Hallo, Ik wil mijn paard graag voor de afwisseling soms wat slobber gaan voeren. Nu is mijn vraag: Zit er veel energie in Pavo slobber? Die heb ik namelijk zien staan op internet. Zij is namelijk herstellende en heeft van zichzelf daardoor al genoeg energie, dus dat hoeft er niet ook nog bij door slobber. En worden paarden veel dikker van slobber?
Alvast bedankt
Anneminke
sandr0
Geplaatst: 13-12-04 11:30
ligt aan de soort slobber die je voert. informeer anmders eens bij pavo zelf. en dikker worden ze er niet van, wel natuurlijk als je slobber bovenop je gewone rantsoen gaat voeren want dan krijgt je paard dus gewoon meer eten.
Auke07
Geplaatst: 13-12-04 12:04
Je hoeft niet perse Pavo slobber te doen!!! Is dat een speciale bix om slobber te maken!?? iig ik neem altijd bix met de minste eiwitten(ook van Pavo) en als ik een x slobber maak doe ik dat met dat bix!!!
luuntje
Geplaatst: 13-12-04 16:43
Voor mijn merrie heb ik pavo slobber. Gewoon voor het lekkere. Ze krijgt 2 a 3 x per week een halve kilo na het rijden. Ze krijgt dan slobber ipv muesli. En nee ze wordt er niet sloom of dik van.
Sjonniej
Geplaatst: 13-12-04 16:56
Allebei, het geeft ook een hoop energie. Als ik mijn pony maar een klein beetje per dag geef, is hij binnen een week onhandelbaar druk.
Je kan ook zelf 'slobber' maken; warm water, beetje normaal biks, brood en je hebt de basis van een slobber. Wat worteltjes of haver erbij voor het extra en je hebt net zoiets als de dure Pavo slobber.
Debski
Geplaatst: 14-12-04 09:08
Ik voer alleen zemelen en het bevalt me prima. Weinig energie, paard wordt er niet dik van en het is ook nog eens goed voor de darmen.
Groeten Debbie
SuzyE
Geplaatst: 14-12-04 09:41
ik voer joepkes nu af en toe ook voor de afwisseling wat slobber, maar dat maak ik zelf: