Paarden en/of carriere?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kendra

Paarden en/of carriere?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 14:46

Ik mag niet mopperen........stal vol paarden thuis, beetje rijden, beetje fokken, beetje opfokken - geweldig allemaal. Leuke baan, 32 uur met flexibele werktijden - ik werk dus 5 dagen maar begin 's morgens meestal wat later omdat ik eerst alles buitenzet en de stallen doe. Ga ook soms 's middags wat eerder weg, kan ik nog wat rijden of wat andere prutsdingen doen. Super dus allemaal.
En toch.........de laatste paar maanden heb ik een andere baan aangeboden gekregen en ik ben voor nog een andere gevraagd te solliciteren. Voor allebei gold: leuke banen, nieuwe uitdagingen, promotie, financieel een stukje er op vooruit (niet het belangrijkste). Ik heb het niet gedaan, de ene was te ver weg (Zwolle) - kost me te veel reistijd en de andere kon ik bijna niet flexibel werken.
Ik ben een tevreden mens en sta achter mijn besluit, maar toch kriebelt het af en toe.......als ik geen paarden had gehad was ik zeker voor die ene baan in Zwolle gegaan, die was me op het lijf geschreven!
Herkennen jullie dit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 14:54

Nee, geen herkenning.
Ik heb tot ongeveer 3 - 4 jaar terug wel altijd behoorlijk zware banen gehad in verschillende functies. Vaak was ik lid van het MT en moest ik ook leidinggeven. Destijds vond ik dat heel erg leuk maar er zijn in mijn leven nog meer dingen die ik leuk vind. Ik ben niet de persoon die leeft voor haar werk, ik werk om te leven.
Geluk zit voor mij in een stukje vrijheid om zelf keuzes te kunnen maken. Met zo'n verantwoordelijke baan was het moeilijk mijn werk- en prive-tijd gescheiden te houden.
Ik ben nu zeer happy met de keuze die ik gemaakt heb. Ik heb inmiddels een minder zware job bij een bijzonder flexibele werkgever. En als ik geen paard zou hebben dan was ik vast en zeker erg druk met honden, katten, handwerken, kokkerellen, schilderen en tekenen, sporten, noem maar op.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 15:06

Herken me meer in het relaas van Jippie. Had ook een toch wel zware baan die ik overigens nog steeds heb alleen een flink aantal uren minder dan enige jaren geleden. Doordat ik minder uren werk heb ik veel meer tijd voor mijn paarden en alle andere leuke dingen des levens. Ben daar supertevreden mee. Juist de combinatie maakt het voor mij leuk. *LOL*

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 15:13

dat is dus waarom ik voor de paarden gekozen heb....

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 16:02

Heb hetzelfde als kendra. Ik heb uiteindelijk gekozen voor het paard en mijn geliefde baan in leuke sector vaarwel gezegd. Was helaas niet te combineren. Nu kijk ik terug op een geweldige tijd als carriere-doos en heb er een geweldige tijd voor teruggekregen met mijn paard. Ik weet dat ik straks een aanbod ga krijgen om weer terug te gaan naar die oude baan. Weet nog niet wat ik doe, misschien kan ik minder uren werken en dat mijn bijrijder een dagje extra doet. Maar het blijft een moeilijke beslissing.

Princess schreef:
dat is dus waarom ik voor de paarden gekozen heb....

Als ik toekomstgericht denk dan ben ik gelukkiger met de keuze om niet in de paarden te gaan. Ik vraag me altijd af tot welke leeftijd je dat werk vol kunt houden, hoe zit het met pensioenopbouw/w.a.o, valt het te combineren met kinderen/zwangerschapsverlof, financiele zekerheid, mogelijkheden wisselen van sector, verslechterde gezondheidstoestand, etc.
Nu voel ik me ondanks mijn kantoorbaan toch vrij.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 16:45

Het is vooral een luxe als de financien niet uitmaken! Ik ben net minder gaan werken om o.a. meer tijd te hebben voor mijn paardje, maar we moeten daardoor wel een heel stuk zuiniger leven. Als het op termijn vanwege de financien niet haalbaar blijkt, zal ik toch weer meer moeten gaan werken. Dan ben ik voornamelijk blij dat ik mijn werk gelukkig ook leuk vind...

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 16:52

nee hoor, ik wil absoluut geen carriere maken
als ik maar genoeg verdien om mn paarden en andere dingen te kunnen betalen vindt ik t allang prima

Welpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 18:52

Als je fulltime werkt, een huis, een relatie en een paard hebt, is het eigenlijkt af en toe niet leuk meer volgens mij. Ik heb de luxe dat ik 20 uur werk + wat lesjes hier en daar, verder heb ik heerlijk de tijd voor mijn paard en 's avonds weer bij mijn mannetje op de bank.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 18:53

Ik heb gekozen voor een goede studie waarmee ik later als ik afgestudeerd ben, bovengemiddeld mee ga verdienen waardoor ik me later waarschijnlijk kan permitteren om enkele dagen in de week te werken en een aantal dagen vrij te zijn voor de paarden.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 10:52

Tulandro schreef:
Ik heb gekozen voor een goede studie waarmee ik later als ik afgestudeerd ben, bovengemiddeld mee ga verdienen waardoor ik me later waarschijnlijk kan permitteren om enkele dagen in de week te werken en een aantal dagen vrij te zijn voor de paarden.

Het financiele is niet altijd doorslaggevend - het kan ook zijn dat je in de 'mooiste baan van de wereld' (werken kan nl ook erg leuk zijn!) beslist vroeg moet beginnen (lastig als je je paarden thuis hebt), geen flexibele werktijden hebt of alleen maar full-time mag werken! Als je dus andersom redeneert: vrij/beschikbaar willen zijn voor de paarden heeft consequenties voor het soort baan dat je wel/niet neemt, toch?

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 11:43

Dat is voor mij de reden geweest dat ik niet meer les geef.
Ik heb een 36-urige werkweek: werk de ene week vier dagen en de andere week vijf dagen. Daarnaast heb ik een eigen bedrijf in webdesign wat goed loopt.

's Avonds rijd ik twee paarden: Muzefee en Sietse, die niet bij elkaar op stal staan en zelfs in een andere woonplaats staan (Sietse rijd ik trouwens niet elke dag). Daarnaast had ik nog een paar lessers.
Aangezien voor mij het paardrijden leuker is dan het lesgeven, heb ik dit maar opgezegd omdat het ook weer een paar uur extra per week kost.

Ik zou nog steeds graag een baan in de marketing vinden, maar aangezien de paarden voor mij erg belangrijk zijn, zou ik niet te ver ervoor willen rijden en zou het ook niet meer dan 36 uur per week moeten zijn. En dat terwijl ik eerder wel ambities had naar een marketingmanagementfunctie waar je flink verdient maar ook flink wat uren maakt. (dat flink verdienen is trouwens nog steeds wel welkom Haha! )

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 12:34

Jippie schreef:
Nee, geen herkenning.
Ik heb tot ongeveer 3 - 4 jaar terug wel altijd behoorlijk zware banen gehad in verschillende functies. Vaak was ik lid van het MT en moest ik ook leidinggeven. Destijds vond ik dat heel erg leuk maar er zijn in mijn leven nog meer dingen die ik leuk vind. Ik ben niet de persoon die leeft voor haar werk, ik werk om te leven.
Geluk zit voor mij in een stukje vrijheid om zelf keuzes te kunnen maken. Met zo'n verantwoordelijke baan was het moeilijk mijn werk- en prive-tijd gescheiden te houden.
Ik ben nu zeer happy met de keuze die ik gemaakt heb. Ik heb inmiddels een minder zware job bij een bijzonder flexibele werkgever. En als ik geen paard zou hebben dan was ik vast en zeker erg druk met honden, katten, handwerken, kokkerellen, schilderen en tekenen, sporten, noem maar op.

Jij heb gedaan wat ik eigenlijk wil... mijn functie is niet zo zwaar qua verantwoordelijkheid maar het is wel 40 uur werken en daarnaast nog de nodige cursusen, vakliteratuur en opleiding in de avonduren...
Alleen zie ik geen uitweg, wil dolgraag een leuke administratieve baan voor 32 uur maar tja waar vind je die?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 14:11

Nee, ook geen herkenning.
Ik heb altijd voor mezelf moeten zorgen en daardoor moest ik werken om mijn paard te kunnen houden. Meestal was het of/of:
Of een parttime baan van 16-20 uur (te weinig) of gewoon 38-40 uur werken.
Dus ik moest mijn paard-tijden altijd aanpassen aan mijn werktijden.
Ik kan ze in deze regio ook niet aan huis houden dat is te duur.
Omdat ik dus fulltime werk, moet ik ook een stalling incl. volpension nemen wat dus weer duurder is dan zelfverzorging. Wisselwerking dus

Sinds 2 jaar woon ik samen en is er wat meer ruimte. Ik heb nu te horen gekregen dat ik in april weg moet, geen contractverlenging.
Ik heb voor het eerst sinds ik niet meer bij mijn ouders woon dat ik 'mag' denken aan een parttime baan maar ik vind het wel moeilijk om afhankelijk te worden van mijn vriend. Ik koop nu alles zelf, betaal alles zelf en dan zou hij een stuk over moeten nemen van mij als ik partime ga werken.
Maar ik zal er wel happier van worden.
Ik kies, als het dus mogelijk is, het liefst voor mezelf, mijn vrije tijd, mijn paard, af en toe op vakantie en een leuk baantje is dan meegenomen.

(edit)Het enige wat ik wel jammer vind is dat ik mijn paard al op mijn 19e had en dat ik best wel eens een jaartje in het buitenland had willen werken of gewoon reizen toen ik 20-25 was. Nu zou ik dat niet zo gauw meer doen.