starten eigen paardenbedrijf

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vindt jij belangrijk als je ergens gaat lessen, een paard laat trainen/verkopen?

goede begeleiding(veel aandacht voor jouw en je paard)
9 (39%)
veel mogelijkheden(stal/bak/paddock/longeerpaddock/shop enz)
1 (4%)
goede verzorging van de paarden
10 (43%)
anders nl
3 (13%)

Totaal aantal stemmen: 23

Klukka

starten eigen paardenbedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 12:22

Zijn er hier ook mensen die een eigen manege/stal oid hebben.
Wat hebben jullie hier allemaal voor geregeld? Verward
Ondernemingsplan, vergunningen, KvK enz
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!
Alvast bedankt.

Iris

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:31

Ik vind eigenlijk dat alle 3 goed in orde moeten zijn
Heel belangrijk: goed contact met de milieuafdeling van je gemeente, elke gemeente heeft nl. weer andere regels wbt het houden van paarden.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:34

Ik kan niet stemmen, want ik vind alle 3 even belangrijk!

Enne... ik heb zelf dan geen bedrijf, maar ik zou in zo'n geval eerst naar de gemeente gaan waar je je bedrijf wilt starten.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:35

als je een bedrijf wil starten zou ik eerst eens kijken of daar wel vraag naar is ...
op elke hoek van de straat vind je al een pensionstal of manege
probeer door middel van enquetes oid uit te zoeken of er vraag naar is en waar er vraag naar is Knipoog
daarna kun je stappen ondernemen naar de gemeente, waar nog eventueel iets mogelijk is.
bied jij iets nieuws, dan heb je meer kans op vergunningen Knipoog
zoals bijvoorbeeld huifkartochten, gehandicapten, een herberg bij de manege etc etc
je moet met iets aparts komen wat de streek verder nog niet biedt

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:38

Goede begeleiding en goede verzorging van de paarden gaan samen. Als ik met mijn eigen paard ergens ga lessen weegt de begeleiding net ietsjes zwaarder. Gaan lessen waar de paarden IMO slecht verzorgd worden of miserabel gehuisvest zijn is uitgesloten. Een binnenbak is voor lessen in de winter wel een must.

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 13:37

In de nabije toekomst krijgen wij een kleine pensionstal aan huis.(met nadruk op klein,max 7 paarden,inclusief die van onszelf en van vrienden).
Vergunningen ed zijn al geregeld,er wordt nu gebouwd.Ik vind zelf het welzijn van de paarden voorop staan,en dat betekent dus een combinatie van goede verzorging(buitenstal met veel bewegingsvrijheid en goed voer),een goede begeleiding(dit kan van de eigenaar zijn,van de lesinstructrice maar ook van elkaar)maar ook faciliteiten voor zowel de ruiter als paard(afspuitplaats,poetsplaats,solarium,mooie ruime stallen,koffieruimte,toilet,ruimte voor opbergen van de spullen, een binnenbak,longeerbak en paddocks).Verder is er veel weidemogelijkheid.Ik heb hier lang over gedaan,maar ik vind dat als je het doet,moet je het goed doen.Hopelijk heb ik zo je vraag beantwoord.

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 13:42

in eerste instantie kijk ik naar veel mogelijkheden dus extra bakken, afspuitplaats, solarium ed. dat kan je nl al zien op bv internet.
Als dat me aanspreekt ga ik kijken hoe de paarden verzorgd zijn, of de stallen er mooi verzorgd bijliggen ed.
en dan ga ik met mensen praten over begeleiding.

Ik vind ze allemaal erg belangrijk

Klukka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 16:03

Ik heb in de omgeving rond gekeken of er vraag naar is en ben hobbymatig al een beetje bezig. Het begint nu aardig te lopen en ik wil het nu goed en netjes aanpakken.

Het gaat om een stal met IJslandse paarden.

Alle bovenstaande punten vind ik allemaal erg belangrijk,maar.....
zijn er nog dingen waar jullie op letten als je naar een manege/stal oid toegaat ?

develsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 16:08

waar veel mensen om vragen tegen woordig is:
grote stallen
binnen bak
wasplaats
buitenbak
en evt longeer ring
dat zijn de behoeftes van de ruiters van tegen woordig als je hieraan kunt voldoen staan je stallen zo vol hoef je zelf niet eens heel; kundig te zijn met paarden,
wel is het slim om zelf heel wat te weten over paarden