Waar heb jij je paard laten beleren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nadezda

Waar heb jij je paard laten beleren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 21:51

Ik wil mijn ruin als hij straks 3 jaar wordt laten beleren.
Nu heb ik altijd mijn eigen paarden beleerd maar omdat ik reumatische klachten heb zie ik het nu niet meer zo zitten en kan ik de ferquentie van het rijden niet meer aan.
Ik heb dus helemaal geen ervaringen met iemand anders die mijn paard beleerd en waar ik nu het beste mijn paardje kan brengen.
Hierbij komt dat hij als jaarling een ongeluk heeft gehad in het weiland waar hij lichte ataxie aan heeft overgehouden.

Mijn vraag is dus: waar heb jij je paard laten beleren en hoe is je ervaring?
Wat waren de kosten?

Gr. Nadezda

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 22:57

Miscchien is het handig als je zegt in welk deel van het land je woont en hoever je je paard eventueel weg wilt brengen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 00:04

Heb het zelf gedaan!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 00:12

Antheman schreef:
Heb het zelf gedaan!

Daar heeft ze wat aan Scheve mond ...

Het zou idd handig zijn als je verteld in welk gedeelte van het land je hem beleerd wilt hebben Clown .

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 00:33

op stal noordeneind bij femke (kimmie261 @ bokt) www.noordeneind.nl super stal!! kost 325 per maand al in, op de site kun je vanalles vinden, bij zadelmak maken zie je een foto van mijn knollie toen hij 2 maandjes onder het zadel was (de dag dat ik hem ging op halen) ze hebben aardig wat last gehad met mijn paard maar met veel gedult en veel oefenen is het ze gelukt en kon ik er zelf na een maand op. (heb er zelf voor gekozen hem een maand langer te laten staan) zeker een aanrader, als ik op nieuw moest kiezen bracht ik mijn paard weer daar heen!

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 00:49

Ik beleer ze ook zelf!! Weet niet waar je woont, maar ik dus in het noorden des lands

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 10:23

Sorry, ik had inderdaad even moeten vermelden waar ik woon, in gelderland de achterhoek.

Zelf beleren is dus geen optie , zoals ik al vermeld had.
Overigens vind ik het niet erg om hem een eindje weg te brengen, al is hier in de buurt natuurlijk wel makkelijk, zeker om regelmatig even te kunnen kijken.

Gr, Nadezda

melody2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 10:29

Wij beleren regelmatig paarden en pony's voor anderen. Wij doen dit op een paardvriendelijke manier, zodat het paard een goede en vertrouwde basis krijgt. De kosten zijn 65 euro per week, dit is inclusief stallingskosten. Gemiddeld hebben we een maand nodig om een paard te beleren, afhankelijk van het niveau wat je zelf verlangt. Wij wonen in provincie Groningen. Als je meer wilt weten kun je altijd even een berichtje sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 10:35

Ik denk niet dat je er veel aan hebt maar luck is op stal hoeveneind in breda beleerd www.hoeveneind.com

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 11:22

nadezda schreef:
Sorry, ik had inderdaad even moeten vermelden waar ik woon, in gelderland de achterhoek.

Zelf beleren is dus geen optie , zoals ik al vermeld had.
Overigens vind ik het niet erg om hem een eindje weg te brengen, al is hier in de buurt natuurlijk wel makkelijk, zeker om regelmatig even te kunnen kijken.

Gr, Nadezda

Als je het niet erg vind om hem een eindje weg te brengen zou ik hem zeker naar femke brengen! voor mij was het ook een aardig eind rijden (ruim 2 uur met de trailer) maar dat was het zeker waard Ik heb als je intresse hebt ook foto's voor je van dat ze de eerste keer op mijn paard zaten, eerste keer aan de longe, eerste keer los enz.

Daar hebben ze voor mij allemaal foto's van gemaakt en doorgestuurt zodat ik die in mijn plak boek kan doen van breit. ook heb ik filmpjes van toen hij net onder het zadel was

Als je meer wilt weten en foto;s wilt zien kun je me een pb sturen Lachen

Mijn paard loopt echt ontzettend fijn, heeft een super zacht mondje en is gewoon super ingereden

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 12:11

Misschien is het wat voor je op je paard te laten beleren bij Wim en Bert Rietman? Zij hebben een stal in Bathmen, en doen niks anders dan paarden beleren.

Bert heeft mij een tijdje geholpen met mijn eigenwijze Goodtimes afstammeling, daar heb ik zeer veel aan gehad!