witte plekken op de benen wegwerken? hoe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SuzyE

witte plekken op de benen wegwerken? hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 19:05

Beste mensen,

mijn paardje heeft drie witte benen en helaas 1 bruin,
en nou heeft hij net daar witte plekken van de peesbeschermers die per ongeluk een nacht om zijn blijven zitten.

nou vraag ik me af of dat iemand een manier weet om bijvoorbeeld voor een dressuurproef deze netjes weg te werken..

alle tips zijn welkom! OK dan! groetjes

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 19:12

niet..je kan ze niet wegwerken gewoon laten zitten er lopen er zoveel met van die plekken rond (onder andere mijn ponyook..heb er nog nooit commentaar over gehad)

azriM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 19:31

Volgens mij is daar geen manier voor Lachen . Insley heeft op zijn voorbenen ook wat witte plekjes omdat hij volgens mij ooit een keer de deur eruit heeft getrokken... Ik stoor me er niet aan, het maakt me trouwens ook niks uit. De jury hoort er ook niet op te letten!..(alhoewel ze toch wel veel te vaak naar het uiterlijk kijken en daarnaar jureren Boos! )

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 20:43

Ik kende vroeger iemand Scheve mond Was echt overdreven Scheve mond volledig zwart paard.. Hij had één wit plekje op heel zijn lichaam en dat was op de schoft. Die werkte dat weg met een alcoolstift Scheve mond Is toch overdreve Haha! ?

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 20:46

Idd met een zwarte stift erover. Maar dat moet je gewoon niet doen. Laat lekker zitten.

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 22:50

thanx.. ik wilde gewoon eens informeren, omdat ik laatst ergens las dat mensen er schoensmeer op smeerden??

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 22:53

schoensmeer??? daar gaat toch al t zand aan plakken!!

Useful

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 09:35

Gewoon laten doen.. OK dan!
Maar ik ken iemand die deed er houtskool overheen of een zwarte stift Nagelbijten / Gniffelen

Maar gewoon laten zoals het nu is

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 10:29

inderdaad een zwarte stift, deden ze bij ons op stal. Maar ik vind het echt onzin. Daar zou de jury niet op mogen letten!

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 11:08

ik heb weleens gehoord van schoensmeer, een dun laagje....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 11:11

Wat nu als je paard 2 ronde witte vlekken op zijn neusbeen heeft? Zo ontzettend fijn opgelopen door die fijne Bucas vliegenmasker.

Paard met zwart hoofdje en van verre die witte vlekken, lijkt net of ik zijn neusriem zo strak had aangesnoerd dat ik zijn neus kapot heb geschuurd. Ik erger mij daar elke dag aan. Wie zijn neus schend, schend zijn aangezicht Verdrietig

tola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 11:26

ik heb inderdaad ook een paar maanden geleden de beenkappen per ongeluk 1 nacht omgelaten,1 kap heeft ze afgekregen,moet wel een mega karwei zijn geweest Haha! ...en aan het het andere been heeft ze dus nu ook witte plekjes.
maar je krijgt wel in de betere ruitershop een spuitbus met zwarte ''verf'',dit is voor showpaarden om b.v witte vlekjes,staart en manen weer zwart te krijgen,het is er na een paar dagen weer vanaf.

oblige

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 11:26

er is wel wat voor hoor! mijn paard had het ook, zalje gekocht, eropgesmeerd en binnen een paar weken was het al minder, hte gaat niet helemaal weg maar het wordt wel minder! ik zal zo op stal eenskijken hoe het heet..

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 11:31

dank u allemaal voor de reacties, ik ben benieuwd naar het zalfje.!!
mijn beestje heeft dan wel geen zwarte benen, maar voskleur.. maar die witte plekke zijn net zo storend! groetjes

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 12:02

ik had voor mijn pony die witte benen had een wit maak zalfje..
t leek een beetje op witte dunne schoensmeer!
ik heb t een x gebruikt nooit weer! al t zand ging er aan plakken waardoor hij met modderpoten de ring in kwam