zomer exceem, wat kun je eraan doen?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rhode_

zomer exceem, wat kun je eraan doen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 15:51

Ik heb 2 verzorg haffie's, ik kreeg ze in de zomer maar de één had zomer exceem. De baas heeft de manen eraf geknipt zodat het medicijn beter kan werken. Maar velen zeggen dat dit nooit overgaat, en sommige zeggen dat het zelfs beter is om je pony dan af te laten maken.

wat is het beste? en wat kun je er anders tegen doen?

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 16:07

afmaken is nogal extreem, het is inderdaad moeilijk te behandelen, maar je kunt weliets doen.

Het beste naar mijn mening is een boett deken daarbij staat een paard helemaal onder een dun deken waardoor de vliegjes waar de paarden met zomerexceem allergisch voor zijn er niet bij kunnen.

Afbeelding

daarnast kun je de manen van je paard regelmatig wassen met betadine shampoo zodat je de wondjes van het schuren goed schoon houdt. en verder zijn er genoeg middeltjes op de markt die de huid soepel houden en de jeuk verzachten. Zoals sweet itsch, D14 enz.

verder kun je vroeg in het seizoen beginnen met het voeren van knoflook poeder of appelazijn. Dit zorgt ervoor dat je paard voor de muggen niet lekker ruikt en smaakt.

ten slotte zijn de mugjes vooral s'ochtend en tegen de avond actief dus dan bij voorkeur niet buiten zetten.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 16:09

!Zomereczeem!

Hier is dus een sticky op MD. Daar staat volgens mij bijna alles wat je wilt weten.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 16:42