haai ik heb misschien een beetje rare vraag. Ik heb natuurlijk zaterdag de uitvaart van prins Bernhard gezien, en het lijkt me echt hartstikke gaaf om die paarden die daarin mee lopen te trainen, zodat ze dus niet op hol slaan van die geluiden dingen enz. Het lijkt me harstikke leuk om ze helemaal klaar te maken voor die tochten enzo. Ik heb geen idee hoe dit allemaal werkt (komen al die paarden van 1 stal??) en wat voor opleiding je daarvoor moet hebben. Ik weet niet eens of het wel bestaat..... Maar goed ik wil het gewoon graag weten hoe dat allemaal zit.
BubaenDj
Geplaatst: 13-12-04 18:29
Hej ik denk dat die paarden van de politietraining komen. Ik weet dat de politie een hele grote stal hebben en veel paarden die allemaal worden getraind om niet te schrikken van rook, knallen enz zodat ze die in kunnen zetten met bv rellen. Ik denk dat je het beste even kunt kijken op: http://www.politie.nl/klpd/klpddiensten ... isatie.asp vanuit daar kun je weer klikken op wat je allemaal wilt weten. Gr
CM_
Geplaatst: 13-12-04 18:33
idd bij de politie.... maar ik geef je zeer weinig kans dat je daar terecht komt !!! politie te paard word je pas na de hele politieopleiding en na x aantal jaar werken !
Sanet
Geplaatst: 13-12-04 18:58
4 jaar geloof ik... en dan moet je maar hopen dat er een vacature voor politie te paard vrij is... dat is wel mooi oliebol, want anders had me dat wel super leuk geleken. Maar dan zou ik gewoon zeker willen zijn dat ik die baan krijg, dan is het die 4 jaar bij het korps wel waard..
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 13-12-04 19:41
De paarden in de stoet komen van de koninklijke stallen. Mensen die er langs lopen/erop rijden/mennen zijn mensen van de koninklijke stallen. Toevallig ken ik iemand die op de koninklijke stallen werkt en 3 jaar geleden de gouden koets gereden heeft op prinsjesdag. Heb de uitvaart niet gezien, weet ook niet of hij nu weer in beeld was, maar ik denk het wel. Weet niet wat voor opleiding hij heeft gedaan. Hij is geloof ik ook hoefsmid.
Fredt
Geplaatst: 14-12-04 14:34
Neonlight; de mensen die erop rijden werken niet allemaal bij de Koninklijke stallen hoor. Mijn vorige instructrice reed er ook in mee en ze werkt daar toch echt niet ! Wel zit ze bij de Gele Rijders (leger). Dus ook daar komen mensen vandaan. Verder reden er ook 3 mensen mee van de buren (manege Stal Mansour). Maar om zoiets te kunnen doen zal je toch iets met politie, leger, koninklijke stallen te maken hebben denk ik.