haaksluitingen en pasvorm dekens?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

germie

haaksluitingen en pasvorm dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 09:05

Ik ben wat aan het rondkijken voor winterdekens en een goede zweetdeken. En een regendeken niet te vergeten.
Bij Divoza leek zo'n Pagony deken mij wel wat. Echter al deze dekens hebben een haaksluiting. Dus die kun je bij de borst niet verstellen. Hoe zit het dan met de pasvorm? Ik heb alleen maar ervaring met canvasdekens met mooie gespsluitingen op de borst.
Hoe is de pasvorm van de duurdere Pagony dekens verder? Ik heb er eerst maar g een meegenomen, de dekens lijken goed, maar die sluiting baart mij wat zorgen. Ooit heb ik een Pagony zomerdeken gehad, en die had geen beste pasvorm.

HOe zit het dan met de Rambo dekens? Want ook die hebben een uitvoering met haaksluitingen. Is dat geen probleem? is de pasvorm echt veel b eter? (ze doen wel pijn aan m'n portemonnee qua prijs).

Of toch maar gewoon gaan zoeken naar goede dekens met gespsluiting?

Banja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 09:17

is het helemaal niet te verstellen? Ik dacht namelijk dat er wel een schuifgesp aan zat waardoor je hem aan de voorkant wel een paar centimeter kleiner kunt maken, maar dat weet ik niet zeker.. Ik wou namelijk ook zo'n pagony deken kopen, maar als ik dit zo hoor....

Rambo dekens hebben volgens mij wel een veel betere vorm... kun je ook wel zien aan de prijzs inderdaad...
Je kunt ze bij de divoza gewoon laten opsturen en de deken passen, en als hij niet past dan kun je hem zo weer retourneren..

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 10:11

Ik heb geen problemen met die haaksluitingen. De oude Rambo en Rhino dekens hadden die ook. Voordeel van die dekens is dat ze wat hoger op de hals liggen en daardoor vaak al wat beter liggen.

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 20:52

Mijn ervaring met pagony is dat ze behoorlijk nauw sluiten voor de borst. Ik ben ook niet te spreken over de pasvorm, maar dat ligt meer aan de bouw van mijn paard.(= behoorlijk breed)

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 20:59

Mijn ervaringen met de (ook duurdere types van) Pagony is niet al te best. Ik koop ze in ieder geval niet weer . Mijn paard (alsmede vorige paard) heeft ze altijd binnen 1 winterseizoen kapot; vorige winter scheurden beide kruissingels af EN de voorsluiting (die inderdaad niet verstelbaar was) op 3 van de 4 punten... kortom onbruikbare deken.

Ik heb dit jaar voor het eerst een deken gekocht van Horseware (de Rambo en Rhino dekens) en ik ben er dolblij mee.
Blijft geweldig liggen, maakt niet uit hoe gek m'n paard doet in de wei of paddocck, hij gaat niet eens scheef hangen. Ziet er ook bijzonder degelijk en sterk uit OK dan! ! Rambo en Rhino dekens zijn hun geld wel waard .

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 21:05

Ik heb een Rambo deken met haaksluitingen, en ik ben echt heel tevreden ze liggen echt perfect en verschuiven voor geen milimeter.
ook sluiten ze voor goed af ondanks de haaksluitingen.
Ze hebben trouwens ook geen bilkoorden en toch blijft het deken goed liggen.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 21:33

Ze liggen opzich wel mooi, maar die haaksluitingen aan de voorkant vind ik wel zulke ondingen!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 21:39

Ik heb een Pagony Tiger gehad (is meeverkocht met mijn pony), zit ook zo'n haaksluiting op.
Die was prima, en wel een beetje verstelbaar, zit een schuif op. Die deken beviel me echt hartstikke goed, maar mijn pony was geen sloper. Lag ook perfect op haar, de hals was net iets hoger dan gemiddeld en dat paste perfect.

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 01:52

Heb ook altijd een Rambo gehad met een haaksluiting, geen problemen en paste perfect!!

Heb nu nog een Rambo Wug Plus en die heeft een musketon sluiting aan de voorkant. Maar ik vind dat Rambo een geweldige pasvorm heeft. Voor mijn paarden niet weer anders.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 13:27

de regendeken van PAgony absoluut niet kopen. ik heb er 2 van. en beide voorsluitingen waren na 1 seizoen kapot. ze zijn niet scheurvast. en de bilriemen gaan ook gauw kapot. ze zijn wel goed waterdicht.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 13:39

Ik raad je af een Pagony te kopen.

Ik heb zelf nu 2 Pagony winterdekens gehad. 1 Pagony Tiger en 1 Pagony Ultra winterdeken. De Ultra schuurt heel erg op de borst en bij een harde regenbui lekt deze door op de rug.
De Tiger schuurt niet, maar de voering blijft na een tijd niet meer op zijn plaats zitten, ook de haaksluitingen gingen bij mij schuiven waardoor ze of los gingen of gedraaid gingen zitten waardoor de stof doorschuurt. De Tiger was wel waterficht.

Ik heb nu Weather Beeta dekens en die vind ik echt geweldig! Echte aanraders de WB dekens!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 14:42

Ik heb een onderdeken van Pagony en die is qua pasvorm redelijk. Hij schuurt niet, maar wil nog wel eens iets schuin komen te liggen.