Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

chipieke schreef:Een vriendin van me haar paard is er nu 27 en nog maals drachtig! Ze heeft al leven geschonken aan 12 veulens waaronder de laatste 5 jaar 2 tophengsten! Dus leeftijd doet er niet toe, zolang je paard maar al een veulentje heeft gehad voor haar 10, daarna is de kans op miskraam en soms de dood van de merrie zelf nogal groot.
ikke xxx
Sanet schreef:Het kan misschien wel, zegt Lustiana dan, zo "oud" nog een veulen krijgen. Maar met 27 vind ik persoonlijk, dus geen aanval ofzo niet boos worden, dat een paardje zn oude dag ook wel verdiend heeft. En 15 veulens, is dat niet heel erg veel??
Ik word niet zo snel kwaad hoor
Het was haar laatste veulen, ze gaat nu op pensioen hoor. Maar je moet wel weten dat ze maar 2 jaar in haar hele leven bereden is. Dan valt het nog mee hoor. Ze heeft er geen last van, nooit gehad trouwens. Het is niet mijn merrie, maar de fokmerrie van een bekende springruiter in de streek hier, dus ik denk wel dat hij weet wat hij doet