welke bitloze optoming ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

welke bitloze optoming ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 16:27

Hoi,

Wie kan me wat vertellen over bitloze optomingen ? ik wil namelijk gaan proberen mijn paard bitloos te rijden, nu rijd ik met een dubbelgebroken bustrens.

Dus welke optomingen zijn er ? en waar zit de druk dan ? Alleen op de neus of ook ergens anders ?

Groetjes,

Maris

meklabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 18:13

ik weet alleen dat er maar bitloze hoofdstellen zijn (zoals hackamore), die alleen de druk op de neus zetten. ik zou al ga je met zo'n bit rijden wel iemand vragen die je les kan geven of er heel veel ervaring mee heeft. aangezien het best ruw voor de neus is. al ga ik zonder bit dan doe ik gewoon een halster aan met teugels eraan

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 18:25

halster met teugels lijkt me niet zo fijn rijden...
als je een beetje zachte hand hebt, zou ik kiezen voor een hackamore, of misschien een bosal?
ik zou zeggen, kijk even in de winkels, of op internet, dan heb je iig een idee Lachen

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 18:29

er zijn zat topics over bitloze optomingen.

de enigste waar ik nu dan op kom.

touwhalster, hackamore, side-pull, bosal, en een bitloze optoming die netjes is voor gewoon engels rijden.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 18:55

Een halster gaat schuren, dat zou ik niet doen. Ik rij buiten met een s-hackamore, er staat geloof ik wel een foto in mn profiel. En anders idd even de zoekfunctie gebruiken, want er zijn de laatste tijd wel meer topics hierover geweest.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 18:59

idd er zijn vele verschillende mogelijk heden bij het bitloos rijden.
misshcien ff kijken in de zoekfunctie!

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 19:01

je hebt ook western hoofdstellen die bitloos zijn, mijn verzorgpaard heeft er eentje.

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 23:49

Gewoon een bitloos hoofdstel. Ik heb een bij Emiel Voest vandaan. Is gewoon een soort leren halster met een bredere neus en de riempjes waar de teugels aan zitten is gekruist. Bevalt mij echt prima.