bodem trailer check

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Peachy

bodem trailer check

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 20:02

Hoe kun je controleren of de bodem van de trailer nog in goede staat is?
En waar kan je de maten vinden van verschillende maten trailers?
Dan kan ik namelijk zien of we de bodem van de trailer ook moeten vervangen aangezien we de rest ook vervangen voor mooier hout Haha!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 20:08

Heel simpel: pak een schroevendraaier en ga onder de trailer liggen. Pook met je schroevendraaier hier en daar in het hout (niet superheelhard) en als het broos is, is je vloer iig niet meer goed. Zo doet de trailerboer het ook.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 20:13

De bodem moet meestal als eerste vervangen worden. Dus als die er al langer in ligt en je de zijkanten ook vervangt zou ik de bodem zeker doen. Laat je goed voorlichten over de houtsoort. Het beste is om daarbovenop vloeistofdicht rubber aan te brengen. Geen rubbermatten vastspijkeren want dan gaat de bodem gauw rotten omdat de pies/ander vocht ertussen loopt! De kwaliteit van de bodem in je trailer kan je met een priem makkelijk controleren. Hoeken en achterkant is meestal het slechtste.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 20:25

Betonplex is een goede optie als bodem, even als aanvulling.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 20:27

en waar zou ik die bodems evt kunnen halen en hoeveel zou dat gaan kosten? Ik zat er toch sterk aan te denken om gelijk de bodem mee te pakken omdat mij dat toch wel een veiliger gevoel geeft.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 20:28

Met een schroevedraaier en een hamer hebben we idd al geprobeerd en toen is hij nergens door gegaan het was allemaal nog erg hard.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 20:51

Betonplex kun je kopen bij de betere houthandel. Laat je niet afschepen met een houtsoort van mindere kwaliteit en/of ander materiaal. Probeer of ze voor je een op maat gemaakt stuk kunnen fabriceren, aangezien je betonplex niet even gemakkelijk zelf zaagt. De deeltjes die het hout zo sterk maken, zorgen er ook voor dat je cirkelzaag binnen no-time versleten is.

De meest kwetsbare plekken van je trailer dien je te onderzoeken. Dat is:
- achter bij de instap
- bij de zijwanden
- bij de voorstang en evt. waar je tussenschot staat (het gat door de bodem)
- voor in de punt

Voor het behoud van je trailer is het belangrijk dat je hem heel goed in de grondverf zet en in de winter regelmatig het zout aan de onderzijde eraf spuit.