Zoek goede manege voor kind in Hoorn e.o.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Josca

Zoek goede manege voor kind in Hoorn e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 20:10

Hallo allemaal,

Mijn dochter is acht jaar en wil graag gaan paardrijden. Omdat ik er zelf geen verstand van heb, plaats ik dit oproepje op jullie forum.
Weet iemand een goede manege in de buurt van Hoorn?
Wel wil ik op de volgende dingen letten:
- lessen in niet te grote groepen, max. 6 tot 7 kinderen
- gezellige manege, waar ze niet alleen een uur kan rijden,
maar ook kan leren omgaan met paarden, opzadelen, poetsen etc.
- afstand vanaf Hoorn max. 10-15 km.
Als iemand goede ervaringen heeft met een manege hier in de buurt, dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt.

Groeten, Josca

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 20:21

Manege de Eenhoorn in Blokker (http://www.manege-de-eenhoorn.nl/)
Zelf heb ik daar nooit gereden (te duur)
Ik heb zelf 4 jaar bij Manege Vis in schellinkhout gereden en heb daar een onwijs leuke tijd gehad.
Het verschil tussen deze 2 maneges is wel erg groot, Manege de eenhoorn is erg netjes en bij Manege Vis is het niet erg netjes (om het nog netjes te zeggen)
Maar persoonlijk vondt ik de sfeer bij manege Vis stukken leuker Knipoog

Josca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 20:28

Ik heb bij beiden ook geinformeerd. Qua prijs maakt het niet veel meer uit, de Eenhoorn rekent vanaf 01-01-2005 8,85 per les en Vis rekent 8 euro per les vanaf 01-01-2005. Dus dat verschil is niet zo groot meer.
Ik heb wel gehoord dat de Eenhoorn niet zo gezellig is en de groepen erg groot (??), wel 10-12 kinderen per groep.
Is iemand ook bekend met Stal Hoogwoud in Hoogwoud? Ik hoorde van iemand dat deze ook goed en gezellig is.
En is manege Vis in Schellinkhout nou dezelfde als de Ruiterhoeve in Schellinkhout?

Groeten, Josca

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 20:38

zelf heb ik er ook een tijdje gereden met mijn eigen pony. maar ik vond het les geven daar niet zo goed. er veel te weing verteld over wat fout ging en dan waarom.

ik heb een hele tijd in nibbixwoud en daar was ik wel over te spreken

Manegepaarden
tot 18 jaar

Losse groepsles dressuur
€ 9,50

Leskaart 10 groepslessen dressuur
€ 85,00

Losse groepsles springen
€ 12,50

Leskaart 10 groepslessen springen
€ 105,00

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 21:25

Dat de eenhoorn niet gezellig is vind ik wel kloppen, dat is ook nog een van de redenen dat ik daar niet ben gaan rijden. Ook vindt ik de sfeer en de mensen daar niet prettig. Maar dat is een persoonlijke smaak van mij Haha!
De ruiterhoeve is idd hetzelfde als manege Vis.
Persoonlijk ben ik daar dus het meest over te spreken, de lessen zijn misschien wat minder proffesioneel maar wel erg gezellig (in de tijd dat ik er reed, 5 jaar terug, hoe het er nu is weet ik dus niet, daar zou je eventueel Joke20 over kunnen PBen want die rijd er nu geloof ik)

Josca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 21:42

Ik heb al even geinformeerd bij Vis, maar de enige tijden die ze vrij hebben, kunnen we niet.
De ene dag moet ik met de jongste naar zwemles en de andere dag dat vrij was, heeft de oudste bijles. En dat zijn dingen die niet zo maar verzet kunnen worden.
Dus dat gaat daar niet lukken.
Maar ik zal eens in Nibbixwoud kijken en heeft iemand ook ervaring met Stal Hoogwoud of met de Trenshoeve in Berkhout?
Ik hoor het graag.

Groeten, Josca

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 21:43

Je zou ook Barbara (Barb hier op bokt) een berichtje kunnen sturen.
Dat is vanuit Hoorn nog wel te doen (ongeveer 15 km), en veel leuker voor je dochter dan een manege; kleinschalig en dus persoonlijker.

Josca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 21:46

Geeft zij priveles dan, kan je me er wat meer over vertellen?
En waar zit ze?

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 22:13

Haar website is www.barbaraborn.nl
Ze geeft in de winter les in een binnenbak + stalletjes + kantine in Onderdijk, in de zomer in Opperdoes.
Volgens mij geen prive-les, maar kleine groepjes, maar dat zou je haar zelf even moeten vragen.

Ik heb m'n buurmeisje ook naar haar toe gestuurd (of haar ouders beter gezegd) in plaats van naar een manege. Omdat het me gezelliger voor haar leek en ze volgens mij lekker met die pony's mogen tutten en van alles naast het rijden leren.

M'n buurmeisje is ernstig Joeyfan geworden en heeft het nooit meer over haar voormalige idool Maestro (mijn paard). Haha!

Je kunt haar via bokt een persoonlijk berichtje sturen, maar natuurlijk ook bellen of mailen. Maar je kunt ook gewoon wachten, want volgens mij is ze wel zo boktverslaafd dat ze dit topic binnen no time ontdekt Knipoog

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 22:25

ik heb gestaan op hoogwoud alleen dat waren vorige eigenaren,zitten nieuwe mensen in.nibbixwoud ben ik wel paar keer geweest,erg aardige mensen,ziet er niet sjiek maar wel netjes uit,anders gewoon even vragen voor proeflesjes.

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 22:39

die er nu wonen. dat is echt helemaal niets. de stallen zien er niet uit en het les geven is echt 3keer niets

Josca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 22:41

De website van Hoogwoud ziet er anders wel aardig uit www.stalhoogwoud.nl maar dat zegt misschien ook niet alles. Heb jij er les gehad dan?

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 22:50

ja ik stond er vlakbij bij met mijn oude pony. beter gezegt ik heb er jaren gewoont ik opmeer dan. maar voor het les geven was ik niet te spreken en als ik wel eens met die staleigenaar mee ging waar die vn mij stonden krijg hij dat spring les maar op je fouten wordt je niet gecoriceerd en al helemaal niet verteld wat je verkeerd doet.

en op de foto's ziet het er mooier uit als dat echt zo is

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 10:42

Ik heb een paar jaar in pension gestaan bij Manege de Eenhoorn.Zelf ben ik er weggegaan omdat ik gewoon niets aan die lessen had, (ik leerde er niks van) Nu sta ik op een privespringstal , waar ik het erg naar mn zin heb! OK dan! ! Maar het verschil tussen Manege de Eenhoorn en Vis is indd wel degelijk groot.Toen ik nog op de Eenhoorn stond , en er kwamen bijv. 'Vis ruiters' , dan worden die met de nek aangekeken , en worden er opmerkingen gemaakt van ; iell pas op want al die ponys daar hebben schimmel , en ; ojee als je maar van mijn sportpony afblijft"....niet echt leuk! ! Ik denk persoonlijk dat Vis gezelliger is , mensen zijn er normaler en doen niet uit de hoogte!

Josca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 11:56

Dat denk ik ook. We zijn gisteren bij manege Vis wezen kijken en ze heeft een proefles meegedaan.
Gemoedelijk sfeertje, klein groepje (6 kinderen). Ze hebben een hele nieuwe binnenbak, waar je ook prima kan kijken en wachten. Dus ik denk dat de keuze op manege Vis gaat vallen.
Maar als er iemand is die nog tips of opmerkingen heeft, dan hoor ik het natuurlijk graag.

Groeten, Josca

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 13:52

Jammer dat stal Hoogwoud hier 'zwart' wordt gemaakt.

Ik sta er met mijn paarden. Ik geef er ook lessen, een vaste les op zaterdag en ik val in als de eigenaresse niet kan.

De kwaliteit van de pony's is heel goed. Ze zijn niet afgestompt en voor de echte beginners zijn er een aantal goede en heel betrouwbare pony's beschikbaar.

Op stal Hoogwoud krijgt een beginner altijd eerst verplicht een aantal privélessen tot de ruiter op het niveau is dat ze kan sturen en drijven en dan mag ze naar de beginnersles met kinderen van haar leeftijd.
Deze lessen zijn op woensdagmiddag en op zaterdagochtend.

Het is zeer kleinschalig en daarom is er veel tijd voor persoonlijke aandacht. De kinderen worden goed opgeleid en begeleid en krijgen heel veel vrijheid in de verzorging van de dieren. De pony's zijn allemaal erg betrouwbaar!

De foto's op de website geven een goed beeld zoals het eruit ziet. Ik weet niet of texeenmaikey in dit topic spreekt over de oude of nieuwe eigenaren, maar de kwaliteit van de lessen is gewoon goed. Er geven alleen gediplomeerde instructeurs les en we gaan naar de bijscholingen!

Op dit moment is er trouwens een actie gaande: 6 euro per les.

Op de website staat trowwens het telefoonnummer vermeld voor meer info.

PS wij hebben veel lesklantjes die van De Eenhoorn komen; die vonden het daar te grootschalig en onpersoonlijk.....

ilovechico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 17:55

nee manege trenshoeve want manege de eekhoorn is gevaarlijk mijn vriendin is geschopt door de ponys en gebeten :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Zoek goede manege voor kind in Hoorn e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 17:56

De Eekhoorn? Je bedoelt vast De Eenhoorn :+ En het kan overal gebeuren. Ik ken De Eenhoorn juist als een fijne manege :)

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:36

La_Vie schreef:
Dat de eenhoorn niet gezellig is vind ik wel kloppen, dat is ook nog een van de redenen dat ik daar niet ben gaan rijden. Ook vindt ik de sfeer en de mensen daar niet prettig. Maar dat is een persoonlijke smaak van mij :D
De ruiterhoeve is idd hetzelfde als manege Vis.
Persoonlijk ben ik daar dus het meest over te spreken, de lessen zijn misschien wat minder proffesioneel maar wel erg gezellig (in de tijd dat ik er reed, 5 jaar terug, hoe het er nu is weet ik dus niet, daar zou je eventueel Joke20 over kunnen PBen want die rijd er nu geloof ik)

Ik heb daar gereden en rijd nu in Berkhout bij de Trenshoeve en dat bevalt erg goed. Krijg goed uitleg in de les waar ik voorheen niet van wist.