barebackpad, welke ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

barebackpad, welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 15:50

Hoi,

ik ben een beetje aan het rondkijken naar een barebackpad. maar er zijn er zoveel ! Van Parelli, van Voest, van Calippo, van Lousdau, van Star-tack, van hue hott.

Wie heeft er ervaring mee ? En waar moet je op letten ?

groetjes,

Maris

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 16:10

Ik denk dat het eraan ligt wat je ermee wilt doen. Ik wil er maar 1x per maand gebruik van maken en heb gewoon een goedkope versie (van scoobydoo op bokt).

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 18:42

Quellian schreef:
Ik denk dat het eraan ligt wat je ermee wilt doen. Ik wil er maar 1x per maand gebruik van maken en heb gewoon een goedkope versie (van scoobydoo op bokt).

Oke, maar hoe ziet die versie van Scoobydoo er uit ? Van welk materiaal ? Blijft tie goed liggen ? Prijs ?

Groetjes,

Maris

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 21:24

Die van Star-tack heb ik gehad. Ik vond hem niet echt lekker liggen, schoof steeds heen en weer. Ook paste ik niet met mijn voeten in de beugels (waren te smal).

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 21:46

Ik heb er eentje waarvan ik het merk niet eens weet Tong uitsteken Het is een dikke zachte stof met een koeienprint. Eraan zitten beugels (plastic) Ik heb er twee keer meegereden en toen werd de pony waarvoor het gekocht was verkocht. Opstappen lukte er niet mee, ik moest een constructie bedenken zodat het niet zou schuiven (touwtje om beugel heen en door de 'oksel' van de pony, dan heel snel opstappen en touwtje losmaken) Wanneer je op een beugel ging staan dan ging het ding glijden, maar wanneer je normaal zoals je behoord te rijden op twee beugels steun geeft dan ging het heel erg goed. Kon er ook gewoon mee lichtrijden, verlichte zit in galop.
Wel vond ik het vervelend dat het ding zo dik is dat je onderbenen van de ponys buik af worden gedwongen. Ik kreeg mijn benen er niet aan, met drijven en ondersteunen was dit dus wel wat vervelend.

memory

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 23:29

Ik heb er één van callipo.
Heel fijn ding, ben er erg blij mee. Bovenkant is van suede, dus lekker stroef (blijf je beter plakken Knipoog). Onderkant is van vilt van flinke dikte. Ik heb er één met westernsingel maar dresuursingel kan ook. Je kan zelf het kleurtje kiezen en de prijs kwaliteit verhouding is meer dan uitstekend. Ik ben iig erg tervreden!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 01:37

Maris schreef:
Oke, maar hoe ziet die versie van Scoobydoo er uit ? Van welk materiaal ? Blijft tie goed liggen ? Prijs ?

Groetjes,

Maris

Gepikt van de site van scoobydoo:
Afbeelding

Ik heb m nog niet gebruikt, ligt nog in de auto Bloos!

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 10:28

Opletten dat de bovenkant van suede is, dat is stroef en dus blijf je stevig zitten.
Ik heb er 1 van Callippo en die bevalt super, mooi zwart, lekker soepel en er kan een westernsingel aan, maar je kan ook kiezen voor een dressuursingel.
En géén beugels eraan, want dat vind ik nogal gevaarlijk.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 10:43

Ik hbe goede ervaringen met de voest barebackpad. Heerlijk ding!
Volgens mij heb ik die van scoobydoo ook gehad (ik kan de foto niet zien), maar die schoof heel erg op mmijn paard Lachen

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 18:40

Quellian schreef:
Gepikt van de site van scoobydoo:
[image]

Ik heb m nog niet gebruikt, ligt nog in de auto Bloos!

jammer, ik kan de foto niet zien !

Maar de bbp van Calippo komt er goed uit hier geloof ik ! Ik wil idd graag een pad met suede en zonder beugels.

MAAR mijn paard heeft een hoge schoft en de bbp hebben vaak totaal geen vorm. Hoe ziet dat ? Komt er dan niet teveel druk op de schoft ? Of hebben jullie allemaal paarden zonder hoge schoft ?

En de parelli bbp ? Die is mega duur, maar in de VS veel goedkoper. Kan je hem dan niet in de VS kopen ??

En met wat voor singel moet je met een bbp rijden ? Misschien dat een neopreen singel b.v. te glad is zodat de pad eerder schuift ?

Groetjes,

Maris

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 19:38

Niemand geen tips meer ? Wie heeft goede/slechte gebruikerservaringen ?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 19:42

Maris schreef:
jammer, ik kan de foto niet zien !

Maar de bbp van Calippo komt er goed uit hier geloof ik ! Ik wil idd graag een pad met suede en zonder beugels.

MAAR mijn paard heeft een hoge schoft en de bbp hebben vaak totaal geen vorm. Hoe ziet dat ? Komt er dan niet teveel druk op de schoft ? Of hebben jullie allemaal paarden zonder hoge schoft ?

En de parelli bbp ? Die is mega duur, maar in de VS veel goedkoper. Kan je hem dan niet in de VS kopen ??

En met wat voor singel moet je met een bbp rijden ? Misschien dat een neopreen singel b.v. te glad is zodat de pad eerder schuift ?

Groetjes,

Maris

Moet je even op de site kijken van scoobydoo. Staan op haar site. Ze heeft er nog 3 las ik op haar site

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 19:44

Maar wat is dan de site van Scoobydoo ?