pony loopt lekker buiten maar...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

pony loopt lekker buiten maar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 16:42

hoi, ik loop stage en heb weinig tijd voor mijn paardje, ik heb wel een verzorgster maar toch loopt ze nu een half dagje op eens tukje grond met een stuk straat waar ze wat hooi op krijgen en dus lekker buiten staan ipv op stal, tuurlijk het is zuper want ze staat niet de hele dag op stal, maar weten jullie of de hoeven heel erg zullen slijten of dat het wel mee zal vallen? voor heeft ze wel ijzers dus dat geeft niet, maar zou ik haar lekker buiten kunnen laten lopen of moet ik meer op de hoeven passen? het is denk ik kiezen of delen.. of buiten en kortere hoeven of binnen en helemaal gek en een warm been van het zo graag naar buiten willen?? tips... reactie? dank je!! xxx

PN_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 17:42

ik denk niet dat de hoeven zo snel zullen slijten
gewoon lekker buiten laten lopen, gewoon op letten dat de hoeven niet te erg slijten.. dan kan je haar altijd nog binnen zetten, of haar achter ook op ijzers zetten..

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 18:10

gewoon lekker buiten zetten, ze zullen wel iets slijten, maar t word echt geen ramp hoor.
is veel lekerder buiten als op stal

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 23:11

thanx

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 23:29

Ik denk dat dat slijten wel meevalt. Gewoon in de gaten houden en regelmatig de hoefsmid laten komen, dan is er niks aan de hand Lachen.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 01:22

Van in de wei staan (met stukje straat) slijten de ijzers niet. Dus alles blijft hetzelfde, behalve dan dat je paardje lekker buiten kan.

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 13:25

mijn paard staat er ongv het zelfde als de jouwe bij
ze hoeven gaan helemaal niet zo heel erg slijten
bij de mijne slijten ze best snel
omdat hij staat te schrapen
op de stenen met zijn hoeven

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 14:09

Mijn paarden hebben een stoepje voor de stal. In de winter worden ze daarop gevoerd. Ze staan het echt minstens 10 uur per dag, aangezien ze daar al minstens een uur staan te wachten voordat ze hun eten krijgen Schijnheilig En ze hebben altijd 2 x per dag hooi/kuil voor voor 4 uur ofzow.

Ik heb zelf het idee dat de hoeven er niet onder lijden. Sterker nog ik vind dat de hoeven er beter uitzien Haha!

Dus ik zou haar lekker buiten zetten

Rosemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 16:32

Ik denk dat je eerder moet oppassen dat de hoeven niet moeten worden bekapt omdat ik denk dat ze eerder langer zullen worden dan slijten.

Maar dat is uiteraard wel afhankelijk van het paard / de hoeven Knipoog

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 20:34

thanx voor de tips! en reacties!