Wollen onderdek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sansjo

Wollen onderdek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 22:34

hallo, Ik hoorde van iemand dat zo'n wollen "onderdek" harstikke fijn is met rijden. Schijnt de "klappen" beter op te vangen. Wie heeft er zo'n dek en wat voor resultaten hebben jullie hier mee? Ik denk er namelijk over om zo'n dek aan te schaffen. Vandaar dat ik graag wil weten of het wel de moeite waard is omdat ze behoorlijk prijzig zijn.

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 09:56

Bedoel je een wollen sjabrakje? Ik vind ze heel fijn, wol neemt t zweet goed op en zou ook beter voor de huid moeten zijn.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 13:40

een onderdeken is iets anders dan een dekje of shabrak, een onderdeken is van oorsprong bedoelt om gewoon onder de winterdeken oid te liggen voor extra warmte. Ze zijn daarom ook erg groot.

Wel worden ze weleens gebruikt in vieren gevouwen voor onder het zadel, (zaols bv bij de manege paarden bij ons op stal)
Dit is lekker zacht en neemt veel zweet op.

BJuwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 13:44

Vroeger bij de manege waar ik reed hadden ook van die opgevouwen dekens. Vond het niet echt mooi.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 14:47

Niet mooi idd... maar wel functioneel Haha!

Sansjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 18:43

Dat is niet helemaal wat ik bedoel. Als je sommige Grand Prix dressuurruiters/amazones ziet. Die hebben dan zo'n wollen dekje extra nog op een gewoon dekje. Zo'n dekje bedoel ik.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 20:08

BJuwel schreef:
Vroeger bij de manege waar ik reed hadden ook van die opgevouwen dekens. Vond het niet echt mooi.

Inderdaad, mooi is het niet, maar je hebt toch het beste over voor het paard Knipoog
Maar de topicstarter moet eerst maar eens uitlegen wat je bedoelt, een deken of een onderleger voor het zadel.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 20:10

Had het bericht nog niet gelezen hierboven Bloos

Dat is een pad, die heb je in verschillende prijzen, ik rij er zelf niet mee, maar hoor er wel positieve dingen over. Veel mensen gebruiken het ook voor de "mooiigheid".

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 20:37

Sansjo schreef:
Dat is niet helemaal wat ik bedoel. Als je sommige Grand Prix dressuurruiters/amazones ziet. Die hebben dan zo'n wollen dekje extra nog op een gewoon dekje. Zo'n dekje bedoel ik.

aha... weet ik dat ook weer. Haha!
Daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee, heb je miss een plaatje oid voor de duidelijkheid?