Met paard trap AF lopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

callippo

Met paard trap AF lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 18:11

mijn paard kan redelijk goed trappen omhoog lopen, maar ik oefen alleen bij trappen waarbij je via een schuine helling weer omlaag kan.

Kan een paard ook goed leren trappen omlaag te lopen?

In films heb ik ze alleen nog maar omhoog zien lopen namelijk (zoals in LOTR)

Niet van die steile trappen natuurlijk, zoals in huis, maar die met iets grotere treden Lachen

En het is trouwens geen shetlander maar een arabier.

shiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:23

ik weet niet of het voor alle paarden geld , maar een vriendin van mij is weleens met haar paard naar huis gereden en dan moet ze een trapje op om in de tuin te komen en ook hetzelfde trapje weer , als je maar rustig aan doet dat ze kunnen zien waar ze hun beentjes neerzetten

monteaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:27

Bij koeien is het zo dat ze wel naar boven kunnen lopen, omdat dan hun achterpoten hun lichaam kunnen laten ondersteunen maar om diezelfde reden dus ook niet naar beneden lopen. En trouwens, ik denk dat t ook niet echt een natuurlijke positie voor een paard is.

En als het paard moest kunnen traplopen had god wel een trappetje in de heuvels gebouwd*

*geintje Lachen

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 18:31

ik zal het eens voorzichtig gaan oefenen, eerst met 1 tree en dan steeds een stapje meer. Moet hij wel goed leren de achterhand eronder zetten Haha!

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:35

Met Cross moeten ze toch ook hele grote treden af? (Afsprongen)
Moet dus kunnen lijkt me..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:37

In het dorp waar ik weleens rij zit ook een trap met hele grote niet hoge treden. Ik ging daar een keer op met Anouar, hij vond het doodeng Haha! Maar eraf zou ik niet weten.

azriM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:39

Ik denk dat het zeker te leren moet zijn, ze moeten het even doorhebben. Vandaag wilde ik trouwens met Mirza een steil paadje vooruit naar beneden af gaan, maar Mirs liep weer terug achteruit, draaide zich om en ging heel snel in de acheruit naar beneden Haha! . Ik moest wel lachen, ja, zo kan het ook Tong uitsteken .

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:40

Mijn oude 'leenpony' kon het wel. Als zijn eigenaars op vakantie waren werd hij een paar weken bij ons in de tuin geparkeerd, en de enige manier om de tuin bij ons in te komen is een brede trap vanaf de dijk tussen 2 huizen door.
Die trap heeft wel vrij brede treden, maar hij heeft er nooit problemen mee gehad. Nou moet ik wel zeggen dat ik toen op een nog niet zo heel verstandige leeftijd was Haha!
Ik bleef er ook gewoon opzitten, hij heeft nooit getwijfeld, liep gewoon naar beneden en naar boven met mij op zijn rug.....

Edit: moet er nog ergens foto's van hebben, zal vanavond eens zoeken.
Laatst bijgewerkt door Supertje op 15-12-04 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:41

Absoluut niet verder vertellen Haha! Haha! Haha!

Maar ik ben wel eens met mijn pony een portiek op en af gegaan Haha! Haha! Haha!

azriM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:43

Ik zou er niet op blijven zitten, maar even meekijken of de pony inderdaad zijn beentjes goed neerzet en oplet. K zou niet willen weten wat er kan gebeuren als ie op z'n knieen gaat op zon stenen trapje naar beneden. Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door azriM op 15-12-04 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:55

Het kan wel. Al ligt het wel aan het vertrouwen wat je paard in jou heeft. Wat volgens mij bij jou geen problemen zal opleveren Lachen
Mijn vorige paard een haflinger, heeft ook wel eens tijdens een lange rit trappen af moeten lopen, in een crosbaan in het bos. Ze had er geen problemen mee.

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:58

Tijdens een tocht in Duitsland wilde ik m'n paard laten drinken bij een boerderij, beneden in een bos.
Via een steil bospad kwamen we op een veranda achter het huis en vandaar moesten we verder een trap af naar het terrein.
Dat ging eigenlijk als vanzelf.
Alleen vond de boer dat we wel via een vreemde route waren gekomen.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 19:13

Gelukkig, ik ben hier niet de enige mafkees die zn paard trap af wil laten lopen. Het was sowieso de bedoeling om ernaast te lopen, dan heeft hij ook gelijk wat minder gewicht op de voorhand.

Ik hou jullie op de hoogte van mijn experiment Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:16

Tja, ik zat er gewoon op Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 20:22

Ik heb eigenlijk gewoon altijd verwacht dat ze het deed... Nu heeft het betreffende trapje ook maar 3 treden Haha! Gewoon rustig het paard z'n gang laten gaan, vooral niet trekken en ze zoekt gewoon zelf de weg Lachen

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 22:53

Nou, een shetlander kan dat wel hoor.
Maar een arabier???

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 22:58

Ja hoor, dat kan!

Vroeger liep ik zelfs het spoor op via de trap! ongeveer 5 treden.

Nu pak ik weleens het winkelcentrum mee en dan oefenen we van alles, bloemenstalletjes met zo´n zeil waar natuurlijk net water van af komt als je er langs loopt, de trap op en af onder afdakjes door etc.

Ik vind het goed dat ze op mij leren vertrouwen dat dit soort zaken niet raar of eng zijn. Als ik zie dat er bijv nieuwe riolering wordt aangelegd, met van die enorme buizen, dan gaa nwe daar expres naar toe en lopen ze langs alle enge obstakels-.

Ik heb een pony, maar geen shet!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 22:59

Aanvulling: ik zit er op!

yessy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 23:23

Ja, die van mij doet loopt zo een trap met 7/8 treden staan 40 centimeter uit elkaar en zijn 30 centimeter hoog, Je zet haar ervoor oortjes gaan naar voren en ze gaat zo het trappetje op en het trappetje af.

Maarja het is ook 1tje die alle maffe dingen leuk vind, hmmmm mischien wel net zoals haar baasje:P