Scheren of niet!!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vallie

Scheren of niet!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 20:37

Hoi allemaal, ik zit even met een probleem. Mijn paardje heeft een hele dikke vacht gekregen ondanks dat ik vroeg met dekens ben begonnen. Nu is het zo dat na het rijden hij behoorlijk nat is, en duurt het wel ruim 2 uur voordat hij droog is onder zijn wollen deken. Vervelend, omdat ik nu alleen eigelijk maar s'middags kan rijden zodat hij daarna op stal kan blijven. Hij gaat overdag nog steeds lekker de wei in en dat wil ik zo lang dat mogelijk is ook doen. Wie heeft er ervaring met zoiets en is scheren een optie??? Verward

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 20:43

als je paard erg snel gaat zweten is dit ook niet lekker voor hem!
en als je nog wedstrijden rijd in de winter, is dit helemaal vervelend!
dus ik zou hem zeker scheren, je kan dit laten doen door iemand anders.
dan maar een extra deken toch?
en als je het dan toch nog te koud vind kan je ook zijn benen ongescheerd laten, zie je ook veel

vallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 20:49

dank je voor je andwoordt, ik doe geen wedstrijden nog met hem maar ben wel flink aan het werk met hem, hoe dik moet dan de deken zijn die je dan moet gaan gebruiken?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 20:53

Verplaatst naar Vraag Maar Raak.

fjordie56

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 20:58

Scheren! Is echt een uitkomst. Ik heb 2 fjorden en allebei geschoren. Ook met hen wordt gewerkt, maar geen wedstrijden gereden. Een deken van 360 gram is voldoende. Kunnen ze met vorst ook nog gewoon mee buiten staan. Advies is dan wel een waterdichte te nemen.

Succes!
Michelle en (_) van Sasja en Rhana

vallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 21:01

hoe doe je het dan met hun nek?

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 21:46

ook scheren, gewoon alles scheren, vooral nek is nl heel erg dik haar.
je kan dan een wol/fleece halsdeken onder je staldeken doen om zijn hals warm te houden

fjordie56

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 16:14

Nek kun je inderdaad ook gewoon scheren en als je paardje lekker warm is op zijn lijf dan is een deken voor om zijn nek helemaal niet nodig. Maar als je wil kun je altijd een lekkere warme sjaal voor hem breien. Knipoog Haha! K) of een lekkere warme muts.

Mijn fjorden zijn ook geschoren en dragen alleen op het lijf een deken. En staan ook zo buiten. Geen probleem!

Succes!

Groetjes Michelle