Info over Subli-voer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Info over Subli-voer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 12:44

Ik wilde graag wat informatie over het voer van Subli.
Maar mijn pc loopt steeds vast op hun site,waardoor ik dus mijn info niet zelf kan zoeken Bloos

Het gaat me vooral om de kwaliteit,en dan met name van (eventuele)musli,als ze die hebben.
Wat erin zit,hoeveel kilozakken,hoeveel het kost enz.

Ale info is welkom,zolang ik die site zelf maar niet ophoef Haha!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 12:48

Ik zal wel even voor je naar de site gaan om te kijken of daar wat op staan over wat er in de muesli zit.

De muesli zijn iig 15kg zakken.

Edit: Ik ben net op de Subli site geweest, maar daar staat helaas niet wat er precies in het voer zit. Maar dat kunnen vast de bokkers je vertellen die Subli voeren!

Over de prijs kan ik je helaas ook niet veel vertellen. Ik heb zelf een tijd Subli gevoerd, maar ben overgaan naar Havens omdat ik Subli te duur vond en omdat de granenmix van Subli niet geaccepteerd wordt door mijn paarden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 12:53

bedankt alvast.
Ik voerde hiervoor mijn bijrijdpaard Havens kruidenmusli bij,dat beviel op zich ook wel.
Maar nu er een eigen paard komt ben ik wat meer aan het rondkijken.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 13:03

Dat snap ik. Er zijn ook zoveel soorten...
Ik zie dat je in Brummen woont, dan ken je vast vd Bijl Diervoeders wel?
Daar haal ik mijn voer tegenwoordig altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 13:05

J die ken ik zeker wel.
Ik kom er regelmatig.
Maar Subli verkopen ze er niet,Havens en Pavo wel,en ik meen ook Hertog?

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 13:07

Havens Pavo, Hartog, Equiral en ze gaan ook Cavalor verkopen. Geen Subli idd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 13:10

Equiral is misschien ook wel wat.
even zoeken naar een site.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 13:33

Ik voer Subli. En wil wel voor je kijken als ik dat dingetje nog bewaard heb wat op de zak zit. Ik heb muesli met kruiden, je hebt ook nog structuurmuesli.
Verder heb ik ponybrok en prestatiebrok staan.

Dit staat erover op hun site:
Subli® Muesli, muesli met kruiden.

Subli® Muesli met kruiden is een 100% plantaardig product, dat met name uit speciaal gepofte granen en stukjes gedroogde wortel bestaat. Bovendien is Subli® Muesli verrijkt met een geconcentreerd korreltje dat mineralen, sporenelementen en vitaminen bevat. Het kan aan alle paarden gevoerd worden. Door een spraybehandeling met melasse en plantaardige etherische oliën is Subli® Muesli stofvrij en zeer smakelijk, waardoor dit product met name geschikt is voor sportpaarden die vanwege stress of inspanning slecht willen eten. Bovendien zeer licht verteerbaar, zodat de energie snel ter beschikking komt. Onder normale omstandigheden geschikt als extraatje. Subli® Muesli kan ca. 25% van het krachtvoerrantsoen vervangen.

De andere muesli weet ik dus niets van. Nog nooit gezien zelf.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 13:40

Stuur anders even een email naar Subli, heb ik ook gedaan en ik werd echt bedolven onder de info!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 13:48

ja dat wil ik best.
maar ik kom de site niet op zonder dat de pc crasht.
ALS de site al laden wil Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 13:49

Dyonne,
hoe bevalt die musli die jij voert?
En als je zou willen kijken,erg graag Lachen

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 14:52

Muesli die ik heb geef ik als lekkernij. En dat bevalt best. Ze eten het graag.

Er zit, uhmm, 15 0f 20 kilo in een zak, zou ik na moeten kijken. En bij ons kost het iets van 10 euro dacht ik.

Grondstoffen:
Granen en graanbijproducten, gedroogde voedergewassen, producten en bijproducten van peulvruchten, producten en bijproducten van de suikerindustrie. Plantaardige vetten, vitaminen en mineralen.

En dan staat er ook nog in hoeveel erin zit aan bijvoorbeeld Calcium, en vitamines, wil je dat ook allemaal weten?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 14:56

Ik voer ook Subli muesli met kruiden, maar heb niet de indruk dat mijn tinker het erg lekker vindt, terwijl ze toch echt gek is op alles wat maar enigzins eetbaar lijkt Clown

De Pavo Stimix vond ze lekkerder.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 15:17

Uhmm, bij mij doen ze heel wat voor die meusli. En ik ken een merrie die echt superdruk wordt als ze weet dat ze het krijgt. Die kreeg het een tijdje elke dag, maar kreeg gewoon voernijd. Sinds ze weer alleen bix krijgt is het over.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 16:06

Wat vreemd, ik heb blijkbaar een kieskeurige tinker qua eten, dat komt niet zo vaak voor Haha!

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 16:19

ik heb een hele tijd muslie gevoerd. de muslie met kruiden en ook de structuur muslie. mijn paard vond ze beiden erg lekker. ik kocht ze bij de welkoop. de structuur muslie was iets van 8 euro en de andere 9.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 17:50

wij betalen 6,42 per zak ponybrok avn subli

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 18:20

Ponybrok is wel goedkoper als de muesli. Ach, bij ons wordt de muesli nog wel thuisgebracht voor die 10 euro.
Overigens heb ik 1 hele kieskeurige pony, die zelfs niets van slobber ofzo houdt. Maar jou Tinker heeft misschien een andere smaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 20:22

Ik wilde wel weten op zich hoe het zit met de eiwitten in de musli en qua energie..
Aangezien ik(als dit doorgaat....)een halfbloed koop die dus niet te energierijk voer moet hebben en niet teveel eiwitten.
mag ook per pb.

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 21:27

ik voer ook al tijd subli sportbrok en bevalt prima,ze doen het er goed op en niet zo duur,kwam helemaal vertegenwoordigster aan huis,ruim uur van alles uitgelegd en gratis dingetjes gehad,heb dan wel een stal met 9 paarden.ik ben tevree.

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 21:27

ik voer ook al tijd subli sportbrok en bevalt prima,ze doen het er goed op en niet zo duur,kwam helemaal vertegenwoordigster aan huis,ruim uur van alles uitgelegd en gratis dingetjes gehad,heb dan wel een stal met 9 paarden.ik ben tevree.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 21:43

Ik voer Subli ponybrok, Subli veulenkorrel en Subli muesli met kruiden.

Ben er echt suepr tevreden over. Gebuikte hiervoor PAVO maar was niet echt tevreden over hoe m'n pony erbij liep. Ik voer hem nu dus de ponybrok en de muesli met kruiden en hij is eindelijk wat voller geworden en doet het verder prima. Wat ik voer zit in zakken van 25 kilo. Voor de ponybrok betaal ik afgerond 7 euro, muesli met kruiden 15 euro afgerond. De veulenkorrel 13 euro afgerond. Helemaal niet duur dus.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 11:35

Subli is een grote afraden hun kruidenmuslie vind ik zelf het beste.
Toen ik naar Bathmen verhuisde ben ik over gestapt van Havens naar Sublie.
Omdat Havens hier lastig verkrijgbaar is.
Ik voor altijd 's morgens brok en 's avonds muslie.

Tot 1 van de paarden slokdarmverstopping kreeg. veearts erbij en die vroeg of ik sublie voerde: ja dus.
Volgens de veearts zag ze erg veel slokdarm verstoppingen bij subli.

Ik ben nu over gestapt naar havens en als ik in het groot inkoop word dat aanhuis bezorgd.
na een tijdje de reformmuslie van havens te hebben gehad ben ik over gegaan op muslie van den hooge. dat scheelt dik 3 euro per zak.