Neopreen chaps of thermobroek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Essalko

Neopreen chaps of thermobroek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 00:47

Wie heeft ervaring met neopreen chaps (hugs), staan bij Divoza onder 'nieuwe artikelen', of is een thermobroek toch fijner met rijden tijdens de koude winterdagen?
Laatst bijgewerkt door Essalko op 11-12-04 01:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 00:49

Hier ben ik ook erg benieuwd naar.

Ik heb de neopreen chaps gezien, lijkt me overigens ook erg handig als het regent.

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 00:56

Als het koud is rijd ik altijd met een gewone leren chap (een hele) dat is heerlijk. Het houd de wind en dus de kou buiten. Dus voor mij geen thermobroek oid.

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 00:56

Ik heb hem net nieuw, ga hem morgen met een buitenrit uitproberen. Heb er al wel mee gefietst, en toen zaten ze lekker warm. En ze zijn idd waterdicht.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 01:00

Ik heb afgelopen zomer die chaps van neopreen oftewel 'Hugs' voor mijn verjaardag gekregen en kon haast niet wachten tot de temperatuur richting vriespunt zou gaan. *LOL*

Anyway, ik heb er nu een keer of drie mee gereden en ik ben er zeer tevreden over. Sluiten mooi aan, kruipen niet op, zijn volledig winddicht en voor een koukleum c.q. ijsmuts als ik is dit de ideale oplossing. Cool

Overigens rijd ik er pas mee zodra het 5 graden of kouder is. Eergisteren was het 8/9 graden en toen vond ik hem te warm. Maar ik denk dat dat voor iedereen verschillend is. Vandaag was het iig perfect weer voor een 'surfpak' over mijn rijbroek. Haha!

In het verleden heb ik wel eens met een thermobroek gereden. Geen succes: dat ging draaien en opkruipen en ik reed er absoluut niet fijn mee.

Overigens vind je ze hier op de site van de importeur: http://www.bluebalance.nl/chaps.htm
En verkoopadressen vind je op: http://www.bluebalance.nl/winkels.htm

Afbeelding

Ik heb uiteraard de blauwe. Cool

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 14:37

Zag staan dat de "marktplaats" in friesland ze ook had. Weet alleen niet voor wat voor prijzen. Maar ze bevallen dus blijkbaar goed!? Ik heb nu suede minichaps en die zijn eigenlijk wel aan vervanging toe. Ergens vind ik het wel zonde, want als ik straks weer zwanger af ben pas ik als het goed is weer in mijn leren laarzen. Die vind ik dus het prettigst zitten. Ben benieuwd of er nog andere reacties komen.....

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 15:02

Maya heeft de mini-chaps. Ik heb ze even gepast, maar in vergelijking met mijn suede chaps vind ik ze vrij kort. Ook moest ik er aan wennen dat er geen klittenbandsluiting in zit, maar een rits.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 15:47

ik heb gezien of divoza.nl dat er ook thermorijkbroeken zijn.Dat zijn rijbroeken van thermostof.Wie heeft er ook zo 1 en hoe vind je hem.Ik wil er graag 1 voor kerst.Een gewone thermobroek is niet wat ik zoek.Ik heb ze wel in de winkel gezien de gewone thermobroek en dat ziet er echt uit of het gaat schruiven.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 16:29

Ik heb een thermobroek Van Harry Horse met leren zit.
Een keer mee gereden, wat een ramp. Net of je geen contact hebt met je paard. Trek hem dus uit als ik mijn rijlaarzen op stal aantrek. Met warme benen opstappen en na het rijden meteen weer aan, dan is het wel te doen, als je binnen rijdt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 18:18

Zoals Siempie idd vermeld, ik heb de korte versie van die Karin aangeeft, merk is hierbij echter van KITT Lachen Ik heb ze bij Equestrian Nomads vandaan, goede service, heb er al enkele keren mee gereden. Bevallen goed, echt lekker warm, gaan niet draaien en gewoon comfortabel. Of ze kort zijn weet ik niet, voor mij zijn ze wel lang genoeg Lachen Dit zijn mijn eerste paar chaps dus heb geen ervaring met andere chaps. De korte kosten trouwens €35,- en de lange €65,- als ik het mij goed herinner Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 18:40

De lange chaps zijn ook van KITT. Lachen

Kosten idd 60-65 euro, kan per winkel verschillen.

Ze zijn trouwens ook ideaal op de kar of als je in de kou staat les te geven.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 18:46

Karin schreef:
De lange chaps zijn ook van KITT. Lachen

Ja, en die heb ik ook. Heeeeerlijk warm en handy!!! Alleen je kont blijft wat koud maar daar zit je op of je jas hangt erover.

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 23:54

Ik heb er vandaag een buitenrit mee gemaakt (met die lange chaps) ze zitten uitstekend en lekker warm. Het enige nadeel voor mij is dat ze net ietsje te kort zijn. Maar ja, ik heb ook behoorlijk lange benen, met mijn 1.83m.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 00:02

Ik heb bij ons in de ruitershop mini chaps met bont gekocht heerlijk warm:D