Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Vigour schreef:Mijn verzorg Shetlander verzorg ik al vanaf juni. In de tijd van juni tot november was het een schat van een pony, ik kon er alles mee doen, wandelen, losgooien, knuffelen, poetsen noem maar op. Maar dat is nu vrij veranderd. Hij is nog maar 2 jaar oud en ik vind toch wel dat hij wat manieren bij moet leren, alhoewel ik niet altijd weet hoe ik het precies moet aanpakken, hij is tenslotte een hengst. Ik zet hem vast aan een paal onder een afdak, en zodra ik er even bij wegloop loopt hij om de paal heen zodat hij in de knoop zit, en als ik hem aan een muur vastzet drukt hij zichzelf tegen de muur aan. Hoe kan ik hem leren netjes stil te staan?
Ik heb ook het probleem, eerst kon ik altijd met hem buiten wandelen, maar nu zodra ik het erf af wil lopen steigert hij zeer hoog. Ik ben er niet bang voor, maar weet iemand de reden hiervan en hoe kan ik dit oplossen, want hij probeert telkens weer de hoogste rang te pikken.
Dat is hem tot nu toe nog niet gelukt.
Vigour
)