Misschien een beetje een rare vraag dus ik zal eerst het verhaal erbij vertellen dan snappen jullie het beter

Het begon 3 jaar geleden toen ik plots een pony kreeg en haar kon stallen van 10min. van me huis en waar ik al verzorgponytjes had...
dus ik kende al die mensen goed en aardig..
dus me moeder opgebelt of ze daar me paardje kon stallen..toen schrok de boer..want me moeders naam kwam erg bekent voor..
de boer kende blijkbaar me oma me opa en me moeder etc en de famelie
a fijn ik kon der daar stallen,en daar alle tijd altijd plezier gehad..Alleen werd het steeds drukker en drukker daar op het erf,en kwamen steeds meer pensioen gasten..ondanks dat de kinderen een vaste groepje hadden.
Tja de boer had ook nog zonen en die wonen daar immer ook,en die kregen ook verkering op leeftijd(uhh dat hoort erbij )en die naam ook een paardengek mee,en die stalde daar der paardjes..en steeds drukker en drukker..
en door dat het zo druk werd en gerent door de stallen en expres voor me paardjes hoofd gingen staan,waar mijn pony het niet mee eens was dat ze wel eens beet!
Ze stonden immers voor haar uitzicht!dus ja dan maar een knal op der hoofd geven was normaal..Tot ik ze paar keer betrapte op heterdaad...me pony steeds agresiever etc.Ondanks ik toch lol had met me vaste groepje van mijn leeftijd kloje met de ponys lol hebben in rijden..Nee serieus rijden kwam er niet van..
Wel zaten we op les.
Toch werd me pony steeds ongeduldiger en kwader omdat ze maar wed geslagen..maar zomers stond ze dag en nacht in de wei en vind de heerlijk..
Tooch maar overgewegen om een anderen stallin te zoeken..
en na 2 maanden vond ik leuke stalling via markplaats.nl
Dat was alleen 10 minutjes meer fietsen maar wel een binnenbak en buitenbak weiland etc..
dus wat ik eigelijk wou voor me paardje..
Op 1januarie was het zover ik ging verhuizen met me pony..
maar al gauw merkte ik dat ik het vaste groepje erg merkte en de lol dat ik alleen moest rijden elke keer..
stap voor stap ging het beter met me pony ik zie der nu nog vooruit gaan..Maar toch heb ik het idee dat ze het mist op der oude vertrouwde plekkie, elke keer als ik er kom met der vliegt ze der oude stalletje in
maar toch werd ze daar geslagen..
Deze zomer mocht ze niet het land op van de staleigenaren want ze was nieuw dus moest eerst wennen aan alles,nu moet ze dit zomer het land in tussen alle paarden maar mag ze maar 8 uurtjes buiten lopen
Nu komt de zomer eraan,en ik wil ook lol maken en met me vrienden rijden en naar de vlietlanden gezamelijk zwemmen etc..
Ik wil eigelijk ook weg waar ik nu sta,gezeik van je doet dit dat en zus niet goed
Nu zat ik te denken zal ik me pony er goed aan doen om zomers terug naar der oude boederij gaan,en voor de winter wat anders zoeken..?
Of blijven staan waar ze zielig der stal in moet en maar kijken of ik wel elke dag kan,niet zo banketstaaf bedoelt maar ik bedoel..ik heb ook druk bij baantje etc..
wat vinden jullie er nou van zomers heeft ze het altijd fijn gehad,alleen swinters niet..
en de boer wil me ook graag terug hebben alleen ik heb ook nadelen moet dan 20 minutjes stappen naar me les..en nu 5 minutjes..
geen binnenbak te zware buitenbak maar wel lekker uitrij mogelijkheden
en je mag in het land crossen..en ik kan allekanten op..
sorry voor het lange verhaal..Ps voor die gene die weten over welke stal
ik het heb..is het niet banketstaaf bedoelt maar het is zo gegaan..
Gr