Iemand dit ooit al eens meegemaakt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

twipsy

Iemand dit ooit al eens meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 09:26

Nou heb ik een groot probleem!
Mijn paard wil schijnbaar niet met andere paarden in een trailer staan.
Gisteren en vorige week ook al wou ik dus naar de les, en dan gaan we met een 2paards trailer waar ook het paard van mijn vriendin in staat.
Nu laat mijn paard zich meteen vallen tegen het tussenschot aan en gaat dan vreselijk staan trappen en gek doen, met als gevolg dat het paard van mijn vriendin wordt plat gedrukt en vreselijk gaat staan gillen! Huilen
In het begin deed hij dit helemaal niet.
Heeft iemand dit al eens meegemaakt? en zo ja wat kan ik hier aan doen?
Als hij alleen in de trailer staat doet hij het niet..
Maar we gaan altijd samen naar de les en hebben een 2 paards trailer.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?? Verward

Groetjes Marcia

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 09:27

Zijn ze samen wel eens los gegooit? Het kan zijn dat hij zich daarom niet op zijn gemak voelt! Maar het kan ook zijn dat hij bang is omdat het te klein wordt met zijn 2e!

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 09:31

gign ej altijd met dezelfde trailer of is dit een andere ...
donkere trailers vinden paarden namelijk ook vaak eng een witte binnenkant is voor het paard toegankelijker om nara binnen te gaan en een stuk minder eng om in te staan...
veel sucses!

twipsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 09:31

ja ze zijn wel samen los geweest. Maar ik vind het zo raar dat hij het de eerste 4 a 5 keer niet deed.
Het begon vorige week in een keer!! Heel raar

deLinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 09:32

Is je paard een hij of een zij?
Als het een merrie is kan ze last hebben van haar hormonen.
Ik heb het zelf al meegemaakt.

twipsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 09:32

LPtjuh: ja we gaan altijd met dezelfde trailer en die is wit van binnen dus dat kan het ook niet zijn.
Ik baal er wel van zeg kan niet eens meer naar de les heen!
Maar ik hoop dat ik het er nog uit kan krijgen weet alleen nu nog niet hoe

twipsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 09:33

DeLinde: Dat zeiden ze me op de vereniging ook al dat merries daar wel eens last van konden hebben, maar het is een ruin..

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 09:39

En wat is die andere? Misschien is er wat in de trailer gebeurd waardoor die bang is om met zijn 2e te staan omdat hij dan niet weg kan en als ie losgegooit word wel..

twipsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 09:44

Tadano: die andere is een merrie, en het is mij echt een raadsel wat er gebeurd is, maar die merrie staat altijd muisstil in de trailer.
Dus kan me haast niet indenken dat zij iets gedaan heeft!
Maar je weet het natuurlijk nooit
Mijn instructrice dacht dat het misschien een manier was om onder zijn werk uit te komen, maar dat lijkt me sterk. het ging net zo goed!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 09:47

Is het ver om naar de les te rijden (te paard) anders moet je dat gewoon eens doen, of toch (om te laten zien dat hij niet onder zijn werk uit wilt komen) apart in de trailer!

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 09:47

Ik heb het meegemaakt.Mijn oude merrie ging eerst keurig op de trailer met zijn tweeen.Totdat ik een paar x keer naar commandantencursus ging en mocht meerijden met iemand.Deze mevrouw had er flink de vaart in in de bochten en daardoor is de merrie waarschijnlijk een beetje in paniek geweest en heeft daarna nooit meer met een ander op de trailer kunnen staan.We hebben het nog wel geprobeerd met haar dochter samen,maar het resultaat was dat de dochter precies hetzelfde ging doen.Wij vervoeren,jammer maar helaas,onze paarden nooit meer met zijn tweeen in de trailer.Ik kan me er trouwens wel iets bij voorstellen:2 van die grote beesten in een betrekkelijk kleine ruimte.Daarbij komt ook nog het feit dat ze hun evenwicht moeilijk kunnen houden als ze niet in het midden staan.

twipsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 09:49

het vervelende is alleen dat wij alleen een 2 paards trailer hebben en om ze nou elke keer apart te gaan vervoeren is ook al zo wat! Zo lang heb ik hem trouwens ook nog niet dus misschien hebben ze hem daarom wel verkocht toendertijd.

twipsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 13:24

Tadano: Ja dat is best nog wel een eind, en ook nog in het donker!! Dat zie ik niet zo zitten aangezien hij buiten ook best wel schrikkerig is..
Anders was het een mooie oplossing geweest!
Maar ik heb nu ook al gehoord dat de vorige mensen hem wel terug willen, moet ik maar ff over nadenken. Want op deze manier kunnen we ook niet samen op concours!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 14:30

Je kunt niet zien wat er in de trailer gebeurt als je op pad bent. Kan zijn dat de merrie zijn aandacht een keer niet zo leuk vond en naar hem heeft getrapt of gebeten. Misschien voelt hij zich hoger in de rang en is hij boos dat ze zo dicht naast hem staat. Tja paardentaal.

Probeer haar eens aan de andere kant te zetten? Ik ken de perikelen tussen ruin en merrie wel, heel apart soms. Soms echt een haat liefde verhouding. Ik heb een goedzak van een ruin, maar soms is hij zo sjaggie en 1 keer gewoon ronduit heel heel erg vals naar zijn merrie zien doen, zij deed helemaal niets. Zij is altijd de eerste die trapt en gilt. Zij mag nooit voor hem uit lopen, wordt hij boos. Zo zijn er nog tal van kleine kinderen pestdingetjes die heel vervelend kunnen zijn. Hij is eigenlijk een beetje bang voor haar en probeert haar altijd voor te zijn door oortjes en tanden te laten zien.

Als ze niet zo goed samen kunnen zijn op dit moment zou ik ze niet laten eten op de trailer.

nirvanahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 14:32

Misschien helpt het als je ze een keer omwisselt... Die van jou meer naar het midden van de weg. Daar zal hij makkelijker zijn evenwicht vinden, in het midden van de weg zitten namelijk meestal niet zoveel hobbels.