Wie heeft ervaring met deze dekens(BR, Premiere)?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Michelle_

Wie heeft ervaring met deze dekens(BR, Premiere)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 21:30

BR thermodeken diamond quick dry (BI381008)

Outdoordeken vervaardigd van een 600 D polyester met een teflon coating.
700 mm waterdicht met getapte naden.
340 gram voering en voorzien van een sneldrogende lisin voering.
Korte kruissingels, staartflap, afneembare elastische bilriemen en een schoftbontje.
Afbeelding
Valt de deken gewoon normaal of groter/kleiner? Klopt het dat de voering echt snel droogt? Hoe is de deken verder, blijft ie goed liggen enzo?

Premiere show / zweetdeken (BI396102)

De deken neemt vocht op en transporteert dit naar de buitenkant waar het op de deken blijft liggen.
Afbeelding
Is de binnenkant ook fleece, of ander spul? Hoe blijft ie liggen? Neemt ie goed zweet op?

Zit nog te twijfelen of ik er geen, een of twee koop Clown Heb namelijk een 300 grams deken maar die is een beetje klein, en ik vind deze deken zo mooi! Een zweetdeken heb ik ook al maar ik vind die kleur zooo mooi Haha!

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 22:26

Ik heb verschillende dekens van Premiere en BR.Ze zijn zo goedkoop,maar daarom neem ik ze niet.Hun kwaliteit is gewoon top !
Alles wat er bij de dekens staat is echt waar,anders zou het er niet bij staan Tong uitsteken Maar of ie nu kleiner/groter valt dat hangt echt van je paard af hoor ! Normaal is die van Premiere fleece,maar kan ook wol zijn.Een zweetdeken is ALTIJD van fleece/wol of badstof en die zijn echt gemaakt om zweet op te nemen hoor...Daarom noemt het een ZWEETdeken Tong uitsteken

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 22:46

Ik heb een regendeken en 340grams deken van BR zoals hier boven...
Ze zijn echt waterdicht...
Alleen zijn ze voor mijn fjord iets te breed met de schouder(ik heb een slanke fjord). NU verkoop ik die dekens weer(te koop dus, maar ze bevallen zekers te weten!)

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 23:14

Skaterke_89 schreef:
Ik heb verschillende dekens van Premiere en BR.Ze zijn zo goedkoop,maar daarom neem ik ze niet.Hun kwaliteit is gewoon top !
Alles wat er bij de dekens staat is echt waar,anders zou het er niet bij staan Tong uitsteken Maar of ie nu kleiner/groter valt dat hangt echt van je paard af hoor ! Normaal is die van Premiere fleece,maar kan ook wol zijn.Een zweetdeken is ALTIJD van fleece/wol of badstof en die zijn echt gemaakt om zweet op te nemen hoor...Daarom noemt het een ZWEETdeken Tong uitsteken

Sommige merken vallen wel eens groter of kleiner, daarom vroeg ik het, dus het hangt niet helemaal van mijn paard af. En dat zweetdekens van fleece, wol of badstof zijn gemaakt weet ik ook wel. De zweetdeken die ik nu heb heeft geen fleece aann de binnenkant en geen wol of badstof maar ander spul, daarom vroeg ik watvoor spul er aan de binnenkant zit Knipoog

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 23:16

Die BR dekens vallen gewoon normaal

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 00:35

je inderdaad valt hij gewoon normaal.Teminste de br de andere weet ik niet.Ik heb 3 br dekens.

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 00:37

onze stalbaas heeft de BR en die is er super tevreden over. hij is goed waterdicht (ook in een hoosbui) en ze zweet er niet onder Lachen

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 13:37

ik heb die van BR echt een super fijne deken. goede pasvorm

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 13:41

BR dekens vallen klein. Ik heb van al mijn dekens 195 en van BR 205. De ruitersportzaak waar ik altijd kom, raadde ook meteen aan een maat groter mee te nemen en dat klopte dus. Verder zeer tevreden over BR. Goed waterdicht en ook goed ademend.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 14:29

Ik vind ze niet klein vallen..ze vallen wel ruim bij de borst

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 15:17

Volgens mij heb ik ook zo'n BR deken. Bevalt mij prima, blijft goed liggen en is waterdicht. Ik heb hem wel ene maat groter genomen en ben blij dat ik dat gedaan heb.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 16:22

die eerste had ik ook Knipoog
fijne dekens
lekker veel schouderruimte

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 16:36

De eerste deken heb ik ook (ook in die kleur Tong uitsteken ). Bevalt goed. Heb hem al langer, maar eigenlijk altijd alleen gebruikt voor naar wedstrijd. Nu heeft ze hem ongeveer twee weken standaard op. Heeft nog geen fikse regenbui meegemaakt. Hij blijft wel goed liggen in de wei. ulisse staat elke dag een paar uur buiten. Vind hem erg mooi, en valt volgens mij iets kleiner uit.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 17:35

Als je hem in een ruitersportzaak gaat kopen. Is het misschien een idee om een passende deken mee te nemen. Dan kun je goed zien welke maat je nodig hebt.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 19:20

Als ik hem koop dan doe ik dat via Piafferuitersport.nl. Voor zover ik weet is hij hier in de buurt niet te krijgen. Ik weet nu niet welke maat ik moet nemen. De winterdeken die hij nu op heeft is 185 en aan de kleine kant, hij heeft een beetje blote billen. Van zijn andere dekens heeft hij allemaal 195 en die liggen goed. Kan ik van die BR deken een 195 nemen of beter een 205 (er moet nog een 150 grams deken onder kunnen)? Het is wat lastig om hem terug te sturen omdat ik dan wel de verzendkosten moet betalen geloof ik.

Is die deken van een collectie van vorig jaar ofzo (omdat ie zo goedkoop is)?