Drachtig.. Of niet??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PartoutZ

Drachtig.. Of niet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 10:01

1,5 maand geleden heb ik samen met Supertje een shetmerrie op de markt gekocht.. Volgens de handelaar zou ze niet drachtig zijn.. Maar daar hebben we nu zo onze twijfels over, want..

* Ze heeft een dikke buik, maar voorderest is ze niet dik.. (wormen is geen optie)
* Haar uiers zijn soms erg dik..

En het gekke is dat er ook een hengstje daar op stal staat en als ze hem maar ziet of ruikt word ze spontaan hengstig..

Edit: DA laten we er ook nog naar kijken.. Knipoog
Laatst bijgewerkt door PartoutZ op 17-12-04 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 10:02

Je kan ze altijd oplaten voelen of evt een echo maken, bloed afnemen
Dan weet je in iedergeval iets

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 10:03

Laat je DA er ff naar kijken, die kan je vast vertellen of je merrietje drachtig is of niet. Dan weet je het zeker.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 10:09

TequilaRos schreef:
Laat je DA er ff naar kijken, die kan je vast vertellen of je merrietje drachtig is of niet. Dan weet je het zeker.

Iets anders zit er idd niet op..... Ik zal het niet zomaar aan het lot over laten als ik jou was......

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 10:11

De DA moet nog steeds een keer komen voor inenten enzo.. En ik wilde dan al wel vragen of hij even wilde kijken.. Knipoog

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 10:54

Vreemd, ik zou het niet weten, wij hebben ook een pony gekocht die mischien drachtig is, tenminste ze heeft een flinke buik.
Nu is ze verkocht en die mensen laten haar opvoelen door de DA, is ze drachtig dan komt ze terug, anders blijft ze weg.
Enige oplossing om het te weten is laten opvoelen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 10:59

spontaan hengstig worden bij een hengst zegt niet zoveel hoor, ik had ook een merrie die dat deed maar na 11 maanden precies stond er een wolk van een merrieveulen naast haar Knipoog

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 10:12

Iemand heeft even naar haar gekeken.. Volgens hem is ze niet drachtig, maar al zou het een mei-veulen zijn kan je dat nu nog niet zien.. We moeten haar dus nog wel in de gaten houden..

*Haalt opgelucht adem!*