Weer terug gaan...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xSuusx

Weer terug gaan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 22:11

Hallo,

Misschien een beetje een rare vraag dus ik zal eerst het verhaal erbij vertellen dan snappen jullie het beter Knipoog

Het begon 3 jaar geleden toen ik plots een pony kreeg en haar kon stallen van 10min. van me huis en waar ik al verzorgponytjes had...
dus ik kende al die mensen goed en aardig..
dus me moeder opgebelt of ze daar me paardje kon stallen..toen schrok de boer..want me moeders naam kwam erg bekent voor.. Bloos!
de boer kende blijkbaar me oma me opa en me moeder etc en de famelie Bloos
a fijn ik kon der daar stallen,en daar alle tijd altijd plezier gehad..Alleen werd het steeds drukker en drukker daar op het erf,en kwamen steeds meer pensioen gasten..ondanks dat de kinderen een vaste groepje hadden.
Tja de boer had ook nog zonen en die wonen daar immer ook,en die kregen ook verkering op leeftijd(uhh dat hoort erbij )en die naam ook een paardengek mee,en die stalde daar der paardjes..en steeds drukker en drukker..
en door dat het zo druk werd en gerent door de stallen en expres voor me paardjes hoofd gingen staan,waar mijn pony het niet mee eens was dat ze wel eens beet! Bloos Ze stonden immers voor haar uitzicht!dus ja dan maar een knal op der hoofd geven was normaal..Tot ik ze paar keer betrapte op heterdaad...me pony steeds agresiever etc.
Ondanks ik toch lol had met me vaste groepje van mijn leeftijd kloje met de ponys lol hebben in rijden..Nee serieus rijden kwam er niet van.. Tong uitsteken
Wel zaten we op les.
Toch werd me pony steeds ongeduldiger en kwader omdat ze maar wed geslagen..maar zomers stond ze dag en nacht in de wei en vind de heerlijk..
Tooch maar overgewegen om een anderen stallin te zoeken..
en na 2 maanden vond ik leuke stalling via markplaats.nl
Dat was alleen 10 minutjes meer fietsen maar wel een binnenbak en buitenbak weiland etc..
dus wat ik eigelijk wou voor me paardje..
Op 1januarie was het zover ik ging verhuizen met me pony..
maar al gauw merkte ik dat ik het vaste groepje erg merkte en de lol dat ik alleen moest rijden elke keer..
stap voor stap ging het beter met me pony ik zie der nu nog vooruit gaan..Maar toch heb ik het idee dat ze het mist op der oude vertrouwde plekkie, elke keer als ik er kom met der vliegt ze der oude stalletje in Scheve mond
maar toch werd ze daar geslagen..
Deze zomer mocht ze niet het land op van de staleigenaren want ze was nieuw dus moest eerst wennen aan alles,nu moet ze dit zomer het land in tussen alle paarden maar mag ze maar 8 uurtjes buiten lopen Bloos!
Nu komt de zomer eraan,en ik wil ook lol maken en met me vrienden rijden en naar de vlietlanden gezamelijk zwemmen etc..
Ik wil eigelijk ook weg waar ik nu sta,gezeik van je doet dit dat en zus niet goed Scheve mond
Nu zat ik te denken zal ik me pony er goed aan doen om zomers terug naar der oude boederij gaan,en voor de winter wat anders zoeken..?
Of blijven staan waar ze zielig der stal in moet en maar kijken of ik wel elke dag kan,niet zo banketstaaf bedoelt maar ik bedoel..ik heb ook druk bij baantje etc.. Knipoog
wat vinden jullie er nou van zomers heeft ze het altijd fijn gehad,alleen swinters niet..

en de boer wil me ook graag terug hebben alleen ik heb ook nadelen moet dan 20 minutjes stappen naar me les..en nu 5 minutjes..
geen binnenbak te zware buitenbak maar wel lekker uitrij mogelijkheden
en je mag in het land crossen..en ik kan allekanten op..

sorry voor het lange verhaal..Ps voor die gene die weten over welke stal

ik het heb..is het niet banketstaaf bedoelt maar het is zo gegaan..

Gr

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 22:22

nou als mijn paardje echt geslagen werd, ging ik nooit meer terug! Als je nu maar 10 minuutjes verder moet fietsen dan kun je toch nog wel met je oude clubje afspreken? Dat zal toch niet zo lang rijden zijn?
Je pony mag nu niet op de weide omdat ze nieuw is? En komende zomer, dan misschien wel?

Aan de andere kant kun je misschien vragen of de mensen op je oude stal wat voorzichtiger met jouw pony zijn...

Iig succes met je keuze! Knipoog

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 22:55

hoi,
Het lag ook niet in het weiland weiland was ze altijd vrolijkt etc..
het zijn van de gasties en die noen het juist en vinden het een kick als ze winters in stal staan9weet niet of het nog gaande is)
Maar als ik afspreek met mn pony om daar heen te gaan rij ik dik 30 minutjes..dus te lang..en mijn pony wil buiten nooit lopen ionder eentje;(

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 07:55

ik sta waar mijn pony het naar zijn zin zou hebben, vriendinnen of wat ook doen me niks, zolang hij maar gelukkig is...

dus welke stal is jouw pony t gelukkigst?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 08:11

Als ik het goed begrijp kreeg ze een tik als ze bijt......niks mis mee, als ik voor een paard zijn stal sta en dat paard bijt krijgt hij hoe dan ook een tik. Bijten sta ik absoluut niet toe, bij geeneen paard, maakt niet uit van wie dit paard is. Ik heb geen zin in tanden in mijn lijf. En als je het toelaat wordt het paard alleen maar lastiger omdat het steeds dominanter gaat worden.
Het spijt me zeer, maar als ik zo je verhaaltje lees denk ik dat het agressieve van je pony veroorzaakt werd door het "kloje" van jezelf. Je zegt zelf dat er van serieus rijden niks meer kwam. Het lijkt mij dat het gedrag nu beter is omdat je er zelf serieuser mee bezig bent. En dat het drukker op stal werd is misschien een toevallig iets, een paard veranderd geleidelijk van karakter, en niet ineens.
Ik denk dat je zelf nog eens goed erover moet nadenken wat je zelf fout hebt gedaan, want het is wel heel makkelijk om de fout bij anderen te zoeken, maar zolang jij nog degene bent die er het meeste mee doet heb jij er ook de meeste invloed op.

En mijn advies, blijf zitten waar je nu zit, paarden hebben is een serieuse zaak en meer als alleen wat klojen.

Romeo_haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 14:04

terug naar piet ik verklaar je als gek suus wie gaat daar nou terug maar goed ieder zo ze keuze he

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 15:18

hm.. mischien bordje op ze stal hangen emt daarop dat ze niet voor haar uitzicht moeten staan Knipoog ??

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 15:47

Hoi een tik is bij hun een slag voor der kop geven..dus echt hard dat ze naar achter vliegt!der stal in..
Pris ik ben heel erg aan het denken en dan zal het voor het land gaan zomers..en winters miss bij jou als er dan stal over is;-)

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 17:19

Misschien kan je op je oude plek een rustiger stalletje regelen? Ergens in een hoekje ofzo. Sommige paarden kunnen echt niet tegen drukte en worden daar boos van. Daar kan de pony niet echt iets aan doen.

Romeo_haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 22:53

ja je moet natuurlijk zelf weten meid, maar zou het echt dom vinden, selina is nu net zo lief aan het worden

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 12:09

mijn pony is door mijn oude pension houder ook geslagen, dat was voor mij de druppel en ben vertrokken (er gebeurde al veel meer rare dingen, en betaalde nogal veel voor wat ik kreeg) ,
op de nieuwe stal was het ontzettend wennen, en mijn pony staat nogsteeds stil bij de ingang van de oude stal als we daar langs lopen. maar ik zie gewoon dat mijn pony het toch veel fijner heeft op dr nieuwe stalletje, ze mag daar wat meer naar buiten en heeft hele lieve paardjes als vriendjes, ze is meer zichzelf.
ik zou toch op je huidige stal blijven staan, maar geef je pony de kans om te wennen. (en telkens verhuizen is ook echt niet goed voor je pony,,)
je zal zien dat als je er een tijdje staat het veel beter gaat, en jij ook beter met het commentaar wat je krijgt om kan gaan. je bent nieuw en de mensen die daar al stonden vinden het ook wennen. maar eens zal je je daar thuis voelen en het gezellig hebben met die mensen, (maar ook zelf je best blijven doen!)

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 12:19

Hoi,
nieuw ben ik ook al weer niet sta er nu dik een jaar..
Toch mist ze het wel..
elke keer blijft ze staan..
waar ze nu staat heeft ze geen contakt met anderen paardjes en daar wel..
ik denk zelf dat ze dat erg mist..
Ja daar betaal ik ook heel veel en voorwat ik daar niet heb..
Nu heb ik meer en staat ze wel goedkoper..
Een rustige stal daar regelen heeft geen zin...
Of daar nu npg geslagen word weet ik niet..
Maar ik ben bang dat ze wel weer daar word geslagen..
Het gaat mij niet op die stal..echt alleen maar puur voor het weiland zomers..
zomers staan ze niet in stal..
en dan wil ik winters weer terug keren waar ze nu staat..
Ben nog wel aan het twijfelen...

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 12:59

en wat nou als er in de winter dan geen stal over is en je paardje dus daar moet blijven staan? dan begint het gemep straks weer...
mijn verzorgpaard kijkt naar ruim 2 jaar ook nog steeds even om naar zijn oude stal als ik langsrijd, maar daar had hij het absoluut niet naar zijn zin, dat is meer herkenning denk ik.
ik hou toch al niet van het feit dat je aan het 'kloje' was, wat dat betreft ga ik met neonlight mee.... uit je eigen verhaal lijkt het zo wel een beetje alsof je het zelf gewoon niet leuk vind daar en nu excuses verzint om zelf terug te gaan. sorry, maar zo komt het op mij over.
het lijkt mij namelijk niet dat een paard terug wil naar een stal waar hij geslagen word, jou vriendinnen staan daar, dat heeft niets met het paard te maken...

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:28

kun je het die jongens enzo niet uitleggen, of je verteld de boer dat je heel graag terug wilt, maar....

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 14:43

hmm, ben het ook wel met Ididit eens..
heb er zelf ook ervaring mee ( mijn huidige pony was vroeger van een pretpark, samen met 3 andere meisjes hebben we 3 ponys daaruit gehaald, die meisjes stonden ook op mijn vorige stal, en ken ze al 7 jaar, een daarvan, jolien, is mn beste vriendin, en die heb ik ook moeten achterlaten toen ik wegging.)
Maar mijn pony is echt zoooveel gelukkiger op dr nieuwe adress dat ik nooit meer terug zou willen.. en bellen met jolien doe ik nog regelmatig.. (en serieus met je pony omgaan is voor mij echt een pre.. alleen maar lol maken zit er voor mij echt niet bij, vind ik onzin, tuurlijk af en toe, maar wat ik jouw verhaal opmaak is dat je helemaal niet serieus met je pony rijd, alleen in de lessen dan..)

kijk het is eigenlijk in mijn ogen geen kiezen meer: of je staat daar met de kans dat je niet meer terug kan en je pony geslagen word door bijdehante kinderen die ook nog eens de ponys niet met rust laten en klieren rondom de stallen,
of je pony laten wennen aan wat minder contact met paarden, en je pony daarna gelukkig zien..
(ps: ik sta nu ook al wel ongeveer een half jaar op mn nieuwe stal, en ja mijn pony stopt ook nog voor de ingang, als eerder gezzegd)

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 20:00

Hoi,
Nee ik heb ook erg leuke vriennden op mijn stal..Maar er zijn maar 2 kinderen van mij leeftijd.
Nu voorde rest alleen maar volwassenen..
Ik heb toch besloten en blijf staan waar ik sta;-)

gr

Romeo_haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 11:06

goed zo su

michelle12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 18:30

Goed zo Suus! Want Selina is veel leiver en als je nu terug had gegaan naar Piet had het weer geen leuyk paardje gworden wees eerlijk! het is niet banketstaaf bedoeld maar als ik in jou schoenen had moeten staan dan had ik het wel geweten en gewoon blijve staan waar je staat!
Groetjes Michelle

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 13:23

met volwassenen kan je toch ook goed omgaan? ik heb altijd ontzettende lol gehad met de volwassen mensen bij mij op stal.
goede keuze, veel succes