Als je beste vriendin je veulen wil kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roxy20

Als je beste vriendin je veulen wil kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 09:56

Hallo Allemaal,

Ik weet sinds gisteren dat mijn 4 jarige merrie drachtig is. Ik heb haar drachtig gekocht zonder dat te weten. Dit is een hele verassing!
Nu wil mijn beste vriendin als het een merrie veulen is, het veulen misschien van mij overnemen.
Nu is mijn vraag wat voor kosten zij moet betalen?
Ik bedoel niet een aankoopbedrag, maar op het moment dat zij beslist ik wil het veulen. Dat zij dan al de kosten betaald of niet?

xxx

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 10:00

Ik zou me er pas zorgen over maken als het veulen er daadwerkelijk naast staat. De kosten voor DA en smid zouden dan idd vanaf dag 1 voor haar zijn.

Roxy20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 10:01

Ja ik maak er ook nog niet echt zorgen over, maar wil graag wat meningen weten van mensen buitenaf.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 10:10

Dat ben ik niet met je eens cassidy.

Meestal koop je een veulen wnaneer het afgespeent word, en dan ga je pas betalen.

ik vind dat als je vanaf dag 1 al moet betalen terwijl het nog bij de moeder staat nog niet echt je eigen pony/paard hoor....
ik vind dat de eerste kosten nog totdat het veulen afgespeend word voor de eigennaar van de merrie zijn

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 10:17

idd, de koper betaalt pas vanaf het moment dat het veulen gespeend wordt. Tot die tijd is het veulen ook verantwoordelijkheid voor de fokker...

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 10:23

Leonoor schreef:
idd, de koper betaalt pas vanaf het moment dat het veulen gespeend wordt. Tot die tijd is het veulen ook verantwoordelijkheid voor de fokker...

Juist ja, je vriendin heeft je pony niet drachtig gemaakt, zij kan er pas voor zorgen als het veulen afgespeend is.

Roxy20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 10:28

Bedankt voor jullie reacties. Eerst zouden we in het voorjaar, mijn vriendin en ik, mijn merrie laten dekken door een Appaloosa hengst. En alle kosten zouden voor haar rekening zijn. Maar nu is alles anders inderdaad!! xxx

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:56

Tulandro schreef:
Juist ja, je vriendin heeft je pony niet drachtig gemaakt, zij kan er pas voor zorgen als het veulen afgespeend is.

Lijkt me rare gewaarwording... Haha!
Ik vind het wel heel moeilijk hoor, iets verkopen aan vrienden.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 13:39

Ik heb mijn beste vriendin (uber hier op bokt) mijn veulen voor haar vejaardag gegeven. Tot die tijd heb ik zelf alles voor hem betaald. En tuurlijk is het best moeilijk iets te verkopen aan je vrienden, maar ik weet dat mijn vriendin dolgelukkig is dat ze nou eindelijk een eigen paardje heeft en ik weet ook dat ze hem nooit meer zal wegdoen

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 13:50

Pally schreef:
Ik heb mijn beste vriendin (uber hier op bokt) mijn veulen voor haar vejaardag gegeven.

Das wel een heeeeel mooi cadeautje zeg! Wowww!

Zeg, ik zoek nog wel een leuke vriendin hihihi. Interesse?? Ben op 3 april jarig hihihi! Haha! Haha! Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 14:04

Sanet schreef:
Lijkt me rare gewaarwording... Haha!
Ik vind het wel heel moeilijk hoor, iets verkopen aan vrienden.

*LOL*

inderdaad, om de een of andere reden vindt ik een prijs noemen dan ook altijd al moeilijk, alsof ze verwachten dat je een vriendenprijs opgeeft

Roxy20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 14:11

Ja dat is inderdaad zo. Ik ben ook aan het denken hoe we het gaat doen. Eerst maar kijken wat voor veulen eruit komt en of ze het een leuk veulen vind??

xxx

Marijke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 17:06

Ik zou zeggen eerst wachten tot het veulen er is en mocht dan blijken dat ze hem wil kopen kun je de kosten en aankoop prijs verder bespreken.
Dus vanaf dag 1 of moment van daadwerkelijke koop. De aankoop prijs kun je hier natuurlijk ook weer van afhankelijk maken...

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 18:23

horsewisper schreef:
Dat ben ik niet met je eens cassidy.

Meestal koop je een veulen wnaneer het afgespeent word, en dan ga je pas betalen.

ik vind dat als je vanaf dag 1 al moet betalen terwijl het nog bij de moeder staat nog niet echt je eigen pony/paard hoor....
ik vind dat de eerste kosten nog totdat het veulen afgespeend word voor de eigennaar van de merrie zijn

dat vind ik dus ook, je kan het beter zo zien dat je vriendin het veulen 'reserveerd'. Maar het is tenslotte jouw merrie die het moet krijgen, en als het een andere koper was geweest, was het denk ik ook niet zo gegaan dat de Koper vanaf Dag 1 alles zou betalen..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 19:39

misschien wordt 't een hengst Bloos

meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 19:54

Je kan best met haar regelen hoor, als zij dat veulen graag wil dat ze nu de kosten op zich neemt
Alleen ik zelf zou het wel moeilijk vinden stel dat er ruzie komt of op één of andere reden wil je het veulen zelf houden
Of stel het is een miskraam, je weet het nooit

Je moet gewoon ff met je vriendin en misschien ook jullie ouders even om de tafel gaan zitten, en goede afspraken maken

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 19:59

Ik had een optie op een veulen dat nog geboren moest worden bij een officiele fokker. Ook ik wilde alleen een merrie. Het was dus ook een merrie Haha! Ik ben gaan kijken (3.5uur rijden ) toen ze 3 weken was en heb haar met 4 weken gekocht, onder voorbehoud van de keuring.
Ze kwam meet gemak door de keuring Knipoog

Ze is sinds zondag eindelijk bij mij ondertussen heb ik haar nog in Ermelo gezien op de keuring (de fokkers vroegen of ze haar mee mochten nemen- en ja, ze had een 1e premie !) ondertussen is ze verzekerd geweest, ontwormd, 2x hoefsmid, gechipped. We hadden daar geen afspraken over gemaakt, maar de fokkers hebben dit betaald. Het enige dat ik nog betaald heb is dat de fokkers haar naar Belgie hebben vervoerd, al 2 weken afgespeend en wel, maar wel MET de moeder op de trailer........heel netjes dus.

Roxy20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 13:10

Hallo Allemaal,

Ik heb met me vriendin overlegd over alles en ze wil zelf de kosten opzich nemen van het veulen. Stel dat het veulen niet is wat ze wil dan verkoop ik het veulen en krijgt ze haar geld terug. Me vriendin en ik zijn nu al denk ik 2 jaar vriendinnen en hebben nog geen een keer ruzie gehad. Het veulen komt al ongeveer over 4 maanden.

Bedankt voor jullie reacties!!

xxx Roxana