kan dit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 07:07

ik kan een meisje die het altijd maar over slaan en rossen heeft (op paarden gebied) nu laatst bleek dat ze paardenpsychologe wilde worden, maar als ik hoor hoe zij over een paard denkt. Paard krijgt niet de kans zijn mening te uiten *knal* paard die rond voertijd schraapt met zijn hoef *knal* verder nog die rotbok dit en die rotbok dat. Ik zou dit niet zo oplossen, en als ik paarden psycholoog hoor denk ik aan iemand die zijn paard begrijpt en naar het probleem zoekt om het vanuit daar op te lossen. Het ik er nu zo'n fout beeld van of......
wat denken jullie, had er nog nooit van gehoord namelijk.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 08:46

Als ze zoiets zou willen worden neem ik aan dat ze toch een soort van opleiding zal moeten volgen. Anders wordt ze nooit serieus genomen en zal ze geen droog brood verdienen. Ze zal zichzelf dan wel een keertje tegenkomen...

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 09:01

Ik kan het alleen maar toejuichen als dergelijke mensen zich willen gaan verdiepen in de psyche van het paard.
Vraag eens welke opleiding ze daarvoor in gedachten heeft? Haha!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 10:57

ze zit nu bij mij in de klas, opleiding paarden houyderij management. ALs ik en nog een meisje met haarin discussie gaan over hoe een paard denkt en doet, schreeuwt ze er doorheen en zeg dat dat toch niet werkt.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 11:00

lekker kind lekker kind >;)
zo een moet ik niet bij mijn pony zien

In ieder gevals is het misschien wel goed als ze die opleiding gaat doen, leert ze er nog een heleboel van van ook Knipoog

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 11:16

en wat kan jou dat eigenlijk schelen? Verward
zo'n kind komt zich vanzelf wel tegen, en wie weet word ze wel goed? zo te horen kan ze er alleen maar beter van worden...

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 11:23

haha het is mijn klasgenootje en we hebben vet vaak discussies, vandaar dat ik het even vroeg, kon me al niet echt voorstellen dat er veel mensen zijn die zijn paard zo "laat opknappen" want ze wil dus uiteindelijk onhandelbare afdankers opknappen zegmaar. En aangezien zij zo'n grote mond heeft en al haar vriendinnen (halve klas) er ook zo over denken begon ik aan mezelf te twijvelen.....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 14:21

Tja, ik scheld ook nog wel eens in de ronde van "rotbok" en zo, en als er bij mij op stal eentje staat te schrapen voor het eten krijgt hij ook een oplawaai (dwz, verheffing van de stem en als dat niet werkt een tik) maar dit is een vorm van voedernijd. En ik deel hier en daar echt wel eens een tik uit, maar dit doe ik ook uit "psychologisch" oogpunt.....ik wil nu eenmaal de hoogste in rang zijn over de paarden. Ik zie daar tot nu toe niks vreemds in.

Ennuh......een paard rossen kan toch ook roskammen zijn?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 14:26

tjah, iedereen geeft z'n paard weleens een knal, maar als je als paarden psycholoog wil gaan werken, lijkt het mij dat ze dan toch echt haar waarden en normen tav paarden opvoeden/behandelen moet aanpassen. Stel zo'n meid gaat werken, en je geeft je bange paard uit handen bij haar, nou, lijkt mij niet fijn als ze zo'n beestje een knal verkoopt omdat hij een keertje schraapt. werkt bij dat soort paarden die ze in dat vakgebied tegen gaat komen alleen maar averrechts.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 15:35

op school wilde ze het ook doen, maar toen greep een leraar in, maar zelf hij kon haar niet van gedacht veranderen.