschutting, waardoor er nooit teveel wind op stond.

Wij hadden zelf dan ook nog een bak, waar we ze overdag in los lieten lopen en alleen binnenhaalden als er gereden werd. Beweging hadden ze dus ook genoeg. Stel dat die bak niet in onze eigen tuin gelegen had, maar bij de buren, dan maakt dat IMO geen verschil. Een bak is een bak en de bak op mijn huidige stal is verder lopen dan de tuin van onze voormalige buren.

Ik vind het alleen wel belangrijk dat een paard naast het rijden, extra beweegt. De vraag is of dit mogelijk is in het 'fictieve verhaal' van TS.

audrey007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 19:44

Eigenlijk hebben dus best veel mensen een paard in de garage wat helemaal niet zielig is want ze komen er elke dag uit!! het is vaak denk ik wel de goed koopste oplossing! had ik maar een garage.....

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 20:04

Ik vind het wel een beetje zielig...paard staat alleen. Vind ie vast niet leuk. Voor een paard moet je toch de ruimte hebben vind ik.
Of het verboden is weet ik niet...