past mijn zadel goed?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Countrygurl

past mijn zadel goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 19:19

Hoi

Ik heb al een tijdje wat problemen met mijn zadel. Weet namelijk niet of ie wel echt goed past. Ze is een tijdje terug door haar benen gegaan (net alsof ze uitrekte) toen ik opzadelde.
Het lijkt een pijnreactie te zijn. Ik weet dat ik een zadelmaker moet laten komen en dat ga ik dan ook wel doen maar toch wil ik de foto's even hier neerzetten en vragen of jullie misschien vinden dat ie goed ligt of niet.
De foto's zijn allemaal bewogen want het was koud haha en onze camera is daar schijnbaar heel gevoelig voor als je al een beetje trilt dan is ie mislukt maar goed, komen ze:
zelf denk ik dat ze een zadel nodig heeft dat wat meer van die uitlopende kussens heeft...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop dat jullie nu misschien wat kunnen zeggen Lachen
Weten jullie wat het dan ongeveer gaat kosten om een zadelmaker te laten komen??

Groetjes!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 19:22

Je moet hem sowieso meer naar achteren leggen, voor de rest zie ik er niet veel slechts aan, maar het is eigenlijk onmogelijk te beoordelen, het gaat om hoe het zadel ligt in de beweging.
Bij ons kost het in totaal 35 euro om een zadelmaker te laten komen, hierin zitten de voorrijdkosten en het opvullen van het zadel.

Countrygurl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 19:23

maar als ie meer naar achteren ligt dan komt de singel om de ja buik heen ... midden Verward

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 19:26

Countrygurl schreef:
maar als ie meer naar achteren ligt dan komt de singel om de ja buik heen ... midden Verward

Je moet de rand van de schouder voelen, en daar hoort hij iets achter. Op de foto is te zien dat het zweetblad nog op de schouder ligt, zo beperk je een paard in zijn bewegingsvrijheid.

Countrygurl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 19:29

maar de singel dan ?? die komt dan toch midden om de buik heen te zitten?

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 20:16

dit is een VZH zadel, die kun je idd niet veel verder naar achteren leggen. (al zou het theoretisch gezien beter zijn) als je hem naar achter legt, kan ik je garanderen dat hij naar voren schuift omdat de singel naar voeren moet (die blijft echt niet zitten om de buik

als hij zo blijft liggen, valt mij eigenlijk niet iets op wat verkeerd is (kussens zouden wat breder kunnen)

laat in ieder geval een zadelmaker komen, die heeft er verstand van (en ziet je pony IRL Haha! )

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 22:18

Het zadel draagt helemaal niet aan de achterkant. De kussen wippen op!

Zadel past imo dus niet.

Vaak rekent de zadelmaker geen voorrijkosten, je "Wilt" nl iets van hem; of het zadel aan laten passen of een ander zadel. Van beiden wordt de zadelmaker beter!

Countrygurl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 07:52

bedankt voor jullie reacties Lachen

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 08:05

Moeilijk te beoordelen van foto's maar het enige wat ik zie is net als Antheman zegt dat het zadel aan de achterkant niet draagt.

Wat betreft het door de benen gaan (uitrekken) bij het opzadelen, mijn paard doet dat altijd met zadelen, ook als ik zonder zadel ga rijden doet hij het voor ik opstap. Als hij zijn hoofdstel om krijgt gaat hij alvast even "voorrekken " voor het werk Haha! , heeft meer te maken denk ik met het feit dat hij de spieren nog even wil oprekken voor die strakke singel er weer omheen komt of gewoon voor het werk, ik denk niet dat je dat moet zien als een pijn reactie.