Na mijn werk zet ik haar binnen, na het eten kom ik terug om haar stal uit te mesten en òf te longeren òf lekker te rijden.
Nu heb ik haar een maand waarvan dit de 3de week is dat ik met haar werk. Ze heeft 2 jaar stilgestaan en is niet veel bereden. Rijden gaat wel redelijk, lekker rustig aan en ze ontspant na een tijdje gewoon.
Maar vorige week een paar keer en nu gisteravond weer...ze gooit gewoon haar kont naar me toe!! Ik wil haar pakken om in de buitenbak te laten en haar stal te doen, huppa, kop in de hoek en kont richting mij. Staat ze me stom aan te gapen....ik ga niet riskeren dat ik een trap krijg en om haar nu genadeloos af te straffen lijkt me niet logische en dat wil ik niet. Ze zit in een beperkte ruimte en ik heb geen zin in ongelukken. Dus ik blijf rustig wachten, geef duidelijk aan dat ze moet komen en na eeen tijdje mokken komt ze wel. Lekkers helpt ook natuurlijk, en met een beetje tegenstribbelen loopt ze mee naar buiten.
Ze is 11 en ontzettend lief en mak. Ze heeft wel een eigengereid karakter. Maar puberen lijkt dit me niet. Is dit gewoon een teken van...ik ga mooi niet mee, want heb geen zin??? Heb niet het idee dat ze pijn heeft, volgens mij is het gewoon...het is koud buiten en ik wil hooi en in mijn stal blijven!!
Iemand hier ervaring mee? Toevallig? Misschien?