Conditie-opbouw, hoe??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Conditie-opbouw, hoe??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 18:37

Lucky is nu 3 jaar in maart wordt hij 4. Nu willen we met hem in Maart zijn eerste wedstrijdje lopen. gewoon een simpel F1 proefje. Maar omdat ik geen vervoer kan vinden en het eigenlijk ook wel te paard te doen is willen we dit dus te paard gaan doen..
Opzich is het niet zo ver..maar Lucky zijn conditie is nu helemaal niks..
Hoe kunnen we dit rustig en verantwoord opbouwen??

Kom maar op!!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 18:41

Stappen, stappen en nog eens stappen, niet zomaar een beetje slenteren maar stevig stappen, daarmee bouwt ie conditie op.

Ga maar rustig een uurtje stevig stappen, draven en galopperen komt daarna wel!

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 19:06

veel stappen goed losrijden , veel figuren , dan draven draven draven heel veel draven, veel overgangen maken (wordt ie nog mooi van ook )beetje galoperen end an weer stappen stappen beetje draven en dan uitstappen , zo steeds opbouwen en dan komt het allemala goed, maar blijf wel bezig heb een aantal dagen nix laten doen is weer wat stappen terug

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 19:07

figuren, oh je gaat hem in een bak op conditie rijden...... daar heb ik geen ervaring mee, ik heb altijd jachtpaarden op conditie gereden voor mensen en die kwamen nooit in een bak, alleen buiten Lachen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 19:24

ik heb gehoord dat je met je pony 2 uur achter elkaar moet kunnen styappen voordat je een trektocht kunt beginnen dus dat zal wel vrij zwaar zijn, je hebt ook nog en training met hartslag meter, naar bepaalde hartslag, weer terug laten komen en weer verhogen enz. weet ik nog niet zo veel van.

breezerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 19:50

Ik heb het met mijn dravertje gedaan, nu kan ze aan een stuk door 5 uur draven en galoperen en soms ff stappen..

10 minuten stappen, 10 minuten draven, 10 minuten galoperen, 10 minuten draven en 10 minuten stappen.

En dat elke dag, niet aan de teugel maar ook niet de teugels los gooien.
Met een ontspannen teugel.. het is namelijk voor de conditie..

Dit kan je doen gewoon in de bak en anders buiten..

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 20:48

Ik heb de conditie van Amo ook van niets naar goed gereden. Elke dag proberen te rijden, zeker 4 à 5 keer per week. veel stappen en draven, lange stukken, veel overgangen, en af en toe galopperen Lachen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 20:54

rustig beginnen, zodra je paard begint te hijgen gaan stappen.
eenmaal op adem kun je weer aandraven, zo kun je dit heel makkelijk steeds een stuk langer volhouden.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 21:36

sorry maar ik vind dat jullie nogal veel vragen,
dit paard is nog maar 3 !
een 3 jarige rij je niet elke dag,
tenminste ik niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 13:25

Saskia9 schreef:
sorry maar ik vind dat jullie nogal veel vragen,
dit paard is nog maar 3 !
een 3 jarige rij je niet elke dag,
tenminste ik niet...

Ik ga ook niet iedere dag rijden hoor.. Knipoog Tja ik heb de beschikking over het bos en de bak..wat een luxe Schijnheilig