Wat moet ik nou? (lang verhaal)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sociolan

Wat moet ik nou? (lang verhaal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 11:43

Hallo,

Ik rij nu al een tijdje inmiddels bij een "stal" nouja de mensen waar ik rij hebben paarden.
Ik doe bijna alles voor ze wat ze vragen zoals mesten (2x per week ong. 5 stallen)

En ik help met voeren en opstrooien watergeven enzovoorts.
Onderhoud aan de stal je kunt het zo gek niet verzinnen.
Ik ga ook met ze meer naar les ik rij dan een paard van hun waarop ik goed kan leren rijden zoals hun dat zeggen.
Opzich is het geen mooi beest maar kan er persoonlijk gezegt goed op leren.
Ik rij elke woensdag mee naar les soms niet omdat ik dan het paard niet goed getraint heb.
Ik weet het een paard moet je (bijna) elke dag trainen.
Ik reed ook een Fries waar ze dus gister mee naar les is geweest (die vrouw dan) ik was niet mee omdat ik vond dat ik dat paard wat ik rij niet goed getraint heb.
En een goeie vriendin van me lest dan ook en die vrouw zei tegen haar van " Zins [naam] rijd op aukje (fries) reageert hij niet meer op been want zij geeft te weinig been en bla bla bla".
Conclusie ik heb dat beest verknalt...
Ik rij dan nu op een spring zadel omdat ik zelf nog geen goed zadel heb.
Ik moet daar nog heel erg aan wennen en dat zit ook niet op een Fries.
De kwpn merrie die ik nu rij gaat een stuk beter met dat zadel maar daarvoor is het zadel ook.
Maar als ik iets doe qua rijden wat fout is is zeggen wat ik fout doe (en verbeter het dan ook)
En ik vind het dan ook goed dat ze dat zeggen zodat ik beter kan gaan rijden.
Maar achter me rug om als ik niet ga naar de les hoor ik hele andere verhalen van hoe slecht ik ben/ paard verknal Verward en bla bla bla.
Ik weet best dat ik niet de perfecte goeie ruiter ben.
Maar het gaat al beter.
Maar ik krijg soms het gevoel dat ik behoorlijk misbruikt wordt.
Wat vinden julie?
Zal ik blijven of zal ik weggaan.
Ik wil er graag met ze over praten maar ik weet niet hoe en wat.
Ben bang dat ze uitvallen of boos worden.
Hebben julie tips of iets want ik voel me er behoorlijk k*t over!
Alvast bedankt en bedankt voor het lezen.
Doei, doei

NaadFuryo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 12:16

Probeer toch met ze te praten en zeg dan ook gelijk dat je dingen hoort dat hun zeggen achter je rug om. Gewoon eerlijk zijn, en als het ze niet bevalt dan zal ik je spullen pakken en weg gaan....

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 12:23

Ik heb ook het gevoel dat ze je behoorlijk misbruiken!

Waarom moet jij voor je eigen zadel zorgen als je op die fries rijdt? Zij rijdt hem toch ook met een zadel, waarom kan je dat dan niet gebruiken? Boos!

En waarom mag je niet naar les als je eens wat minder gereden hebt? Wat een onzin! Boos!

En waarom moet je alleen de stallen doen?

Kortom wat vragen waarbij je bij jezelf moet nagaan of je wel krijgt wat je verdient.. En zeker als ze dan ook nogeens achter je rug om over je gaan kletsen.. Waardeloos!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 13:12

JolandaVrind schreef:
En een goeie vriendin van me lest dan ook en die vrouw zei tegen haar van " Zins jolanda rijd op aukje (fries) reageert hij niet meer op been want zij geeft te weinig been en bla bla bla".
Conclusie ik heb dat beest verknalt...

Dit vind ik raar....jij geeft te weinig been en dus wordt die slecht aan het been?
Het lijkt mij dat met lichte beenhulpen het dier juist beter gaat reageren, dan dat je de hele tijd je benen er in aan het porren ben.

Of begrijp ik hem verkeerd?

Ik vind het zelf niet erg mee te helpen op een stal, als het maar wel gewaardeert wordt en er wat tegenover staat, er staat bij jou iig wat tegenover, maar wordt het ook gewaardeert?

Of dit voor jou nodig is ligt helemaal aan jezelf, bij mij zou het met de tijd te hoog gaan zitten en dan floept het er opeens uit.

Sociolan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 20:24

Tsja dat is het hele probleem ik ben nog nooit tegen ze uitgevallen.
Ik ben op dat gebied vrij preuts, dus totaal geen held in.
Ik zou het wel fijn vinden als ze soms zeggen van dank je wel voor dat en dat.
Maar ik ben ook veelste bang dat ik weer hopeloos en wanhopig overkom...

dagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 20:57

tsja... zou et niet eens tijd worden voor een goed gesprek?;) zet m op meid

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 23:35

Bekijk t zo: het is makkelijker voor haar om jou de schuld te geven dan zichzelf...
Wat je moet doen moet je echt zelf weten. Jij moet er lol in hebben, het is jouw hobby! Lachen

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 23:48

Verplaatst naar VMR.

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 00:01

Wat een (!@*% situatie..
Ik snap inderdaad ook niet waarom je niet gewoon met het zadel mag rijden wat zij zelf op die Fries hebben liggen. En het probleem van aandrijven zie ik ook niet helemaal.
Maar misschien moet je gewoon naar hun toe gaan, en zeggen wat je gehoord hebt. Dat werkt gewoon het beste.
Ik neem aan dat je het daar ook wel leuk vindt, en ook wel naar je zin hebt, en het dus niet zonder slag of stoot wilt opgeven.

Ik zou zeker niet weggaan voordat alles uit de wereld is (voor zover dat mogelijk is)...

Sociolan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 08:46

Ja dat ga ik vandaag doen maar ben wel bang dat het niet goed komt...