hafje kijkt achterom en is bang buiten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sannaa

hafje kijkt achterom en is bang buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 17:05

Mijn haf kijkt sinds gisteren steeds achterom als ik rijd. Wat kan dat zijn?
steeds naar de binnenkant van de bak zeg maar. En nog een vraag... ze is kennelijk niet gewend buiten in duinen of op strand te lopen. Wil graag terug naar huis maar is ook heel schichtig. Wie weet of dat nog gaat wennen voor haar. Ze heeft er duidelijk geen plezier in.

Murru

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:29

Is er iets gebeurt..... en anders toch laten wennen aan buiten want misschien is hij het idd niet gewend.
En dan langzaam opbouwen.

Succes

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:31

Het kan ook helpen om in het begin met een paard mee te rijden wat niet bang is buiten

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:42

zo te horen heb je haar nog niet zo ang, omdat je zegt blijkbaar is ze het niet gewend,
misschien zou je eerst eens een paar keer met dr buiten kunnen wandelen, gewoon aan een langer touw zodat als ze schrikt ofzo, ze gewoon ff kan gaan en je dr dan weer wat korter neemt, maar wel gewoon los zeg maar,
als je dr echt nog niet zo lang hebt is het heel normaal, dan moet ze wennen aan een nieuwe omgeving, en aan jou, of ben je verhuisd met dr naar de zee ofzo?
dan is het gewoon dat ze erg moet wennen aan alles, vreemde geuren, vreemde paarden etc... zal met een tijdje over gaan als alles weer gewend is
maar gewoon wandelen als ze voor bepaalde dingen angstig is is nooit verkeerd, eerder goed

succes!

sannaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 18:49

dank je voor de reacties.
Zij is inderdaad verhuisd naar zee. Misschien gek voor haar, de geuren. Ze is heel alert buiten, echt bangig. Ook op de stukken waar we bijna dagelijks komen. Aan de hand heb ik geprobeerd. Misschien zal de tijd het leren. Het omkijken daar weet ik nog geen oplossing voor, behalve haar rechtstellen Tong uitsteken