Hallo, Omdat de site van Pinky niet meer zo goed werkt, kan ik niet meer nakijken hoe je het pessoatuig kan maken. Heeft iemand anders dit misschien ergens staan? Groetjes Jessica
MissDonna
Geplaatst: 13-12-04 14:00
ik hoorde dat je ook gewoon een bijzet kan gebruiken en een bandage aan je singel vast heeft het zelfde effect..!
Natascha
Geplaatst: 13-12-04 14:39
ik heb een plaatje in mijn profiel staan. Touw haal je bij de botenwinkel evenals katrolletjes. Clipjes bij de boerenbond of gamma.
marn
Geplaatst: 14-12-04 12:46
MissDonna schreef:
ik hoorde dat je ook gewoon een bijzet kan gebruiken en een bandage aan je singel vast heeft het zelfde effect..!
nee, dat is niet zo... Met bijzet word het hoofd op 1 positie gedwongen en er zit bijna geen beweging in. Met bijzet wordt ook niets aan de achterhand gedaan. Het is meer een dwangmiddel om zijn hoofd op die positie te houden.
Met pessoa worden alle touwen met elkaar verbonden. Dus omdat de mond in verbinding staat met de achterhand, kan het paard meer vrijheid aan de voorkant creeëren als hij de achterhand meer onder het lichaam plaatst.
jes29
Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-04 22:13
Bedankt voor de reacties. Ik ben er al uit. Heb een link gevonden naar de site van Pinky. Ga van de week aan de slag, spannend.........