Ooit gedacht dat jullie een eigen paard zoude hebb

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Ooit gedacht dat jullie een eigen paard zoude hebb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 16:49

Hey

Ik zie zo veel jonge mensen hier op bokt langs komen die een eigen paard hebben. Ik moet eerlijk bekennen dat ik dan wel jaloers ben Bloos
Gewoon het idee hebben dat je een eigen paard hebt, eigen regels, niet afhankelijk van andere ect.

Hadden jullie het ooit gedacht dat je op deze leeftijf (tussen de 14 en de 20) een eigen paard zouden hebben?

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 16:52

Ik hoopte er altijd op Knipoog
maar dat het binnen 9 dagen zou gebeuren had ik niet verwacht Knipoog

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 16:54

Het is ook nog altijd mijn droom om een echt eigen paardje te hebben..
Maar heb nu en leasepony die ik een beetje al m'n eigen mag beschouwen Haha!..
Vind ik al een hele eer Lachen

Firegurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 16:58

UHm...ja klinkt misschien een beetje verwaand,maar ik heb altijd verzorgpony,s gehad,en dacht altijd later koop ik een paard als ik ervoor gespaard heb,tot mijn ouders zeiden dat ik er een mocht dat ik 13 was en zo ben ik bij flinstone gekomen me moppie,en ben na 8 jaar nog steeds dol op hem,en hij blijft bij mij tot zijn dood!

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:00

Nee durfde er nooit van te dromen over een eigen paard. Ik zat ook nog niet in de paarden wereld. Ben met mijn 18e pas echt gaan paard rijden op een manege maar dat vond ik niks. Ik ben zelf gaan zoeken naar een eigen paard en toen ik haar gevonden had was het ook binnen een week geregeld. En na een paar maanden kwamen we er achter dat er nog eentje opkomst was. Ze was namelijk drachtig. En plots had ik er 2. Pling

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:02

Het was altijd een droom voor mij om een pony te kopen.

Toen ik 15 was kreeg ik een verzorgpony op een boerderij en in die tijd ging ook de manege dicht. Naar een nieuwe manege wilde ik niet. En heb eindelijk na al die jaren mijn ouders om gekregen. Ik mocht een pony kopen maar ik zou er zelf voor gaan werken. En dat ben ik gaan doen.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:04

Toen ik begon met rijden op een manege had ik dat inderdaad niet gedacht nee. M'n ouders vonden de lessen al zo duur. Maar toen m'n ouders zelf en m'n zusje ook gingen rijden, en we met z'n vieren ook nog gemiddeld eens per maand een strandrit maakten zou het niet veel duurder uitkomen als we een eigen paard zouden aanschaffen. En dat hebben we toen ook gedaan Haha!

Inmiddels zijn door we in een vrij korte tijd (6 jaar) al aan ons derde paard bezig... Laten we hopen dat we van deze nog lang mogen genieten!!!

Murru

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:32

Dan zit ik me soms wel eens af te vragen, .. het kost een hoop geld.... extra bijbaantje of hoe finacieeren jullie het dan op zo'n jonge leeftijd.

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:33

ouders die meebetalen of die achter je staan als het dier ziek wordt.....
of ouders die gewoon alles betalen , zoals de mijne Haha!

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:36

Neee nooit verwacht en ook nooit om gevraagt of van gedroomt reed wel paard en naa 3 jaar had ik eenverzorgpaard.Maar voor een eign was geen geld..Nu sinds juli dit jaar is mn verzorgpaard toch MIJN pony geworden Lovers...Nooit zoo bij geweest.

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:37

nee had echt nooit verwacht dat ik een eigen paard zou krijgen
mijn ouders zeiden altijd
'nee het kan niet want wij hebben daar echt geen geld voor'
maar gelukkig heb ik nu toch een eigen paard

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:38

Toen ik 7 of 8 jaar was wilde ik al een eigen paard/pony.
Was dan ook me mooiste droom Rolleyes
Toen ik tussen de 12 en 17 jaar was dacht ik echt dat die droom nooit werkelijkheid zou worden en dat het altijd zou blijven bij het verzorgen van andermans paarden (wat overrigens ook heel leuk is )

Maar nu, ben ik dan toch echt in het bezit van een paard Lovers
Achteraf ben ik ook blij dat ik me paard op een wat latere leeftijd heb gekregen maar dat is natuurlijk ieder voor zich.

En dat jaloerse gevoel had ik vroeger ook hoor Knipoog
Vergeet niet, waar een wil is, is een weg en jouw paardje komt heus wel.

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:38

Het is ook nog steeds mijn droom om een eigen paard te hebben
Ik heb nu wel 3 verzorgfriesjes die ik gewoon als eigen mag beschouwen, maar dat is toch weer anders als een eigen paard

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:39

Ik had het ook nooit gedacht, mocht ook niet op paardrijden. Toen ik er eenmaal op zat betaalde ik het zelf. Had toen wel een verzorgpaard, maar op den duur was die ook erg oud. Was helemaal gek van een merrie, maar mocht haar niet hebben. tot de manegeeigenaars naar huis belden Haha!. Ze zou verkocht worden. En toen mocht ik haar wel. Oke moest wel zelf betalen, maar mocht een paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:40

nee ik heb er nu zelfs twee, maar het is niet alleen maar lol hoor
ik moet er hard voor werken om t te betalen naast mijn studie, elke ochtend voordat ik naar school ga zet ik ze buiten en geef ik ze hooi, na school of rijden/longeren en als t donker s > bijna elke dag omdat ik vaak laat uit ben alleen uitmesten, binnenhalen en voeren
elke zaterdag heb ik zelf les en zondags geef ik les op mijn pony

ik kan jullie wel zeggen, elke ochtend wordt ik blijd toegehinnikd en dan weet ik weer waar ik t voor doe!
een leukere goedemorgen! is er niet OK dan!

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:41

Ik had het ook nooit verwacht.
Maar gelukkig voor mij gingen we op mijn 13e naar een andere streek verhuizen waar het stallen van een paard wat betaalbaarder is en inmiddels is ook de 2e op komst Lachen

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:44

nee,ik had het nooit gekregen van mijn ouders,daarom kocht ik mijn eerste pony zelf maar(nadat ik mijn ezelhengst al vanaf mijn 16de jaar heb gekregen van de boer en daar al zelfstandig voor zorgde).

ik werkte al vanaf mijn 14de in de tuin,na school(17 jaar) fulltime en woonde ook nog op kamers...

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:55

Nee (was net 20 toen ik regiel kocht Lachen ) Zeker niet omdat ik nog studeer en alles dus moet betalen van mijn bijbaan.
Ik betaal alles zelf, maar dat heb ik er graag voor over.
Ik was ook niet actief opzoek, daarnaast was het dit paard of geen ander.
Maar ja toen ik ging kijken was ik Lovers Heb er tot nutoe ook nog geen spijt van gehad.
Ik heb al 5 jaar hetzelfde verzorgpaard, waar ik alles mee mocht doen. Maar een eigen paard is zoveel leuker!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:11

Ik had het echt nóóit verwacht. Ik weet nog goed dat ik er hélemaal doorheen zat toen mijn verzorgpony verkocht werd, dat ik toen aan mijn ouders vroeg of ik haar echt niet mocht hebben. Ik was toen zelf een jaar of 14, maar toen ging dat gewoon nog niet. Achteraf gezien is het ook maar beter dat wij haar toen niet gekocht hebben... maar ik heb er toen heel veel verdriet van gehad, dat zal ik nooit meer vergeten.

Nou ja, dan ga je toch maar weer verder. Krijg je een ander paard waar je mee aan de slag mag, dat ging ook echt super. Iedereen vond ook echt dat ik haar moest kopen, omdat het tussen ons gewoon heel erg klikte. Voordat ik haar reed stond ze bij onze hoefsmid op stal, zijn stalruiter kon er óók al niks mee beginnen, dus kwam ze weer terug naar de stal waar ik werkte.
Toen is ze uit pure wanhoop van de stalruiters maar door naar mij geschoven en volgens mij vonden hun het ook onuitstaanbaar dat een 15jarig meisje er wel mee konden bereiken, wat hun niet konden bereiken met heel veel (internationale) ervaring.
In die zomer dat ik 15 was, was de hoefsmid bij ons op stal en hij stond er echt gewoon van te kijken dat ik hem wel kon rijden en bij hem op stal niemand. Maar ze was ook gewoon zoveel veranderd. Heel lief paard geworden gewoon, dus hij vroeg waarom ik haar niet kocht.
Maar ja he, geen geld. Dat was een paard met vrij goede papieren (en een gebruiksaanwijzing).

Toen heeft hij haar gekocht en gelijk weer doorverkocht aan mensen in Zweden. Tranen met tuiten gehuild natuurlijk. Maar ja, ik kreeg weer een paar andere paarden in handen geschoven en zo sukkel je weer een jaartje verder.

Toen stopte een aantal stalruiters daar met werken en had ik eigenlijk ook vrij weinig zin om er nog door te gaan.
Dus toen ik op een vrijdag thuis was, ging ik even met mama praten: "mama, ik wil een paard kopen".
Dus mijn moeder keek mij zo aan: " >;) ... maar.."
"En als jullie haar niet willen kopen, dan doe ik dat zelf wel".
Toen keek ze me nog zo eens aan van: is dit een grap? Maar gelijk daarna zei ze dat ze zou overleggen met papa.

Een dag later zei mama dat ze allebei hadden ingestemd. Ik starte mijn zoekactie, 2 maanden later ging ik voor de eerste keer bij een paard kijken. Nog geen week later stond dat paard bij mij op stal Lovers .

En dat was al onvoorstelbaar, maar een jaar later ging ik ook nog eens met Ivanka op vakantie en zag ik gewoon mijn éigen paard bij mijn allereerste verzorgpony in de wei staan... Dat was echt geweldig om te zien!
En volgend jaar krijgt ze gewoon een veulentje!

Wie had dat nou gedacht, Sanne een eigen paard... die dan ook nog eens een veulentje krijgt volgend jaar!

Nog nooit spijt van gehad dat ik haar gekocht heb, maar soms heb ik het wel eens superdruk. Studie, werken, Ivanka, vriendinnen, uitgaan... Soms wordt me dat wel allemaal een beetje teveel..
Maar dan zie ik Ivanka weer en dan weet ik gelijk waar ik het allemaal weer voor doe Lovers ...

[edit: als dit nou geen uitgebreid antwoord is dan weet ik het niet meer Clown..
PS. sorry voor mijn lange verhaal Knipoog ]

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:18

Nee, ik had het niet echt verwacht toen ik gewoon reed op de manege. Maar na een tijdje begon mn zusje ook te rijden op de manege en ik reed 2x per week daar. Dus dat waren al weer 3 lessen per week (mn zusje lest daar trouwens nog, ik ergens anders) en aangezien mn zusje t ook leuk bleef vinden en ik wat niveau en uitdagingen betreft niet veel meer vooruitging kwam dr een paardje. Lachen
En nu zijn we aan het zeuren om een veulen Schijnheilig. Eigen schuld, hadden ze maar als voorwaarde moeten opgeven dat ik een ruin zou kopen... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:22

Ik heb er nooit over na hoeven denken Schijnheilig
Toen mijn moeder zwanger van mij was kocht mijn opa al een pony Haha!
Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit geen paarden meer zal hebben, misschien als ik 90 ben en dement in een tehuis zit.

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:26

ik heb geen eigen paard...
wel jammer maar komt nog wel een keer
ik heb wel al 4 jaar een verzorgpaard waar in 6 keer in de week op rij...
echt helemaal het einde;)
duss het is voor mij ook een soort eigen paard;)
gr patricia

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:27

Ik droomde erover,
en nu heb ik er 2 Haha!
werk er hard voor !

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:29

Ik heb eigen pooony's Haha!
Had het eigenlijk nooit verwacht dat ik er 1 zou krijgen, laat staan 3, ik vind het heerlijk, hele dagen bezig zijn met ze. Knuffelen, poetsen en rijden. Gewoon lekker rotzooien dus..

Soms realiseer ik mij niet echt dat het mijn pony's zijn.. maar ik zou niet meer zonder kunnen

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:38

Ik zou er nooit één krijgen was me al vanaf mijn 10e ingepompt....tot plots mijn verzorgpony te koop kwam te staan. Ik belde donderdag, vrijdag zou hij in de koopjeskrant staan en wie eerst was, kon hem kopen. Ikke huilen en huilen en ik was toen al 18 en wou em zo graag kopen en ....ik mocht op voorwaarde dat ik zelf stalling zocht en hem onderhield. Ondertussen zes jaar verder heb ik mijn pony nog steeds én nog twee paardjes bij(E-pony en shet) waar ik ongelofelijk hard voor werk om ze alledrie te kunnen onderhouden. OK dan!