Lin heeft vroeger voor de manege gelopen, elke dag 4-5 uur gelopen. En sinds de zomer is hij van mij. Nu loopt hij nog maar 1 uur en staat op veel minder voer. Maar de laatste week heb ik het idee dat hij zijn energie niet meer kwijt kan. Als maatregel: Laat ik hem elke dag 1,5 uur in de paddock, rij ik minstens een uur (soms anderhalf), of laat ik hem lekker werken aan de longe en krijgt ie geen extra lekkers waar veel energie inzit. Zo doe ik het nu ongeveer een week, maar nog heb ik het idee dat ie zn energie nog niet genoeg kwijt kan. Waarschijnlijk heeft het ook wel met zn karakter en het koude weer te maken. Het lijkt me alleen zo vervelend voor een paard om zn energie niet kwijt te raken, net alsdat je zelf ook overloopt van de energie als je een paar dagen amper wat doet. Iemand misschien suggesties hoe ik die energie er een beetje uit kan krijgen? Zelf vind ik die levendigheid in hem wel leuk, maar als je de hele dag met hem in de weer geweest bent en anderhalf uur gereden heb en jij bent 5 keer zo moe als je paard
dan begin je je toch af te vragen of hij zijn energie wel kwijt kan.