Hoe kruiden bijvoeren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eilandje

Hoe kruiden bijvoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 15:45

Hoe voeren jullie kruiden bij? Doen jullie dat zelf of laten jullie dat door de stalhouder doen?

Mijn paard krijgt al het eten dat ze nodig heeft van de stalhouder en zelf geef ik haar wortelen bij na het rijden. Nu wil ik graag een bepaalde kruidenmengeling voor de luchtwegen bijgeven en eigenlijk doe ik dat ook liever zelf dan dat ik de stalhouder daar mee "lastigval", maar vraag me af hoe ik dat best doe zonder dat ik krachtvoer moet bijgeven?

Zijn er mensen die dat bijv op een gedroogde boterham met wat olie doen? Of is het een beter idee een zak zemelen te gaan halen en het dan bij wat natte zemelen te geven?

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 15:47

Die van mij krijgen een kruidenmengsel door de slobber. Gewoon een klein beetje slobber (pavo heb ik) aan maken en ze eten het lekker allemaal op! Dit doe ik altijd na het rijden.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:35

gewoon je wortels in wat kleine stukjes snijden en daar het kruidenmengsel overheen/doorheen doen.

bij mijn pony gooi ik t trouwens gewoon in zijn voerbak, als er dan voer inkomt eet ie t wel op, volgende dag is zijn bak helemaal schoon...

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:45

ik doe het gewoon over het voer heen Lachen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:47

Je kan het gewoon door het voer heen doen, of door wat fruit.
Zelf geef ik mijn paardje een muesli waar al allemaal kruiden inzitten.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:51

boterham, laagje honing erop, kruide erop plakkenn, boterham toevouwen
voeren Knipoog
of, appel wat uithollen, kruiden erin en appel voeren
maar dan heb je kan dat hij veel kruiden vermorst

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:53

Ik doe het altijd door de muesli heen maar mijn paard is daar erg makkelijk in, misschien eet ie het ook nog wel op als ik het zonder muesli erbij in zn voerbak doe.
Ik weet natuurlijk niet hoe makkelijk jou paard is maar je kan het eerst proberen om bij de wortelen te geven en anders tussen een boterham, en als dat niet gaat in appelmoes stoppen of iets van muesli of zemelen halen en daarin doen.

Marijke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:55

Je kan het inderdaad gewoon door voer e.d. mengen, maar onze paarden eten het ook gewoon zo op als je het in de voerbak doet. Dus zonder extra toevoegingen, net zo handig!!

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 17:05

Bedankt voor de antwoorden! Over het krachtvoer zoals de meesten doen gaat niet omdat ze dat krijgt als ik er niet bij ben en ik wil zelf geen extra krachtvoer bijgeven omdat ze al meer dan genoeg krijgt van de stalhouder, en vandaar dat ik ook geen kant-en-klare slobber wil bijgeven. Ik zal het dan maar gewoon bij haar wortels doen Lachen

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 17:39

nee, gewoon in haar voerbak doen
als de stalhouder er da savonds het krachtvoer bijdoet, dna eet ze het automatisch op
of vragen dat hij een halve schep minder wil voeren, en danzelf een halve schep bijvoeren?

Useful

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 17:48

Ik geef het zelf, en doe het door de kruidenmuesli.
Btje door elkaar mengen en dan geven

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 18:16

Ik doe het gewoon zelf, mijn paard krijgt standaard na het rijden muesli of wortels, dus daar kan het mooi over/doorheen Lachen .

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 19:36

Ik heb het weleens in de waterbak gedaan. Dat werkte beter dan in zijn voerbak in zijn voerbak laat hij de helft liggen.

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 19:52

In zijn waterbak ???? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik doe het vaak met een boterham tussendoor of over het gewone voer als ik daar de mogelijkeheid toe heb

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 20:55

marianna schreef:
In zijn waterbak ???? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik doe het vaak met een boterham tussendoor of over het gewone voer als ik daar de mogelijkeheid toe heb

Mijn paard hoeste. En ik gaf hem hoestmix bij. Normaal deed ik dat door de slobber. Was alleen vergeten slobber mee te nemen en toen heb ik die 2 schepjes in de waterbak gedaan. Hij heeft het wel binnen gekregen. Het was weg toen ik de volgende dag kwam.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 22:26

Ok, dit word moeilijker dan ik eerst dacht Haha!

Ik heb vanavond haar wortelen een beetje bevochtigd en daar die kruiden opgedaan, nu wilt ze die wortels dus niet opeten Frusty Morgen maar eens met zemelen proberen...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 09:04

gewoon in de voerbak laten liggen, soms moeten ze wennen aan geur en smaak...