wedstrijden, alleen voor barokke paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

wedstrijden, alleen voor barokke paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 10:45

Hallo,

Eindelijk stel ik dan de vraag ik kan het echt nergens vinden.
Een hele lange tijd geleden ging ik met een vriendin van mij en haar moeder en stief pa naar een wedstrijd voor barokke paarden, (alleen voor barokke paarden).

Sindsdien had ik altijd gezegd, ik ga er volgende keer weer heen.
Nu wil ik eens een keer met mijn vader gaan, hij is gek van friezen en andalusiers. die je toen op die wedstrijd veel zag.

Waar het was, In welke periode het was weet ik helaas ookniet meer.

Maar misschien is er iemand die weet wat ik bedoel? (misschien zelf ooit meegedaan) en kan mij hier iets meer over vertellen?

dan hoor ik dat heel erg graag OK dan!

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 11:08

Ik ben een keer op zo'n wedstrijd geweest op stal groene woude in hazerswoude. Geloof dat het ergens in de zomer was, alleen was het niet zo mooi weer Haha! Ik heb geen idee wanneer het daar weer is.

EDIT:
De website van die stal is http://www.stalgroenewoude.nl/ alleen staat er niks over de rijvereniging die daar zit, ik weet ook niet meer welke vereniging dat is (en of er wel een zit).

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 11:15

Het wordt georganiseerd door Gaby Vegelin. Volgens mij zijn er vanaf het voorjaar weer wedstrijden. De laatste wedstrijd is op 21 November geweest. PB me anders in Januari of Februari want ik wordt op de hoogte gehouden door haar. Je kunt ook in het blad "paard en sport" kijken. Ze staan daar in de agenda vermeld. Er staat dan een tekentje achter met bijschrift barokke paarden.

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 11:23

Gaby Vegelin moet je daar voor hebben idd, die organiseert de Barokke wedstrijden: g.vegelin@lusitanovrienden.net

Als je op haar naam Google't heb je ook zo haar telefoonnummer. Zij kan je alles vertellen.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 13:00

_Michelle_ schreef:
Ik ben een keer op zo'n wedstrijd geweest op stal groene woude in hazerswoude. Geloof dat het ergens in de zomer was, alleen was het niet zo mooi weer Haha! Ik heb geen idee wanneer het daar weer is.

EDIT:
De website van die stal is http://www.stalgroenewoude.nl/ alleen staat er niks over de rijvereniging die daar zit, ik weet ook niet meer welke vereniging dat is (en of er wel een zit).

Prinsenhofruiters zit daar, maar voor zover ik weet hebben ze geen wedstrijden voor barokke paarden.

www.rvdeprinsenhofruiters.nl

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 13:19

zijn die wedstrijden door het hele land dan? Gaaf!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 13:26

ik ga die sites eens bekijken

Elskevree:
Ik houd het in de gaten dan stuur ik je nog eens een PB Lachen

Ik herinner me trouwens net heel vaag, dat die wedstrijd toen des tijds in de buurt van Utrecht was.
Op een groot grasveld, uitgezette ringen.

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 13:28

op www.andalusier-vereniging.nl staan al die wedstrijden op de kalender. En idd Gaby Vegelin organiseert die wedstrijden. Vorig jaar deed ik ook altijd mee met mijn Andalusier.
Van het voorjaar beginnen de wedstrijden weer.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 13:35

moet je paard eigenlijk ingeschreven staan bij een stamboek om mee te kunnen doen aan zo'n wedstrijd? (dat vroeg ik me toen des tijds ook al af , nu er toch een topic over is Bloos )

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 14:27

je paard moet voor minimaal 50% barok gefokt zijn. Dit moet je op papier kunnen aantonen.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 14:28

Elskevree schreef:
je paard moet voor minimaal 50% barok gefokt zijn. Dit moet je op papier kunnen aantonen.

Idd

Je moet Gaby bellen als je er meer over wilt weten.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 23:54

Valt de knabstrubber ook onder de barokke paarden. Want dan zou de mijne ook half barok zijn.

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 00:08

Volgens mij wel ja, op één van de Barokke wedstrijden die ik heb gereden zat er Knabstrubber bij mij in de rubriek voor zover ik weet.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 00:25

Dan vind ik het wel leuk om dit soort wedstrijden mee te rijden. Want ik neem aan dat het gewoon voor promotie is.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 08:54

De knabstrubber is idd ook een barok ras. Heb je wel bewijs op schrift dat het een 50% knabstrubber is? Je moet papieren meenemen op zo'n wedstrijd, heb je ze niet, dan mag je niet mee doen.

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 13:06

Ik heb met haar gesproken en ze zei tegen mij dat ze geen papieren hoeven te hebben, maar wel een duidelijke barokke uitstraling!
Ik ga namelijk ook een keer mee doen, als het hier in de buurt is.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 13:10

vicky schreef:
Ik heb met haar gesproken en ze zei tegen mij dat ze geen papieren hoeven te hebben, maar wel een duidelijke barokke uitstraling!

No way! Op de barokke wedstrijd in Wassenaar is de helft weggestuurd omdat ze de papieren niet in orde hadden. Ze zijn daar juist hartstikke streng in. Geen papier = geen wedstrijd.

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 13:50

dan zal ik haar nog eens bellen hoe het nu daadwerkelijk zit, daar zit ik natuurlijk niet op te wachte om terug gestuurd te worden.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 13:58

In Balkbrug worden ook van tijd tot tijd wedstrijden gehouden voor Barokke paarden. Volgens mij is het nemo's bern.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 14:23

vicky schreef:
dan zal ik haar nog eens bellen hoe het nu daadwerkelijk zit, daar zit ik natuurlijk niet op te wachte om terug gestuurd te worden.

Precies! Ik gun het je natuurlijk van harte om mee te doen, maar het is sneu als je daar komt met je zakie en je mag niet meedoen.

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:50

Tessebes schreef:
No way! Op de barokke wedstrijd in Wassenaar is de helft weggestuurd omdat ze de papieren niet in orde hadden.

Ja maar is dat omdat ze de papieren (startkaart, entingen etc) niet in orde hadden, of omdat ze niet aantoonbaar 50% Barok bloed waren? Het eerste kan ik me van Gaby voorstellen namelijk, heeft ze natuurlijk ook groot gelijk in.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 19:34

leerzaam Lachen

*leest daarom ook vol leergierigheid mee*

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 21:43

Ik weet 100% zeker dat je op papier moet kunnen aantonen dat je paard geheel barok is of een crusado.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 21:55

Als ik het zo lees, lijkt het me wel dat je het moet kunnen aantonen op papier.. anders zou iedereen (lijkt mij) zo met die wedstrijd mee kunnen doen.

of zit ik nu ergens heel fout te denken

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 00:10

Juul's vader is een knabstrubber en dat staat gewoon op de papieren van het appaloosastamboek. Dus verwacht ik dat ik gewoon mee mag doen. Daarbij vind ik haar een barok uiterlijk hebben en ook de beweging is niet van een gewone KWPN-er.