Ik rij nu al een tijdje inmiddels bij een "stal" nouja de mensen waar ik rij hebben paarden.
Ik doe bijna alles voor ze wat ze vragen zoals mesten (2x per week ong. 5 stallen)
En ik help met voeren en opstrooien watergeven enzovoorts.
Onderhoud aan de stal je kunt het zo gek niet verzinnen.
Ik ga ook met ze meer naar les ik rij dan een paard van hun waarop ik goed kan leren rijden zoals hun dat zeggen.
Opzich is het geen mooi beest maar kan er persoonlijk gezegt goed op leren.
Ik rij elke woensdag mee naar les soms niet omdat ik dan het paard niet goed getraint heb.
Ik weet het een paard moet je (bijna) elke dag trainen.
Ik reed ook een Fries waar ze dus gister mee naar les is geweest (die vrouw dan) ik was niet mee omdat ik vond dat ik dat paard wat ik rij niet goed getraint heb.
En een goeie vriendin van me lest dan ook en die vrouw zei tegen haar van " Zins [naam] rijd op aukje (fries) reageert hij niet meer op been want zij geeft te weinig been en bla bla bla".
Conclusie ik heb dat beest verknalt...
Ik rij dan nu op een spring zadel omdat ik zelf nog geen goed zadel heb.
Ik moet daar nog heel erg aan wennen en dat zit ook niet op een Fries.
De kwpn merrie die ik nu rij gaat een stuk beter met dat zadel maar daarvoor is het zadel ook.
Maar als ik iets doe qua rijden wat fout is is zeggen wat ik fout doe (en verbeter het dan ook)
En ik vind het dan ook goed dat ze dat zeggen zodat ik beter kan gaan rijden.
Maar achter me rug om als ik niet ga naar de les hoor ik hele andere verhalen van hoe slecht ik ben/ paard verknal
en bla bla bla.Ik weet best dat ik niet de perfecte goeie ruiter ben.
Maar het gaat al beter.
Maar ik krijg soms het gevoel dat ik behoorlijk misbruikt wordt.
Wat vinden julie?
Zal ik blijven of zal ik weggaan.
Ik wil er graag met ze over praten maar ik weet niet hoe en wat.
Ben bang dat ze uitvallen of boos worden.
Hebben julie tips of iets want ik voel me er behoorlijk k*t over!
Alvast bedankt en bedankt voor het lezen.