Lamicell turnoutdeken met adjust-fit ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Prince

Lamicell turnoutdeken met adjust-fit ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 08:38

Heeft iemand ervaring met de Lamicell Pacific deken met adjust-fit ?

Heel veel dekens valllen bij mijn pony te wijd bij de hals, waardoor de voorkant te laag hangt en ze schuurplekken krijgt Verdrietig .

De Lamicell Pacific zou een adjust-fit systeem hebben waarmee je de hals kunt stellen. Dit lijkt me dus ideaal.
Iemand hier ervaring mee ? Verward

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 10:03

Ja, Imker heeft die. Dat is een Lamicell Ludo Philippaerts (schrijf je dat zo?) en ik ben er heel tevreden over. Bij Imker zitten de klittebandjes op zijn strakst en hij heeft geen last van schuurplekken.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 10:06

Het zelfde probleem heb ik bij mijn paard...... Bucas dekens zijn ook behoorlijk hoog gesloten en hebben coupe-naden, dat zou ook kunnen helpen....

Ik heb zelf niet zo'n goede ervaring met Lamicell......... (was niet waterdicht en daarvoor wordt het wel verkocht)

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 10:07

Foto? Ik zoek ook zo'n verstelbare deken! Waar kan je deze verder nog kopen??

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 10:21

Ik heb een gewone lamicelldeken zonder adjust fitt systeem, deze is echt 100% waterdicht. En ook verder super maar mijn haflinger krijgt toch schuurplekken, helaas... De nek is te wijd dus trekt deze naar achteren. Dus zo'n adjust fitt systeem lijkt mij ideaal!

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 11:13

Ingrid van Berlo heeft de Lamicell Pacific met adjust fit systeem:

Afbeelding

Winterdeken outdoor "Pacific" in polyester 1200D rip-stop, ademend en waterdicht. Dichtgemaakte naden. Binnenkant in ademend nylon 70D. Gekruiste bovensingels, loopsplit, afneembare staartbescherming en bilkoorden. Deken met omhooggewerkte schoft, voorzien van een aanpasbare riem 'Adjust-fit' om de halswijdte aan te passen. Vulling 300g fiberfill

Maar hij kost dus € 157 euro !
En ik wil niet weer een dure deken kopen die vervolgens toch niet goed blijkt te zitten Verdrietig .

Ik heb momenteel nl een bucas altex, een hele fijne deken (100% waterdicht, lekker warm en soepel), maar de hals hangt dus te wijd Boos! .

Weet iemand ook winkels in Noord-Holland die ze verkoopt ?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 12:59

Klopt, die dekens zijn zo duur. Een aantal jaren geleden heb ik ze ook verkocht voor een beduidend lagere prijs. Ze zijn absoluut waterdicht en ademend! Geweldige dekens!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 13:11

imker schreef:
Klopt, die dekens zijn zo duur. Een aantal jaren geleden heb ik ze ook verkocht voor een beduidend lagere prijs. Ze zijn absoluut waterdicht en ademend! Geweldige dekens!

Ik zal zeker een ander type gehad hebben (toch stond er op dat ie waterDICHT was, toen ik mijn beklacht ging doen zeiden ze dat ie alleen maar waterafstotend is)

Dat die Bucas ook nog te ruim is voor...... Is t wel een heel smalletje !!! Het systeem van die ajust-fit is dan wel een goede oplossing.........

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 13:20

Bij degenen die ik heb verkocht, staat/stond duidelijk op de kaartjes en het boekje wat erbij zat: waterdicht, ademend 490grams vulling.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 13:25

Ludora schreef:
Dat die Bucas ook nog te ruim is voor...... Is t wel een heel smalletje !!! Het systeem van die ajust-fit is dan wel een goede oplossing.........

Ik heb dus een Bucas Altex en niet een Smartex ! De Smartex valt misschien minder ruim. De Altex heeft zo'n los voorstuk dat links en rechts voor vast zit met elastische sluitingen, en dit hangt bij haar duidelijk te laag. Zo zou hij moeten zitten:

Afbeelding

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 16:46

Ja, ik heb ook diverse dekens van Bucas geprobeerd maar deze zitten niet goed bij mijn paard. Nu heb ik een site gezien in Amerika en deze verkopen vele dekens met dat adjust fit syteem maar ze zijn ook zo'n 150 dollar en je moet de schippingskosten erbij betalen!!! Maar die dekens lijken nog mooier dan de Pacific! Ik heb ook al vele dekens op zolder liggen die nog nieuw zijn.... balen.....

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 18:44

Ik heb ooit bij een Bucas die bij mijn paard te ruim viel en dus naar achteren zakte een klein plooitje aan beide kanten van de hals genaaid, eigenlijk alleen vastgezet bij het band dat langs de rand loopt en toen was het probleem van het naar achter zakken opgelost. Misschien een idee voor de anderen met een Bucas deken die verder goed bevalt en naar achteren zakt. Je legt hem op en vouwt een stukje dubbel bij de hals, dan kan je goed zien hoe groot je plooitje moet worden en je doet hem af en naait het in. Als je dat alleen bij het band doet, dan blijft hij waterdicht.
Verder ken ik die Lamicell dekens niet, maar het lijkt me wel een mooi dek.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 19:05

Ik heb onderstaande even gestolen uit een topic in commercieel maar misschien is dit iets. Overigens niet veel goedkper dan die Lamicell maar wel in Noord-Holland. Deze winkel zit namelijk in Egmond aan de hoef.

faiz schreef:
Nieuw in onze winkel;
Winterdekens met speciale sluiting (naar amerikaans model) zodat je paard geen schuurplekken op de borst of schouders meer krijgt. De dekens hebben een 300 grams vulling, elastische bilriemen en zijn waterdicht. Prijs 140,00 euro.
Kijk op
http://www.stormwesternstore.nl en doe ook gelijk met de prijsvraag mee!

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 21:44

Ik heb even gekeken, en het ziet er goed uit, zie ik daar nu ook zo'n adjust fit systeem op de foto? Iemand ervaring met deze deken?

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 22:06

Het ziet er inderdaad mooi uit, lijkt overigens wel een beetje op de bucas Altex, ook zo'n soort schortje van voren ipv een voorsluiting. Alleen deze deken heeft dan nog dat adjustfit systeem, waardor je denk ik de hoogte van het schortje kunt stellen.

Afbeelding

Ik ben ook benieuwd of iemand ervaring heeft met deze deken

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 10:03

Wie oh wie? Ik ga die winkel even bellen voor meer info!

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 10:07

Prince, als je western aanklikt bij de topics en dan gaat naar onderwerp "grote online westernstore gezocht in USA", dan kan je een link aanklikken van Schneidersdekens, die zijn ook mooi met zo'n adjust fit systeem!

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 12:09

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 12:28

Daar ben ik ook nog niet achter maar ik heb net de winkel gebeld van bovenstaande deken van Stormwesternstore , en zij was erg positief over de deken. Ze heeft hem zelf op bij 2 van haar paarden en dus goed uitgeprobeerd. Aan de voorkant zitten 2 flappen die naar links en rechts sluiten. De sluitingen zijn die elastieken bandjes op de foto, zo'n adjust fit systeem dus. Er zitten verder geen gespen als voorsluitingen. De deken blijft een stuk voor de schoft liggen en kan dus niet naar achteren volgens haar. De deken komt uit Frankrijk, is van het merk Equitine (ken ik niet). Nou ik heb de deken maar besteld en als deze niet goed is mag ik hem terugsturen. Duimen maar!!!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:29

Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen. Mijn paardje heeft namelijk ook schuurplekken van het dek en ik dacht er over een Bucas te kopen. Maar als deze goed werkt haal ik ook zo een dek bij Chantal.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 15:17

Ben ook erg benieuwd *LOL* .
Laat je het weten als je hem hebt hoe hij bevalt ?

Welke maat heeft jouw pony, Kitty1 ?
Want op de site staat volgens mij alleen maat 185 in voorraad, en die van mij heeft maat 175.

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 16:36

Ik hou jullie op de hoogte! Mijn haf heeft maat 185 inderdaad was nog op voorraad. Je zou even moeten bellen om te vragen of ze jouw maat ook nog heeft eventueel anders kan ze hem altijd weer bestellen...

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 14:08

Hoi, ik heb de deken ontvangen! Als ik de kwaliteit vergelijk met bijv. een lamicell deken vind deze deken van mindere kwaliteit... Hij lijkt goed te liggen, die 2 flappen kan je niet verstellen maar zitten aan die elastieken bandjes... Ik denk niet dat ze schuurplekken zal krijgen, alleen hoop ik niet dat het inregend binnen die flappen, dit kan haast niet want onder de bovenflap zit nog een onderflap... Tja, ik heb al tien dekens geprobeerd en daarom durf ik niet te hopen dat het met deze wel goed zal gaan... Hij lijkt goed waterdicht... Het merk is equi theme.. Ik hou jullie op de hoogte moet hem eerst even goed uitproberen..

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 14:14

Ik heb trouwens een store in Amerika gevonden waar je geen verzendkosten hoeft te betalen! Erg mooie dekens: www.blanketbarn.com

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 14:18

Kitty1 schreef:
Ik heb trouwens een store in Amerika gevonden waar je geen verzendkosten hoeft te betalen! Erg mooie dekens: www.blanketbarn.com

(Shipping is free in the 48 Continental United States only)