Graaien met voorbeen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tatt_x

Graaien met voorbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 22:37

Ik heb een pensionpony op de manege en die graait dus enorm met haar voorbeen,tijdens het eten.Voor het eten (of als ze iets hoort,als ze niet buiten mag etc...) gaat ze schrapen,maar dat is van puur ongeduld... Schijnheilig Ze deed dit graaien al als veulen,en nu nog steeds,en het is best vervelend,ik denk dat het vroegtijdige slijtage opleverd van de benen,
en ook gooit ze steeds haar stro op 1 grote hoop daardoor

Kan dit afgeleert worden ? Wiens paard doet dit ook ? Ik heb het nog nooit gezien !

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 22:39

ik heb er 2 op stal staan, erg irritant Clown

alleen ze weten wel dat ze dr mee op moeten houden als ik in de buurt kom Schijnheilig

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 22:40

Mijn 2 1/2 jarige ruin doet dit ook en deed dit ook al vanaf veulen, helaas heb ik het hem dus niet kunnen afleren, dus als iemand tips heeft?

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 23:18

Mijn paard doet dat ook als er eten in het spel is!!! Als ze het biksjes hoort begint ze al te schrapen. Irritant....... haar voorhoefen slijten daardoor ook wel wat sneller af.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 01:55

wij hebben er ook een, die is ongeduldig...
ik vind t niet erg, hij zet ook zijn hoef op zijn hooi en trekt het dan uit elkaar...
netjes toch om met je "handen"te eten?
Haha!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 10:50

Mijn pony doet dat als hij alleen in de vrachtwagen staat Boos!
Gewoon een keer hard gillen dat hij op moet houden en je bent er weer een halve minuut van af Nee je ka n het niet echt afleren.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 10:56

beauty deed het vroeger bijna heel de tijd door....
nu 1 schraapje per dag soms helemaal niks Knipoog

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 12:02

Negeren of een tik op het been. Pepper deed het ook altijd, wanneer hij z'n voer op had. Na een paar tikken hield hij wel op.

lupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 12:19

grinnik die van mij doet het al 12 jaar en zonder slijtage hoor!
hij is gewoon ongeduldig!
hij doet het onder het eten want dat gaat hem niet snel genoeg en als we gaan rijden en ik moet nog wat pakken doet ie het voor de boxdeur "zovan schiet nou es op"
op de trailer! voor de deur van de springbak op concour! noem maar op
hij deed het zelfs uit nijd als ik hem er voor op zijn donder gaf!
ik heb me erbij neer gelegd OK dan!
met zo'n paard is er maar 1oplossing!
stoor je er niet aan want das slecht voor je hart Haha! Haha! *LOL*

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 16:06

ik gooi meestal een borstel of geen m een klap. Het is super vervelend en je moet het oplossen, en dat gaat alleen maar als je daarin een beetje hard bent. Je kunt het ECHT wel afleren.
Veel paarden doen het rond etens-tijd. Zorg dus dat je altijd op hetzelfde tijdstip voert, en geen snabbels tussendoor, want dan krijg je helemaal dat ze altijd gaan trappen als je al met een plastic zak ofzo langsloopt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 16:10

ja die van mij doet t ook als ik m vastzet op de poetsplaats omdat ik m ga rijden, vooral als ik de zadelkamer inloop om wat te pakken..
alleen doet ze t heel grappig, ze doet r voorbeen in de lucht en gaat in de lucht schrapen, raakt de vloer dus niet aan.

ja soms als ze echt ongeduldig word (als ik traag ben) dan gaat ze echt boos schrapen..

laatst moest ik naar de wc dus bleef een poosje weg, toewn ik terug kwam was ze natvan t zweet, vind ze echt niet leuk

lupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 11:33

Suusiej schreef:
ik gooi meestal een borstel of geen m een klap. Het is super vervelend en je moet het oplossen, en dat gaat alleen maar als je daarin een beetje hard bent. Je kunt het ECHT wel afleren.
Veel paarden doen het rond etens-tijd. Zorg dus dat je altijd op hetzelfde tijdstip voert, en geen snabbels tussendoor, want dan krijg je helemaal dat ze altijd gaan trappen als je al met een plastic zak ofzo langsloopt.

ik heb dus alles geprobeert hoor maar hij is een beetje erg dominant!
en er zijn dingen die ik hem echt niet af kan leren zoals het schrapen!
dus ik heb me er bij neer gelegt maar als jij een oplossing weet mag je het komen proberen hebben we gelijk een boktmeeting Haha!