wat zouden jullie betalen voor..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

wat zouden jullie betalen voor..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 16:57

Staling in de omgeving van utrecht.

Ik vraag me af hoeveel jullie zouden betalen of een schapelijke prijs zouden vinden voor:

boxen 3 bij 2 wand kunstof paard kan er zo door heen trapen ben ik bang.
Zijn gebouwd in een oude koeien stal.
De paarden kunnen overdag op het land en worden dan ook s'ochtents voor je op het land gezet.
Je moet zelf je stal uit mesten en je paard weer op stal zetten.
DE prijs is inclusief stro en hooi kracht voer is voor eigen rekening.

Oja er is een mogelijkheid om twee paarden in een box te doen maar daar betaal je dan weer meer voor.

ER word een bak gebouwd daar moet je dan extra voor betalen dat is los van de staling zelf.De bak is een ep en vloed bak.

DE uitrijmogelijk heden zijn minimaal en er is veel aanbod kwa staling hier.

zonder de bak kun je eigenlijk niet rijden omdat het land te nat daar voor is in de zomer is dat wel te doen.

wat zouden jullie prijsen lijst zijn geweest

De staling is eigenlijk tussen amsterdam en utrecht in het bevind zich wel net in de provincie utrecht.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 17:24

De boxen vind ik al heel krap, die moeten minstens 3 bij 3 zijn.
Twee paarden in 1 box??? Verward
Hmm, ik zou niet meer betalen dan 100 euro per maand voor deze stal.
Ik mis nog een afspuitplaats bv.
Kunststof kan op zich sterk genoeg zijn, maar ook daar heb je weer verschil in. Er zijn wel hele goede degelijke kunststofstalwanden, maar vanaf hier kan ik dat natuurlijk niet beoordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 17:30

owe ik hoor net dat de boxen 3 bij 3,5 zijn ik d8 3 bij twee maar dat is dus niet zo ze zijn 3 bij 3,5.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 17:34

Dat zijn dan betere afmetingen, maar dat doet dan nog niks af aan de prijs. Ook zeker gezien omdat de uitrijmogelijkheden beperkt zijn en je straks ook nog moet gaan betalen om in die eb-en vloed bak te mogen rijden.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 18:30

60 euro

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 19:23

tja lastig. als ik het zo hoor zou ik er niet gaan staan aangezien je zelf al aangeeft dat er genoeg aanbod is. Ruime box en uitrijmogelijkheid vind ik belangrijk. mijn idee voor deze stal max 75,-

Jatjana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 19:23

Ik zou niet verder gaan dan 75 euro zeker aangezien je nog best veel zelf moet doen en nog best veel zelf bij moet betalen.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 23:20

ik woon in utrecht en ik ken de prijzen in de omgeving hier een beetje. ik denk dat je met een beetje geluk maar 150 euro betaald voor die stal, maar ws vraagt ie er meer voor. kwestie van vraag en aanbod ben ik bang. maar er zijn af en toe leuke mogelijkheden. waar zit je precies, misschien heb ik nog een tip voor je.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 23:28

Ten eerste zou ik op deze stal niet eens willen staan. Verder denk ik dat ik er niet meer dan 100 Euro voor zou willen betalen.
Helaas liggen de prijzen in de Randstad een stukje hoger.

twist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 01:28

ja ik vind zo ook erg aan de hoge kant liggen
maar daar heb ik in drenthe geen last van gelukkig
ik stond eerst bij zoetermeer en ik betaalde daar 325 euro
aan stalling !!
ha en nu betaal ik veeeeeeeeel minder
ik heb mijn knollie in de wei staan voor maar 60 euro
in de maand whaahaha
ik moet er niet aan denken dat ik nogsteets
325 euro moet betalen
ik vind het ook niet normaal
ze moeten gewoon wat meer omlaag met die
prijzen Boos!

(maar goed dat vind ik maar ik heb nu niets te klagen Knipoog )

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 02:20

Hoi,
Ik ben net bij deze stal gaan staan, na lang zoeken. Er is veel aanbod in deze regio zeg je?
Waar dan?

Manege Lucky stable Mijdrecht: ik geloof 200 euro ex voer (wel met heel veel extra's+ binnenbak waar les in word gegeven de hele avond, drukke stal) paarden alleen in de zomer op de wei
Wachtlijst tot zomer 2005

Langs de n 201 richting Vinkeveen 130-140 euro ex voer alles (binnen-buiten zetten, voeren, mesten) zelf doen, slechte buitenbak, wel paarden naar buiten in de winter
2 stallen vrij

Kievitshoeve buitenbak-losgooibak-wei-dezelfde soort stallen (gewoon van die kant-en klaar stallen) 200 euro volpension incl voer
Vol

Panta Rhei 385 euro (!)
Die heeft nog stalling vrij

Mariahoeve 230 (?) euro + binnenbak alleen zomerweidegang
Vol

Bos 220 euro + binnenbak alleen zomerweidegang
Heeft nog wel plaatsen vrij maar of je daar wil staan??

Rijneveld 65 euro voor een kale stal + buitenbak - alles zelf kopen en regelen dus en in de zomer betaal je weidegeld

Stal Zadelpret betaal je 105 euro maar wat je daarvoor krijgt weet ik niet.
Ik heb er 12 jaar geleden gestaan en vond het er slecht, maar dat is persoonlijk.

Tussen Amstelveen en Uithoorn heb je nog aardig wat stallen vrij, maar ook daar is elke keer wat en betaal je meer dan 150 euro per maand hoor, gemiddeld zo tussen de 195 en 215 euro.

Ik stond daar eerst in de buurt, bij een kleine stalhouder (6 stallen) voor 150 euro volpension ex voer maar de buitenbak was zo slecht en niet verlicht en niet gedraineerd en er stonden ook elke keer pony's in omdat ik de enige was die reed.

Uitrijmogelijkheden... Tja, tenzij je bij Wennekers of de Jong (amsterdamse bos) gaat staan heb je die in deze regio echt nergens. Heel erg balen.
Ik wou dat ik dat een punt van overweging kon maken, maar het is er gewoon niet.
Overal is het druk en zijn de stallen aan een drukke weg, vaak zonder fietspad. Bij deze stal is het tenminste nog niet druk langs de weg, ik hoorde dat de mensen hier in de zomer juist vaak buitenrijden omdat het zo lekker rustig is.

Die stallen zijn ruim genoeg, licht genoeg, fris genoeg en het zijn gewoon van die kant en klare paardenboxen die je overal kan kopen, er is warm en koud water en een tuinslang en ze zijn bezig de zadelkamer op orde te maken.Je kan er je trailer stallen en ze hebben meer dan 10 ha land.
Ze zijn net van de zomer begonnen (vandaar ook dat nog niet alles af is) en de boxen zijn nu al bezet bijna allemaal.
Mijn paard komt voorlopig elke dag buiten en dat is ook een zeldzaamheid in deze regio.
[img]file:///Users/nicole/Documents/Microsoft%20User%20Data/Saved%20Attachments/DSC0029%5B1%5D.JPE[/img]

Ik betaal nu voor winterstalling volpension ex voer 155 euro
Voor wat jij daar boven omschrijft betaal je 85 euro en met gebruik van bak 110 euro
Die boxen waar 2 paarden in kunnen zijn 3,5 bij 4 en dat zijn in de eerste plaats merrie - veulen boxen maar sommigen zetten er 2 paarden in.
In de zomer kost het minder voor mij (de helft ofzo) omdat ze dan 24/7 naar buiten gaan.

Persoonlijk vind ik dat meer dat schappelijk, ga er maar eens een zoeken voor die prijs.
Als je er 1 weet die goedkoper en beter is, PB je me dan even?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 11:40

Citaat:
Zijn gebouwd in een oude koeien stal.

Dat betekent meestal dat het dak laag is en de ventilatie te wensen overlaat als je er paarden in huisvest. Koeien moeten warm staan en daar is de stal op berekend. Meestal zijn oude koeienstallen daarom ongeschikt om paarden in te houden: te warm, te vochtig en het dak is te laag. Stof en ammoniak kunnen niet weg. Ongezond voor je paard dus.
Kijk dus even hoe de stal/schuur gebouwd is, is het dak hoog genoeg en is er voldoende ventilatie, wordt het niet te warm? Anders zou ik er niet eens aan denken om mijn paard daar te stallen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 12:50

er is hier veel aanbod maar er komen ook steets meer mensen die een paard aanschaven lijkt het wel.ik heb al op veel stallen gestaan hier in de buurt de meeste zaten rond de 100 euro all in met een goed verlichte buiten bak.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 17:55

45 euro. Ik betaal 150 dat is incl weidegang, paard wordt binnen en buitengezet, incl voer dus ook kracht voer. ik moet 1 keer in de week eigen stal leeg halen. Ik wordt elke week naar de manege gebracht samen met de dochters van de stalhouder en vervoer bij gesamelijke wedstrijden. Dus eigenlijk all in.

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 18:12

nano over welke stal heb je het dan?

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 18:15

Ik iets van € 75 à € 80..Absoluut niet meer...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 18:39

Ik zou er niks voor betalen. Een stal van 2 bij 3, daar kun je een shetlandpony inzetten, maar geen groot paard.

BubaenDj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 18:42

175 euro

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 18:52

ik zou er ook niets voor betalen, puur omdat ik op zo'n stal niet zou hoeven staan... als ik er dan toch iets voor moet betalen betaal ik liever iets meer en zoek naar wat meer luxe... Lachen

twist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 19:15

Ididit schreef:
ik zou er ook niets voor betalen, puur omdat ik op zo'n stal niet zou hoeven staan... als ik er dan toch iets voor moet betalen betaal ik liever iets meer en zoek naar wat meer luxe... Lachen

nou ja is het dan zo dat meer luxe ook meer geld moet zijn
dan want daar ben ik het niet mee eens hoor
want ik moet zeggen dat ik op mijn stal
ook genoeg luxe heb kwa buitenbak
stalling en ook kwa uitrij mogelijkheden
maar ik betaal 60 euro per maand aan weide
en dat ook nog eens 24/7
en dat kan niet overal 24/7 je paard uiten staan
dus ik ben het er niet mee eens dat je voor meer luxe
meer moet betalen want dat is dus niet overal zo

groet jaimy

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 21:00

Ik stond eerst met mijn huurpony op manege Ars-Longa in haarsteeg, en ik betaalde de helft van de stalling en die vrouw de andere helft.. dat was bij elkaar 175,- en dat was echt een luxe manege..(al waren het wel rot mensen Scheve mond)
Mijn pony was een E-pony..

-Er waren 2 binnenbakken..
-1 buitenbak
-2 poetsplaatsen
-Incl. voer
-iedere week werd er voor me uitgemest
-Voor 22,50 per maand extra mocht je in iedere les meerijden!!
-Er was weidegang..daar mocht je hem gratis opzetten, maar dus met andere pony's en dan heb je wel eens kans op kreupelheid, want als iemand een pony had die andere in elkaar schupte zetten ze hem er gewoon op Scheve mond
-Maar je kon ook voor een kleine prijs per maand een prive-weitje huren

Er was echt vanalles..maar ik heb er TE veel ruzie gehad Boos!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 21:12

nano schreef:
er is hier veel aanbod maar er komen ook steets meer mensen die een paard aanschaven lijkt het wel.ik heb al op veel stallen gestaan hier in de buurt de meeste zaten rond de 100 euro all in met een goed verlichte buiten bak.

Ik wil dan eigenlijk wel weten waar dat is?
Ik ben echt heel lang op zoek geweest naar een betaalbare stal hier.
Ik heb o.a. mensen gesproken die bij vershillende stallen hebben gestaan, meestal betalen zij tussen de 185 en 360 euro per maand, goedkoper hoor ik bijna niemand, zeker niet all-in.

De stal is 3,5 bij 3 dat is ruim zat en ik heb een vet paard, hij staat prima.
De stal is nu koud en goed geventileerd, niet vochtig.
Ik kan niet schatten hoe hoog het dak is, maar het is hoger dan bij welke stal ik ooit heb gestaan. Ik denk een meter of 7,8 hoog.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 22:09

360 euro per maand? Krijg je dan de DA en de hoefsmid er gratis bij ofzo? Echt abnormaal veel. Daar kun je als mens een flat voor huren!

twist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 22:11

nou ik betaalde eens 325 en dat vond ik al
onwijs veel maar 360 euro pfffffffff
nou een paar eyro erbij en ik heb de huur van mijn huis

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 23:00

Scum schreef:
Ik zou er niks voor betalen. Een stal van 2 bij 3, daar kun je een shetlandpony inzetten, maar geen groot paard.

Als je ff het hele topic leest...

Knipoog